webForumDet fria alternativet

Silly Season - Allsvenskan 2005

Sportur Sport, Idrott & Hälsa

64 svar · 1 556 visningar · startad av BlueSaint

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg
Frågan#1

Då var det återigen dags för en upplaga av "Silly Season". Värvningarna i Allsvenskan har inte kommit igång på riktigt allvar ännu men jag känner ändå för att lägga upp den här tråden. Som vanligt är det endast rykten med källhänvisningar som är intressanta att ta del av.

Senaste nytt: Wigan har lagt ett bud på Djurgårdens mittfältare Andreas Johansson.

Källa: Djurgårdens officiella hemsida och Aftonbladet.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Elfsborg gick miste om Arvhage då han återvänder till Sverige från Ålborg och väljer att spela i ettan med AIK istället. :)

Källa: AIKs nyhetsbrev 041229

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

BlueSaint skrev:

Senaste nytt: Wigan har lagt ett bud på Djurgårdens mittfältare Andreas Johansson.

Bekräftat (även Aftonbladet rapporterar) och egentligen inte särskilt oväntat. Bara att önska killen lycka till. :)

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Dryden skrev:

BlueSaint skrev:

Bekräftat (även Aftonbladet rapporterar) och egentligen inte särskilt oväntat. Bara att önska killen lycka till. :)

Wigan - känns i min mening som ett nedköp. Möjligen är lönen bra, men landslagsplatsen lär försvinna, och efter en tid lär även media och fotbollsintresserade tappa intresset för Andreas.

Tycker nog att Andreas borde avvaktat och inväntat bud från bättre klubbar eller spelat kvar i klubben.

Blårand skrev:

Wigan - känns i min mening som ett nedköp. Möjligen är lönen bra, men landslagsplatsen lär försvinna, och efter en tid lär även media och fotbollsintresserade tappa intresset för Andreas.

Tycker nog att Andreas borde avvaktat och inväntat bud från bättre klubbar eller spelat kvar i klubben.

Förhoppningsvis har han prioriterat speltid framför storklubb och då tror jag att han gör ett bra val.

Jo, men nog har han kvaliter för en bättre klubb än Wigan?

Blårand skrev:

Då har han ju lite tid att visa det i Wigan om inte annat. Bara att hoppas att han får en bra start där borta, det lär vara oerhört viktigt.

Blårand skrev:

Andreas har sagt en längre tid att han vill bli proffs och när väl chansen dök upp ville han ta den direkt.

Dryden skrev:

Då har han ju lite tid att visa det i Wigan om inte annat. Bara att hoppas att han får en bra start där borta, det lär vara oerhört viktigt.

Hoppas jag med. Blir framgången inte den han hoppas på, så är han ju alltid välkommen tillbaka. :)

Medlem sedan feb. 2003531 inlägg

Blårand skrev:

Jag tror att Wigan är en bra klubb för honom. Det har en rik ordförande med siktet inställt på Premier League, de har en god chans att gå upp redan i år, de har en del bra spelare. Engelska division ett är inte sämre än allsvenskan enligt min mening.

Sen återstår det att se om han lyckas där men det är ju en annan femma.

Och får han speltid och lyckas behöver han nog inte oroas över landslagsplatsen. Med tanke på att spelare som inte platsar i sina klubblag får plats i landslaget så... :OO
Medialt så lär han nog få mindre uppmärksamhet ja, men jag tror att han fortfarande kommer att synas/höras tackvare att han sedan några år är etablerad i Allsvenskan och även till och från i landslaget.

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg

Wigan har en stenrik ägare och satsar hårt mot PL. Hade jag varit professionell fotbollsspelare hade jag valt engelska division 1 före Allsvenskan nästan alla dagar i veckan.

Tack för allt Adde! Skulle inte byta dig mot 100 $harbel touma....

Freestyler skrev:

Det ska vara en dalslänning till det där, även om Mellerud tillhörde våra största rivaler när man själv var aktiv. ;)

Freestyler skrev:

Wigan har en stenrik ägare och satsar hårt mot PL. Hade jag varit professionell fotbollsspelare hade jag valt engelska division 1 före Allsvenskan nästan alla dagar i veckan.

Jag är dock tveksam om Adde passar in i Wigans sätt att spela fotboll. Det är bara West Ham som kan spela riktig boll i Coca Cola Championship. ;)

Medlem sedan feb. 2003531 inlägg

BlueSaint skrev:

Jag är dock tveksam om Adde passar in i Wigans sätt att spela fotboll. Det är bara West Ham som kan spela riktig boll i Coca Cola Championship. ;)

Dumheter! :bla :bla :bla :bla

Om det nu blir så, så...
välkommen till Sveriges framsida! :)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Tydligen valde Selakovic Sveriges baksida.

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=226278

@nders skrev:

Tydligen valde Selakovic Sveriges baksida.

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=226278

Den enda benämningen där Göteborg kan tänkas förknippas med en baksida är i uttrycket "framstjärt". ;)

Välkommen till IFK! :)

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg

Kim Källström är klar för Elfsborg.

Freestyler skrev:

Kim Källström är klar för Elfsborg.

Ska nog inte vara mera här. ;) ;)

142 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.4bcf49fe
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)