Såklart att inte allt går smärtfritt när man installerar och grejar, men nu börjar jag bli lite trött. ;)
Läget: Helt ny och ren burk med oformatterad SATA-disk.
Hade lite problem innan jag hängde med på F6 vid installationens början och kom åt hårddisken, kunde fixa två partitioner och installationen tuffade igång.
Men naturligtvis sket det sig ett gäng gånger med ett antal likartade stop-siffror.
Exempelvis:
0x00000024 (0x001902FA, 0xF7CA6430, 0xF7CA6130, 0x807B58A3)
0x00000024 (0x001902FA, 0xF73B6268, 0xF73B5F68, 0xF746DFAF)
Till slut fick jag ihop 100% av filkopieringen, datorn startade om, XP bootade och kom till rutan där det står hur lång tid det är kvar av installationen - där hängde det sig (har jag för mig) och sen dess har jag inte kommit så långt igen.
Nu på sistone bootar XP, "Installationsprogrammet startas om" och sen dyker det upp en ruta som säger "Isass.exe - Systemfel: Ett försök gjordes att skriva till en volym efter att den demonterats". Öh, jaha? :q
Man hinner knappt se den innan den bootar om och samma visa upprepas, om och om igen.
Idag bootade jag via cdn, petade igång installationen och tog inte reparationen i första steget (ASR eller vad det heter) utan körde igång en installation, den märkte att det fanns en ofullständig installation och frågade om jag ville reparera där istället vilket jag accepterade.
Det gick ju bra tills XP bootade och Isass.exe kommer igen, men nu med ett annat meddelande: "En ogiltig parameter skickades till en tjänst eller funktion".
Gah.
Nån som kan tyda stoppkoder? Det här börjar gå mig på nerverna... :e
Nu kör jag med Promisekretsarna på moderkortet för att styra hårddisken, kan det bli nån skillnad om man byter till Viakretsarna som också finns där?