webForumDet fria alternativet

Silly Season - Elitserien 2004/05

Sport

116 svar · 2 618 visningar · startad av BlueSaint

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg
Frågan#1

För oss Djurgårdare är som bekant serien över och nu börjar alltså Silly Season, rykternas säsong! I den här tråden så uppmanar jag alla ishockeyfans att skriva rykten som man hört/läst om. Det ska helst inte vara några Gretzky till Timrå rykten, dvs. helt orealistiska rykten som helt är tagna från luften. Ni ska helst kunna publicera en källa eller skriva var ni har fått ryktet ifrån, forum eller liknande.

Låt rykterna börja! :birp

Medlem sedan mars 20012 635 inlägg

jag har hört att stockholm ska byta riktnummer till 1818 §jr

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Det ryktas ju om att ett gäng NHL-spelare kommer att spela i Modo nästa säsong om det blir lockout i NHL. Inte bara gamla modoiter då utan det har ju även ryktats om Tommy Salo och Todd Bertuzzi och andra spelare från Colorado och Canucks.

http://allehanda.se/sport/2519.html#

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det ryktades om att Luleås Daniel Henriksson var högt upp på önskelistan hos FBK i slutet av seriespelet. Förmodligen ströks han efter att han släppt tre puckar i första kvartsfinalen och utgått efter 29 minuter - mot FBK. :e
Och nu var tydligen DIF på jakt efter honom. Jaja, han kanske påminner om "(hål i) Osten"? :P ;)

Dryden skrev:

Det ryktades om att Luleås Daniel Henriksson var högt upp på önskelistan hos FBK i slutet av seriespelet. Förmodligen ströks han efter att han släppt tre puckar i första kvartsfinalen och utgått efter 29 minuter - mot FBK. :e
Och nu var tydligen DIF på jakt efter honom. Jaja, han kanske påminner om "(hål i) Osten"? :P ;)

Hehe, jag tror faktiskt att ryktet med Henriksson till Djurgården är taget ur luften.

Medlem sedan juni 2000516 inlägg

Stefan Petterson till HV71! Tackar vi för :birp Vi plockar DIF's poängkung ;)

Icebreaker skrev:

Stefan Petterson till HV71! Tackar vi för :birp Vi plockar DIF's poängkung ;)

Ryktet säger att han har varit en riktig gnällputte och har haft svårt att komma in i laget. Det är också anledningen till att han bänkades i slutet av säsongen. Djurgården ska vara ett lag, inte EN spelare. Grattis ändå i alla fall, han har bra skridskoåkning samt ett bra skott.

Medlem sedan jan. 2003252 inlägg

Stefan "Stass" Elvenes tillbaka till Rögle :D

Wernblom lämnar Modo?

Enligt Expressen.se är förhållandet Wernblom + Modo nu ett minne blott.

Medlem sedan feb. 20041 inlägg

"Hehe, jag tror faktiskt att ryktet med Henriksson till Djurgården är taget ur luften."

Kan man lugnt säga, var en nisse på difhockey.ses forum som hade snackat med "Hentos bror". Men eftersom Hento inte har någon bror så. ;)

"Enligt Expressen.se är förhållandet Wernblom + Modo nu ett minne blott."

Japp. Wernblom till Skellefteå.

Är det inte ganska överraskande att Wernblom väljer att "byta ned sig" till division 1? För något elitseriespel lär det väl inte bli för Skellefteå.

BlueSaint skrev:

Är det inte ganska överraskande att Wernblom väljer att "byta ned sig" till division 1? För något elitseriespel lär det väl inte bli för Skellefteå.

Det var även min tanke när jag fick höra om flytten. Aningen märkligt, men han har säkert en vettig förklaring som han vägrar avslöja. ;)

I övrigt. Mats Wennerholm skriver idag att Jonas Höglund flyttar hem från Davos och spelar nästa säsong i Färjestad. Trevligt! :)

Edit: Trevligt ja. Men det var tydligen inte spikat, skriver Wennerholm idag.

Då passar jag på att släppa dagens bomb (nåja).

Daniel Henriksson är klar för Färjestad. Kom ihåg vem ni hörde det först av. ;)

BlueSaint: Källa?

Precis som jag kunde rapportera före alla andra igår så gick idag Aftonbladet ut med nyheten >> http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,453829,00.html

BlueSaint: Klart intressant. Bara han inte läcker som i ovan nämd kvartsfinal. ;)

Vad tror ni om det här då? Mikael Renberg till FBK?

Var har du läst om Mikael Renberg? :)

BlueSaint skrev:

Var har du läst om Mikael Renberg? :)

Har inte läst men hört och det är ganska långsökt. :e
Men om det blir verklighet till nästa säsong som kom ihåg vem som skrev det först. ;)

Hehe okej. Jag var i alla fall 100% säker med Henriksson. :P

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Tomas Jonsson och Micke Sundlöv i Brynäs bås nästa säsong, vem hade trott det... :o

Om Leksand åker ur så kanske Brynäs kan roffa åt sig lite gamla svikare, typ Christer Olsson, Tommy Westlund och Göran Hermansson, det vore nått det...

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)