webForumDet fria alternativet

Wopsa Webhotell (vad sägs?)

Webbhotell & domäner

63 svar · 10 412 visningar · startad av Missagh · sida 3 av 4

Frågan, av Missagh

Hejsan kära forumvänner... Jag är webbmaster över nätets absolut största Phantasy Star (gamers) webbsida, och därför kräver en server med minst 1GB space och 25gb-40gb trafik osv. Tyvärr kommer min nuläggande kanadensiska webhotell att lägga ned om någon månad. Min webbsida tvingas byta server. Tyvärr har jag haft för många negativa erfarenheter med tidigare webbservrar, största anledningen är no

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 200352 inlägg

Kan ingen moderator låsa den här tråden? Den e mest fånig nu.

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Decibel skrev:

Nexus86 skrev:

Men är det inte så att de flesta seriösa webbhotell låter eventuella framtida kunder se deras serverhall så man får se hur servern skulle stå om man bestämde sig för att välja deras webbhotell? Jag har själv aldrig bett om det m. tanke på att jag visste hur mitt f.d. webbhotells serverhall såg ut men om jag skulle skaffa ett nytt och inte visste huruvida de var seriösa eller inte hade jag bett om att få se serverhallen först. Man vill ju inte att servern där sidan ligger ska vara hemma hos herr Karlsson i hans garderob tillsammans med gamla sönderslitna skor.

Tilläggas kan att jag aldrig skulle skaffa ett webbhotell som jag inte visste var seriöst men OM jag någon gång skulle göra det skulle jag be om att få se serverhallen först.

Är man seriös om man visar serverhallen ?
Tillåt mig skratta, men ett webhotell som släpper in kunder löpande i hallen "bara för att visa" placerar jag mycket långt ner på en lista över seriösa webbhotell.
Varför i hela friden riskera säkerheten i en hall för att en kund som betalar 20-50 spänn i månaden ska se en server ?
Personligen har jag passerkort till hallen, utan det kommer jag ö.h.t. inte in, skall jag ha med mig någon fler måste jag faxa in i förväg för att ens få se skymten av en server.
Alla, och jag menar alla serverhallar med någorlunda säkerhet har liknande rutiner, förutom dom du nämner hos herr Karlsson...
Det finns andra sätt att kontrollera var en hall befinner sig, dom flesta som åtminstone försöker vara seriösa placerar servrarna i en erkänt bra hall, någon av de stora, internet5, rackshack (ev1), servermatrix, redbus o.s.v. Genom att spåra deras servrar kan man enkelt få fram position och vilken hall som utfärdat ipnumret, och på så sätt läsa sig till ytterligare var dom egentligen befinner sig.

Jag sa inget om att man måste vara där fysiskt, bara att om jag inte visste att webbhotellet var seriöst skulle jag vilja se serverhallen. Det kan vara genom webbcam eller foton, mig kvittar det bara jag får se så att servern står bra.

Om du antog att jag syftade på att fysiskt vara där m. tanke på att jag citerade om besöksadress ber jag om ursäkt. Tanken var först att jag tänkte fälla en kommentar angående att de inte ger ut besöksadressen men jag ångrade mig sedan och glömde helt enkelt bara ta bort citatet. Man är ju bara mänsklig. :)

Medlem sedan dec. 200313 inlägg

Hej alla som undrar om Wopsa webhotell!

Jag har tidigare haft webhotell på B-ONE, 99kronor & Box. Samtliga av mina konto från dessa tre leverantörer (förutom de siter som jag har utvecklati ASP=Box) har jag flyttat över till Wopsa.

Jag har valt att köra deras Återförsäljar paket (utan att sälja till någon annan) eftersom där kan jag sätta upp min samtliga domäner med egen kontrollpanel osv på ett och samma ställe.

Full kontroll på alla inställningar som alla andra webhotell tar betalt för att ändra till dig.

Wopsa ger mig de funktioner som jag vill ha till Sveriges bästa pris. Jag har fått en helt annan totalekonomi för mina domäner efter flytten.

Det var någon som undrade om deras Downtime längre upp i tråden. Jag kan bara minnas en Downtime på ca 2 timmar, då fick man senare ett mail från Wopsa som berättade vad som hänt (Uppskattat)(Har riktiga skräck exempel vad gällande drift och support på BOX / 99kr).

När det gäller deras support så har jag bara bra erfarenheter av den. Har dock inte behövt vara i kontakt med dem särskilt ofta eftersom allt fungerar som det skall.

Jag kan varmt rekommendera deras tjänster.

/Michael

Medlem sedan feb. 2003100 inlägg

Är väldigt nyfiken på om denna 'Michael''s IP-adress är bekant? Kan inte någon moderator kolla detta?

Sen så skulle jag mycket gärna vilja höra om *skräck exempel* där 99Kronor.com är inblandat. Mycket gärna!

