webForumDet fria alternativet

E-faktura från Bredbandsbolaget?

Bredband & telefoni

8 svar · 1 535 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Kan jag få e-faktura via Bredbandsbolaget, både vad gäller deras IP-telefonitjänst och deras Internettjänst? Senast i förrgår fanns de inte med i listan över företag som erbjuder det (källa: FSB), men försäljaren som nyss ringde hävdade det.

Så, vad är sant?

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Tror "försäljaren" menar autogiro.

GunnarD skrev:

Tror "försäljaren" menar autogiro.

Nej, för han nämnde autogiro också.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Såvitt jag vet går det inte Ibland kommer deras kravbrev före fakturan!!
Har försökt att ordna detta utan autogiro.

Jag vill helst slippa både autogiro och faktureringsavgift (och kravbrev :e ) och därför ser jag e-faktura som det ultimata alternativet. Men visst, det är väl bara att vänta då i så fall.

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Man kan gå in på BBB´s sida och kolla upp räkningarna, men man kan inte få e-faktura, har kollat upp det själv, och fick till svar att jag kan kolla på mina konton hos dom för att vara ¨på den säkra sidan och slipa påminnelser och sånt tjafs.

obelix skrev:

Man kan gå in på BBB´s sida och kolla upp räkningarna, men man kan inte få e-faktura, har kollat upp det själv, och fick till svar att jag kan kolla på mina konton hos dom för att vara ¨på den säkra sidan och slipa påminnelser och sånt tjafs.

Jo, men det vore gott att som sagt slippa både autogiro och faktureringsavgift. Jag menar, 20:- i månaden kan man göra mycket för. ;)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Vad jag förstår kan man betala ´per kvartal och slipper då 20;-/mån. Skall testa

Medlem sedan mars 2001308 inlägg

Ja Du slipper faktureringsavgiften om du betalar kvartalsvis.

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)