Får upp så man kan scrolla både i sid/höjd-led. La då in scrolling "NO" men då gick det inte att scrolla alls. Hur fixar man så det bara blir scrolling i höjdled ? Tacksam för hjälp hälsn Einstein.
halloy, tack för hjälpen.. har testat en hel del nu.. satt upp gränser på cellerna 60% och testat en massa annat, måste vara något fel på index.htm filen... krångligt värre, vet att det i gamla frontpage bara var att klicka på en knapp hur navigeringen skulle ligga, smidigt :)
Vad som står i index.htm utöver det du har där nu spelar ingen större roll (och koden som står där funkar)...
Men du måste alltså lägga till stilen
html, body {overflow-x: hidden}
i CSS-koden för varje varje sida som kan komma att laddas in i den frame du inte vill ha sidscroll på.... inte i frameset-koden för index.htm alltså utan i CSS:en för samtliga sidor som senare kommer att laddas in i din frame
Det är det som är kontentan av de länkar som silfver gav dig i sitt inlägg tidigare i tråden :birp
Som jag förstår detta undrar du varför en helt vanlig html-sida får scrolling horisontellt?
Det undrar jag också, för oavsett hur mycket man drar fönstret i bredd blir det horisontal scroll.
Detta ska sköta sig själv, testa gör google 100px brett, 400px högt; då får man endast horisontell scroll. När webben får plats, försvinner scrollen.
Jag gissar att du gör något fundamentalt html-grundfel, dock kan jag inte själv lista ut det genom att kolla på koden.
Tabellen är lagom bred, du har inga lager för breda eller en bild felplacerad.
Prova att plocka bort kodbot för kodbit så hittar du det säkert.
tack frankof för hjälpen, har uppdaterat kontakt.htm sidan men det funkar inte ändå.. funderar på att droppa iden med ramar eller nått...
Varför? det kryllar av folk som får det att fungera.
Sitter på jobbet nu och kan inte egagera mig i sidan, men kollade hemma förra dagen och då fungerade det klanderfritt. (Winxp home, moz 1.6, 1280X960), ingen scroll där inte ;)
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.868a69e5