Nu så har vi ganska många kunder med Michael som förnamn att jag inte kan kolla om du verkligen har varit kund, men du kan väl posta ditt domännamn eller användarnamn som du har haft hos oss?

Jag äter upp mitt tangentbord om ovan post är av en riktig kund hos 99Kronor.com, antingen existerande eller före detta.

-Felix
En mycket skeptisk läsare

Medlem sedan mars 2004754 inlägg

99KR-Felix skrev:

De få gånger (som kan räknas på en hand) där man kan klassa meddelandet som reklam, har varit fullt tillåtna enligt forumets regler där någon te x har frågat efter ett lämpligt webhotell och vi har presenterat oss som ett alternativ.

Jag kan ha varit orättvis, och då ber jag om ursäkt.

Det är bara det intryck jag har fått om er, hur olämpligt eller felaktigt det än må vara.

Rufus skrev:

Jag kan ha varit orättvis, och då ber jag om ursäkt.

Det är bara det intryck jag har fått om er, hur olämpligt eller felaktigt det än må vara.

Mycket lätt hänt och jag förstår att vissa har fått det intrycket, vilket är varför jag inte har postat på forumet på länge. Jag är egentligen bara registrerad här som representant, inte reklampelare :e

99KR-Felix skrev:

Är väldigt nyfiken på om denna 'Michael''s IP-adress är bekant? Kan inte någon moderator kolla detta?

Sen så skulle jag mycket gärna vilja höra om *skräck exempel* där 99Kronor.com är inblandat. Mycket gärna!

Nu så har vi ganska många kunder med Michael som förnamn att jag inte kan kolla om du verkligen har varit kund, men du kan väl posta ditt domännamn eller användarnamn som du har haft hos oss?

Jag äter upp mitt tangentbord om ovan post är av en riktig kund hos 99Kronor.com, antingen existerande eller före detta.

-Felix
En mycket skeptisk läsare

hehe, du skall få ett, eller du kansek vill ha 2 eller 3. Du har snart ett PM och kan börja käka med en gång!

Är Er support svår att få tag i?
Har Er server varit hackad?
Har Ni haft/har långa Downtimes?

Svar JA!

Ett tag trodde jag att Ni bara dragit med pengarna och lämnat webhotellet vind för våg

/Michael

Jag får väl glatt äta upp mitt tangentbord. :e

"Är Er support svår att få tag i?"

Nej. Men det är tråkigt att du har fått den uppfattningen.

"Har Er server varit hackad?"

En av våra servrar utsattes för ett intrång förra året (goliath.99kr.com), det stämmer. Trots tusentals försök varje dag så hade ingen lyckats tidigare. Däremot så löste vi det relativt smidigt samt återställde alla påverkade kontons filer. Så det var mer ett mindre missöde än en stor katastrof, skulle jag säga :)

"Har Ni haft/har långa Downtimes?"

Vi har haft en alldeles för lång period av nertid efter sommaren förra året, men har förövrigt inte haft 'långa' perioder av nertid, nej. En av våra servrar upplevde däremot en del instabilitet under en viss period men var aldrig nere en längre period (goliath.99kr.com, samma server som upplevde dataintrånget).

Alltid tråkigt att vissa kunder ska behöva uppleva negativa saker, då det självfallet aldrig är ett företags önskan. Generellt sett så är våra kunder mycket nöjda (vilket är varför det är svårt att hitta klagomål om 99Kronor.com's tjänster), men än en gång; tråkigt att du har upplevt det negativa som har hänt hos oss och jag får väl bita i det sura äpplet och önska dig bättre lycka hos WOPSA!

-Felix
Som tuggar nyfiket på ett gammalt tangentbord

Inte för att detta "hör" hemma i denna tråden men jag tänker bara kort kommentera Felix´s inlägg.

Jag tycker dock fortfarande att 99kronor kan vara ett mycket prisvärt alternativ. Och "skräck exempel" var som du säger kanske lite att ta i.

Men eftersom jag har många domänadresser och vill ha dem samlade så blev det tidigare nämda webhotellet ett bättre alternativ för just mig.

/Michael

Då får man än en gång önska dig lycka till i framtiden! :e

-F

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

99KR ser jag själv som väldigt seriösa och jag har aldrig haft några problem att få tag i supporten, tycker den faktiskt har varit kanon, däremot tycker jag 99KR har väldig seg överföring via ftp.

Men jag använder inte mitt konto så mycket hos 99kr så jag ska inte uttala mig till fullo

Vad gällre Wopsa så verkar det vara halv oseriöst men ändå med koll på vad dem gör, tycker alla webbhotell skulle sätta upp ett 30 dagars testkonto där man kan få se :) ;). Aja, hoppas nån kan berätta mer om Wopsa, förutom nån som jobbar för dem.

Mvh.

