webForumDet fria alternativet

Besatt av pixling!

Design & grafikur Design & Grafik

36 svar · 1 620 visningar · startad av annesophie · sida 2 av 2

Frågan, av annesophie

Ja, nu har jag blivit som besatt av pixling! Fick för mig att jag skulle pixla min SAAB (of course) till mitt hus. \överambitiös\ Tänkte bara fråga om det ser ut som en SAAB och om någon har förslag på förbättringar på SAAB:en - är ju nybörjare på det här och pixla en bil var svååårt. :) /A

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 2004128 inlägg

Använder du några speciella verktyg eller hjälpmedel när du pixlar? Det är riktigt imponerande!
Prenumererar på speltidningen Player1, där är det bara massa pixlade bilder! Så snyggt!

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Pixla... det gjorde man bäst på old-school datorer tycker jag minsann... vad kan vara bättre än "Deluxe Paint"?? :) ...det finns faktiskt Deluxe Paint 2 för PC!!! ...riktigt bra!

ps. på länken fanns ju även länkar till andra pixelprogram! ska prova jag... längtar tills jag får pixla mitt krypin på wF-city när det blir av...

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

tranceformer skrev:

Använder du några speciella verktyg eller hjälpmedel när du pixlar? Det är riktigt imponerande!
Prenumererar på speltidningen Player1, där är det bara massa pixlade bilder! Så snyggt!

Hmmm...nej inga hjälpmedel alls. Det är bara att köra igång med PS. :)
Jag kan som sagt inget om pixling, eller regler för pixling. Detta var första försöket.
Har först nu i efterhand börjat läsa på lite om hur man ska göra. :)

Medlem sedan sep. 2001162 inlägg

Tyckte inte det direkt såg ut som en saab. Men det var ju otroligt snyggt så...

Du är välkommen att försöka dig på en SAAB själv! ;)

Medlem sedan sep. 2001162 inlägg

annesophie skrev:

Tack för den ;)
Jag har pixlat lite under mina dagar, det är svårt men otroligt roligt... Och jag sade inte att det var dåligt. Jag uppfattade det dock inte som en saab till 100%. Men det var otroligt snyggt och fortsätter du i samma stil kan det bli bra ;)

Medlem sedan maj 2004693 inlägg

Får man fråga vad programmen heter som man kan använda för att pixla sånna här fina saker?

Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg

kobranturre skrev:

Får man fråga vad programmen heter som man kan använda för att pixla sånna här fina saker?

Valfritt bildbehandlingsprogram.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Åh, nu blir man sugen på att pixla lite igen. Kanske en ny avatar... :h

Fredrik.an skrev:

annesophie skrev:

Tack för den ;)
Jag har pixlat lite under mina dagar, det är svårt men otroligt roligt... Och jag sade inte att det var dåligt. Jag uppfattade det dock inte som en saab till 100%. Men det var otroligt snyggt och fortsätter du i samma stil kan det bli bra ;)

Nej nej nej jag blev inte sur eller så!! Jag satte ju en ;) så att du skulle förstå det! Skojade mest med dig!
Ser fram emot din pixlade SAAB eller vad det nu blir! Själv, nu när jag måste pixla om min SAAB så önskar jag att jag hade en "boxig" Volvo istället. Hade varit lättare!
Kanske kan pixla min Cherokee istället för SAAB:en! :i

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

annesophie skrev:

Kanske kan pixla min Cherokee istället för SAAB:en! :i

Nej nej nej! Du har ju inte hajat någonting. :x

;)

Jag håller på att pixla ett stort hus, övervåningen är dock inte riktigt spikad än. De där jäkla arkitekterna, snickarna och kabeldragarna tog ju helg i fredags så jag har stått helt handfallen sedan dess. :o

Medlem sedan nov. 20017 144 inlägg

Lasp skrev:

Varför är barnvagnen tom?

Barn oavsätt ålder eller väder verkar ju antingen se på TV eller spela dataspel nu för tiden... ;)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

oelbal skrev:

Åh, nu blir man sugen på att pixla lite igen. Kanske en ny avatar... :h

Ja, din slips kan behöva lite mindre.. fjollstämpel? §e

Medlem sedan aug. 2001746 inlägg

annesophie --> hur har det gått för dig...
...har du skalat om huset till den nya rätta skalan ännu?
Tänker på wFc pixel Town...

Thorsander skrev:

annesophie --> hur har det gått för dig...
...har du skalat om huset till den nya rätta skalan ännu?
Tänker på wFc pixel Town...

Nä vad katten jag har inte hunnit ännu! Men det kommer.
Jag behöver bara en lugn stund från Jacob-jakt, jobb och min egna sida.

Har iallfall hämtat ner mallen (och svurit åt er för att allt måste göras om ;) ...och ja...det får väl bli nattjobb inatt! :)

Förresten....Thorsander...
En tanke.
I normala städer ligger det ju en tre-fyra hus på rad i varje kvarter. Är det något som kan arrangeras för vanliga Svensson-villor, som tex min och liknande, även i WF-city?
Eller måsta alla hus ligga ensamma och omgivna av gator?

Dryden:
Det är inget fel på min Cherokee! Du är bara avis... ;)
Jag kan väl ha två bilar? Ska bara klämma in dom bland äppelträden.

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

annesophie skrev:

Ska bara klämma in dom bland äppelträden.

Om du bott i småland eller västerut skulle du kunna haft lervälling på gården, väldigt lerigt och kört ner med jeepen, dock inget vanligt då får den nog plats under en gren eller nåt.

Jerpa skrev:

annesophie skrev:

Ska bara klämma in dom bland äppelträden.

Om du bott i småland eller västerut skulle du kunna haft lervälling på gården, väldigt lerigt och kört ner med jeepen, dock inget vanligt då får den nog plats under en gren eller nåt.

Å andra sidan har ju villaägare som moí alltid vattenspridaren på dygnet runt så det blir ju lervälling till slut. Mmmm det tycker Jeepen om! :)

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.4bcf49fe
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)