webForumDet fria alternativet

Arlanda öppet?

Resor

13 svar · 964 visningar · startad av filippo

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg
Frågan#1

Någon som vet om Arlanda har öppet hela natten? Jag börjar min resa mot sommaren på fredag och kommer till Arlanda vid 22 tiden på fredag kväll. Lyfter vid 12 på lördag. Helst vill jag slippa åka in till Centrala Stockholm utan stanna på Arlanda under natten. Är detta möjligt?

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Mig veterligen är det öppet. Men jag kan inte lova något... :)

Medlem sedan jan. 2004308 inlägg

Du menar inte butiker och sånt nu på Arlanda utan bara att de är öppet att gå ut o in nattetid? Isåfall är det öppet!

Restauranger, butiker o caféer stänger väl runt kvällningen. Tror de står nåt om öppettiderna om dessa på hemsidan.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Själva avgångshallen stänger mig veterligen inte på hela natten, men det är kan nog bli problem att sova därinne. Risken är nog stor att ni blir utkörda. Dessutom blir ni (Eller ert bagage, värdesaker och adresslappar) snabbt ett hett byte för tjuvar.

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

Terminal 5, som jag antar att du skall åka ifrån, är öppen hela natten. De andra terminalerna bommas igen under natten.

I ankomsthallen på T5 så finns det ett fik som har öppet dygnet runt och där finns färska mackor m.m.
Pressbyrån stänger, om jag minns rätt kl. 23:00

Ser du något sånär proper ut och ligger och lurar på en soffa så är risken att bli utkörd inte speciellt stor. :)

Hade jag jobbat så hade jag bjudit på en kopp kaffe men man måste ju vara hemma ibland också. :)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

OT; men ändå. När vi var på Stansted Airport i norra London så sov det folk precis överallt. Det fanns inte så mycket som ett enda säte ledigt någonstans. Folk sov på golvet i sovsäckar (eller utan), på vagnar och ja.. lite varstans. Vi hittade två platser precis bredvid en spansk språkstudentsklass (!) som höll oss vakna hela natten. :l

Om terminalen har öppet dygnet runt, så kan de ju knappast köra ut dig, även om du sover. Isåfall får du nog se bra uteliggaraktig ut. ;)

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Söderlund skrev:

Hade jag jobbat så hade jag bjudit på en kopp kaffe

Snicketisnack! :bla

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

Rikard skrev:

Söderlund skrev:

Hade jag jobbat så hade jag bjudit på en kopp kaffe

Snicketisnack! :bla

:moose

Medlem sedan mars 2003580 inlägg

När jag åkte utomlands för något år sedan så gick flyget vid sex-tiden på morgonen, eftersom man måste checka in långt i förväg på utrikesflyg var vi på plats runt 02:30-03:00 och då var det i alla fall öppet.

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

Har för mig att 7-eleven har öppet där hela natten, inte helt säker.
Då borde nog någon terminal vara öppen. :)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag tycker att det framgår ganska tydligt här vilken terminaler som har nattöppet.

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Stockholm-Arlanda är öppet dygnet runt.

Källa: http://www.lfv.se/templates/LFV_AirportStartPage____2085.aspx samt sidfoten på samtliga sidor om Arlandas service...

Så slagga på där du :bire

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Jag tackar för era svar och hoppas att frdagsnatten blir som jag tänkt mig... Helt enklelt lugn och ro, men framför allt smärtfri! ;) På lördag får man åter uppleva sommaren 2004 ;) i alla fall temperaturen.... :bire

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Web-Tor skrev:

Jag tycker att det framgår ganska tydligt här vilken terminaler som har nattöppet.

Och då får man inte längre skriva i tråden eller?

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
141 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
143 ms — ändringar (db)