Kan nämna att speciellt många BBB-användare får dålig hastighet via FTP. Men det kommer att lösa sig i höst.

-F

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Jag sitter på 10mbit sunet och kommer upp i max 15k kbps. Medans jag kommer upp i 500-600 kbps på mitt gate9 konto.

Medlem sedan apr. 200497 inlägg

Okkido skrev:

Jag sitter på 10mbit sunet och kommer upp i max 15k kbps. Medans jag kommer upp i 500-600 kbps på mitt gate9 konto.

Rätta mig om jag har fel, men det skiljer sig väl ett ganska stort hav emellan servarna? Rent fysiskt alltså. :D

Medlem sedan jan. 2003252 inlägg

finagrejor24 skrev:

Svar JA!

Ett tag trodde jag att Ni bara dragit med pengarna och lämnat webhotellet vind för våg

/Michael

Igar vid denna tiden sa skickde jag in en supportfraga, fick svar inom 30 min. Ganska hyffsat för att vara mitt i natten :)

Jag har även planer pa att flytta över en domän till en idrottsklubb som idag har sitt hotell pa Loopia. Jag retar mig lite pa att det kostar sa mkt som det gör. Varje sak som man ska göra kostar sedan pengar pa Loopia, sadant som man fixar i ett kick pa 99kronor.coms kontrollpanel.

Känning skrev:

finagrejor24 skrev:

Svar JA!

/Michael

Igar vid denna tiden sa skickde jag in en supportfraga, fick svar inom 30 min. Ganska hyffsat för att vara mitt i natten :)

Jag har även planer pa att flytta över en domän till en idrottsklubb som idag har sitt hotell pa Loopia. Jag retar mig lite pa att det kostar sa mkt som det gör. Varje sak som man ska göra kostar sedan pengar pa Loopia, sadant som man fixar i ett kick pa 99kronor.coms kontrollpanel.

Hehe, nu är det väl snart jag som får använda Felixs uttryck "Skeptisk läsare, är han/hon kund hos oss.... osv"

För att besvara några frågor i tråden och kommentera vissa inägg som syftar på mitt tidigare ang 99bagis så är det så:

Jag jobbar inte på Wopsa utan är bara kund hos dem. Tiden som jag hänvisar till och problem jag har upplevt med 99bagis har ju Felix själv också sagt att de har haft. Det är väl bara bra om de nu förbättrat sig. Ingen vill väl ha problem eller dålig service eller kunder som upplever situationen som sådan.

Och jag har aldrig upplevt något oseriöst med Wopsa och jag skulle också se fler som har 30 dagars test konto för visst har man gått på nitar förr. Men jag vet knappt om jag vågar nämna fler webhotell vid namn innan man måste förklara sig med Username, domänadresser osv för att bevisa innehållet i sina inlägg.

/Michael

Medlem sedan juli 200413 inlägg

Hittade en tråd som passade mig. Funderar oxå på att flytta mina domäner till Wopsa. Så om det finns några mer erfarenheter att dela med sig av så är jag intresserad som 17 av dom.

Någon som har sin sida där som man kan berätta lite om laddtider för sidan, ftp och allt som kan vara av intresse. Kommer att köra minst en phpsida där och vad jag har förstått så kan dom vara lite långsammare att ladda än en vanlig html.

Har idag mina domäner hos Oderland, vilket har fungerat utan problem alls. Tyvärr lite för dyrt för min privata plånbok, behöver mera utrymme till en av domänerna.

rahmse skrev:

Hittade en tråd som passade mig. Funderar oxå på att flytta mina domäner till Wopsa. Så om det finns några mer erfarenheter att dela med sig av så är jag intresserad som 17 av dom.

Någon som har sin sida där som man kan berätta lite om laddtider för sidan, ftp och allt som kan vara av intresse. Kommer att köra minst en phpsida där och vad jag har förstått så kan dom vara lite långsammare att ladda än en vanlig html.

Har idag mina domäner hos Oderland, vilket har fungerat utan problem alls. Tyvärr lite för dyrt för min privata plånbok, behöver mera utrymme till en av domänerna.

Om jag inte minns fel så har de nog fortfarande 30 dagars testkonto om du är orolig för att det inte skall vara bra.

/micke

Medlem sedan apr. 200423 inlägg

Ja, vi har en testperiod med lånad domän där ni kan köra allt live.

Medlem sedan mars 20061 inlägg

Jag flyttar nu min hemsida från Wopsa och måste säga att jag bara har dåliga erfarenheter av dem. Ända sedan jag bytte webhotell har jag haft problem att nå min sida lite då och då. Ett problem som enligt Wopsa är fixat men det funkar inte bättre för det. Deras support är dessutom direkt otrevliga när man skriver till dem. Till och med b-one som det skrivits så mycket dåligt om här var faktiskt bättre än Wopsa.

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)