Holy makaron, och jag som söker webbhotell!
Den stora nackdelen med Loopia är att de inte bjuder på särskilt mycket till skillnad mot t.ex. Aleborg. :l Detta får mig bara att fundera hårdare... :x
71 svar · 4 012 visningar · startad av [AMD]Zmaster
http://www.idg.se/ArticlePages/200406/30/20040630161917_CS/20040630161917_CS.dbp.asp
Om ni söker webbhotell, läge att slå till? :)
Holy makaron, och jag som söker webbhotell!
Den stora nackdelen med Loopia är att de inte bjuder på särskilt mycket till skillnad mot t.ex. Aleborg. :l Detta får mig bara att fundera hårdare... :x
Onekligen ett billigt sätt att registrera sig en domän, om det nu ingår?
5kr för webbhotell på Loopia, jag hoppas också att dom inte gör bort sig och tillåter flera paket per person, för annars tänker jag köpa webbhotell på Loopia för hela min ”veckopeng”.
Jag ser dock ingen kampanj på hemsidan? Något jag missat?
Jag kan rekommendera Loopia starkt, jag är själv kund hos dem. Man har en suverän support och ett bra administrationssystem.
stevenet skrev:
Onekligen ett billigt sätt att registrera sig en domän, om det nu ingår?
Domäner ingår inte i den summan (antar jag).
The-Asp-Wizard skrev:
Jag ser dock ingen kampanj på hemsidan? Något jag missat?
Om idg har rätt (de har haft fel förut) så börjar det inte förrens imon.
Ja man vet ju aldrig med IDG, sitter å väntar över 12-slaget nu för att se om det är automatiserat eller om de själva fixar när de vaknar imorgon =)
Hoppas man får beställa flera per person å samtidigt inte, behöver till flera projekt men blir så trist när det blir folk som reggar 100 abbonemang liksom..
[AMD skrev:
Zmaster]Ja man vet ju aldrig med IDG, sitter å väntar över 12-slaget nu för att se om det är automatiserat eller om de själva fixar när de vaknar imorgon =)
"Just nu! 5 kr för ett helt år oavsett paket. Ingen startavgift."
Jag vet inte.. hade köpt ett paket om MySQL hade ingått i paketen. Nu känns det rätt tveksamt. Det är jobbigt att sitta fast på ett hotell som tar extra betalt för något så grundläggande som MySQL.
Nej. Det lär nog bli Aleborg. Loopia's paket är för fattiga. :l Man åker på en rejäl smäll när man märker att man är tvungen att fixa till en massa extratjänster. ;)
Aleborg, Webbpaket 1
100 MB, 6 GB trafik, MySQL ingår.
Kostnad första året: 1.325 kr inkl moms.
Kostnad andra året: 1200 kr inkl moms.
Totalt för två år: 2525 kr inkl moms
Loopia, företagspaket
50 MB, 4 GB trafik.
Kostnad första året: 5 * 1.25 kr = 6,25 kr
Kostnad andra året: 12 * 113 kr * 1.25 = 1695 kr
Kostnad för MySQL under två år: (90 kr + 24*26 kr) * 1.25 = 892,5 kr
Totalt för två år: 2593,75 kr inkl moms.
Nu har jag beställt mitt paket ;)
6.25kr blev priset för mig eftersom jag redan hade ett domännamn. Billigare webbhotell kan man nog inte hitta.
Dessutom så behöver jag inte MySQL, jag använder MS Access till min gästbok.
Synd bara att man enbart kan köpa ett paket per person för 5kr. Jag hade vela haft minst 2 stycken paket.
Matti skrev:
Aleborg, Webbpaket 1
100 MB, 6 GB trafik , MySQL ingår.
6 GB på webbpaket 1 när började Aleborg med detta? Var väl 4 GB innan? Ser ju det nu på hemsidan, detta har jag missat. Detta var en mycket god nyhet iaf :)
Skumt, jag får upp meddelandet "Beställningen gick inte igenom
Kontrollera att fält markerade med rött är rätt ifyllda." när jag bockar i "Har redan domännamn".
Beställt!
Matti skrev:
Aleborg, Webbpaket 1
100 MB, 6 GB trafik, MySQL ingår.Kostnad första året: 1.325 kr inkl moms.
Kostnad andra året: 1200 kr inkl moms.Totalt för två år: 2525 kr inkl moms
Ej att förglömma är kampanjkoderna som gör hela kalaset ännu billigare under första året. :)
Hohoho billigt är gott :)
Hej,
Nu ska ni få höra hemligheten bakom prissättningen av vår MySQL tjänsten.
Det finns två anledningar till att vi tar extrabetalt för MySQL.
**1.**Våra MySQL servrar är alla specifikt framtagna (väldigt kraftiga och dyra) för ändamålet MySQL. Vi har enbart databas-tjänster på dem vilket medför maximal prestanda. Många webbhotell som erbjuder MySQL gratis har även hemsidor samt ibland även e-post hostat på samma server vilket inte är optimalt för kunden.
2. Om vi skulle införa ”gratis” MySQL så kommer många som egentligen inte har behov av MySQL att köra en massa onödiga och ofta buggiga script mot databasserven vilket i sin tur skulle innebära att dom kunder som verkligen behöver MySQL skulle bli drabbade genom eventuell nertid, prestationsminskning o.s.v. Vi på Loopia värdesätter alltså kundernas kvalitetsmedvetande före ”allemansrätten” till MySQL.
Hoppas ni kunder inte tycker att vi har helt fel filosofi när det gäller MySQL. Vi på Loopia tycker att kvalité går före kvantitet.
Matti:
Vi kommer även att uppgradera alla våra paket inom en väldigt snar framtid. Ni kan därför räkna med paket privats priser år två istället för paket företag som det gjorts i exemplet ovanför: http://www.loopia.se/omloopia/nyheter
Med vänlig hälsning
Jonathan Sulo
Loopia Webbhotell AB
"Vi på Loopia tycker att kvalité går före kvantitet."
??
Kvalité för 5 kronor! Eller kvantitet...?
Matti skrev:
Aleborg, Webbpaket 1
100 MB, 6 GB trafik, MySQL ingår.Kostnad första året: 1.325 kr inkl moms.
Kostnad andra året: 1200 kr inkl moms.Totalt för två år: 2525 kr inkl moms
Det där stämmer inte som jag tolkar det iaf.
Med rabatten så blir kostnaden för första året halva priset och då kostar det ju bara 725:- för första året.
Då blir totalkostnaden för två år 1925:- istället.
LOOPIA skrev:
Om vi skulle införa ”gratis” MySQL så kommer många som egentligen inte har behov av MySQL att köra en massa onödiga och ofta buggiga script mot databasserven vilket i sin tur skulle innebära att dom kunder som verkligen behöver MySQL skulle bli drabbade genom eventuell nertid, prestationsminskning o.s.v.
Du får gärna utveckla vad för sorts "buggiga script" som kan ta ner en hel mySQL-server.
Själv tycker jag att åkomst till en databas på ett webbhotell är en självklarhet. Därför struntade jag helt enkelt i att välja er som webbhotell när jag sökte förut och gick över till EPS istället. Och alla dessa "små onödiga script" som tynger ner databas-servern, ett onödigt script brukar oftast inte vara bra på att sno åt sig någon prestanda. MySQL är en väldigt snabb och stabil databas-server. Det krävs nog väldigt mycket för att prestandan eller stabiliteten på en sådan server ska minska.