wF City!
141 svar · 5 852 visningar · startad av LeonL · sida 5 av 8
Frågan, av LeonL
Än en gång kommer Leon med en av sina dumma idéer :p Varför inte skapa en wF City? En grafisk sida där det finns gator och hus. (Det behöver ju inte vara grafiskt heller.) Typ en liten wF-värld där vi har våra egna hus där var och en av oss (som vill) kan bo i, där det finns olika yrken. Vi har ju redan en glassförsäljare... :OO Något för oss som är lite naiva av oss. (Jag hoppas jag inte är ens
Läs frågan i sin helhet →Kan vi inte redan nu bestämma hur stor tomt man får så att man kan sätta igång och pixla?
Det bör nog vara en bit emellan varje tomt så att husen inte skymmer varandra.
Denna storlek ungefär?
Huset får inte vara högre än vad bilden är hög. Iallafall inte i början, så vi har något att utgå ifrån. Husets yta får inte heller sträcka sig utanför tomtens (plattans) gränser, åt sidorna.
Menar du att man får bygga på hela den ytan? I så fall måste det vara gott om plats mellan tomterna så att husen inte skymmer tomterna som ligger bakom.
Givetvis kan man minska ytan, på höjden.
40px!?
Jag skulle vilja se dig pixla ett ordentligt hus på 40px i bredd. Vi skall väl göra en stad, inte en håla som ryms i en tändsticksask.
OveRRidE skrev:
40px!?
Jag skulle vilja se dig pixla ett ordentligt hus på 40px i bredd. Vi skall väl göra en stad, inte en håla som ryms i en tändsticksask.
:OO
Kom med konstruktiv kritik i stället... ;)
LeonL skrev:
Kom med konstruktiv kritik i stället...
Uh, det gorde jag väl ganska bra när jag la fram ett förslag på hur rutnätet kan skötas, samt ritade en tomtyta för husen?
Jag ifrågasätter bara den befängda och antagligen ganska ogenomtänkta idén att begränsa ett hus till 40 bildpunkter i bredd.
Tycker OveRRidEs andra bild att ser bra ut fast jag tror att det räcker med en bredd på 300px. Vill man återuppbygga WTC så får man köpa två tomter. ;)
40px är åt helsefyr för lite. :o
Idéer är till för att utvecklas.
OveRRidEs andra förslag var ju bra och den låg på ca 300px på bredden.
Det beror ju dock från vilken vinkel man vill rita sin byggnad.
*Inser att 40px är alldeles för lite :e*
Jag vill ha ett slott.
Jag tycker att vi ska sätta upp regler för vilka sorters byggnader man får rita. :OO
LeonL skrev:
Jag tycker att vi ska sätta upp regler för vilka sorters byggnader man får rita. :OO
Bara man får ha en startplatta på baksidan av huset med tillhörande tillbehör är nöjd. :e
Jag tycker att vi ska sätta upp regler för vilka sorters byggnader man får rita.
Det tycker inte jag. Gillar man djur kan man rita en djurpark. Vill man pixla en bordell får man göra det.
OveRRidE »
Du som är så duktigt på att rita - kan du ta fram en likadan mall som är 300 bred och typ 230 hög? Så kan vi väl rösta om vilken vi ska ha. :i
Nu börjar det här bli intressant, och skoj!
Vänta bara tills ni får se mitt ruckel! ;)
Eftersom jag är världssämst på att rita så funderar jag på att skriva ett program som pixlar upp ett litet hus åt mig. :)
300x230. Ser ganska lagom ut. :)
RED. Dimensionerna är alltså bildens faktiskt storlek, inte ytans. Ytan är kvadratisk sånär som på en pixel eller två. Jag måste nog göra om den där igen, för att räkna lite på hur det påverkar själva rutnätet, så spika inget än. ;)
Så här ska en pixelstad se ut ;) :bire
Var tvungen att zippa för att den var för stor :p
r/
En annan som duger :)
mkt bra idé =)
Vad säger ni:
• Endast gif-bilder (så begränsar vi det till 256 färger)
• Inga animationer