Den 28:e maj smäller det på Ratina stadion i Tammerfors. Finland mot Sverige i en efterlängtad landskamp! :)
Själv kommer jag att sitta på övre läktaren, solsidan område K och hoppas på att Finland visar Sverige var skåpet ska stå. :h
Någon här som tänker hoppa på båten eller simma över och komma och kolla in lite fotboll?
Tror det kommer att bli en intressant match, då Sverige borde ställa upp med sitt bästa manskap inför EM och Finland vill knappast ställa upp något dåligt manskap i en sån här "prestigefylld" match. :)
..., då Sverige borde ställa upp med sitt bästa manskap inför EM...
Dagens skämt. ;)
Som vanligt när det ska träningslandskampas så tackar de mest uppmärksammade svenska spelarna nej eftersom de är slitna efter en lång och brutal säsong. Sverige får helt enkelt spela ihop sig under EM:s gruppspel och se till att man är samspelta till det kommande VM-kvalet. :OO
Skämt å sido, träningslandskamper med det svenska landslaget är visserligen ett bra skyltfönster för lite mindre kända spelare men också mindre intressant för den stora massan som vill se våra stora stjärnor.
Men för sjutton, en bra match kan det säkerligen bli. :)
Finland måste väl ses som en av de just nu snabbast växande fotbollsnationerna. Jag tror att Finland kommer ha ett minst lika bra lag som Sverige om ett par år. Jag vet att Finland har en hel del unga talanger som kommer att blomma ut om några år. Visserligen har Sverige också det, men jag tror ändå mer på Finland än på Sverige i nuläget. Det ska bli intressant att se Finland-Sverige. Mikael Forssell är ju en riktigt duktig spelare som säkerligen kommer smälla dit något mål mot Sverige.
Jag tror faktiskt att Sverige kommer att ställa upp med nästan det bästa de har i alla fall, så nära inför mästerskap så brukar de flesta ställa upp, fast Fredrik Ljungberg slipper nog...
Jag tror att vi får se upp med Finland som helt klart är på gång, men jag tror och hoppas att vi är bättre än dem fortfarande.
Till den sista landskampen före ett mästerskap brukar lagen oftast spela med de flesta stjärnorna även om en del säkert kommer att bli utbytta tidigt för att ge plats för yngre talanger.
Finland har mycket duktiga fotbollspelare på gång men just nu är vårt största problem att vi är alldeles för ojämna och saknar en spelare som kan gå in och avgöra en match från ingenstans, samt att mittfältet kommer få det tufft nu när dirigenten och Mr. Finland, Jari Litmanen, kommer dra sig tillbaka inom något år.
Men jag hoppas verkligen att det äntligen skulle lossna för oss och att vi skulle kunna komma med i antingen VM 2006 eller EM 2008. :)
Själv hoppas jag att min gamla lagkompis Tim Sparv klarar sig bra i Southamptons U17-lag och att ni kommer få höra mera av honom om något år. :)
Själv ska jag börja söka mig mot busshållplatsen för att infinna mig på Ratina stadion tillsammans med 16500 andra åskådare ikväll. :)
Sveriges startelva: 1 Magnus Hedman - 2 Teddy Lucic, 3 Petter Hansson, 4 Johan Mjällby, 5 Erik Edman - 6 Tobias Linderoth - 7 Christian Wilhelmsson, 8 Anders Svensson, 9 Anders Andersson - 10 Zlatan Ibrahimovic, 11 Marcus Allbäck.
Ljungberg och Henrik Larsson på bänken, förhoppningsvis kommer man få se dessa spela ett par minuter också :)
Och för er som inte vill sitta och frysa nåt så in i helvete på en läktare i Finland så visas matchen också på Viasat Sport. :)
Rätt intressant laguppställning faktiskt. Ska bli kul att se Hedman igen. Dessutom, Petter Hansson och Anders Andersson är ju inte heller var dag man ser i landslagsdräkten...
Har Viasat sport visserligen, men sänds det inte på Tv3 då med?
Tja, de har ju redan flyttat Champions League till Viasat Sport så det finns nog stor risk att vi med enbart TV3 blir blåsta på landslagsmatcher i framtiden också. Sorligt men sant.
Skoj med landskamp men det är grymt synd att de inte tar den på allvar. Jag menar Petter Hanson och Anders Anderson med i startelvan?, vad är det för nått och Källström är inte ens med i laget. Någon mer än jag som inte gillar tränarnas spelsystem ?? :@