webForumDet fria alternativet

wF - Sammanfattning

Småprat

52 svar · 1 791 visningar · startad av altack

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg
Frågan#1

Mmmm, har vart på wF ett liiiiiiitet tag, och här är mina erfarenheter från caféet:

• Ni älskar att gratinera folk.
  • Det krävs 95 medlemmar för att byta en glödlampa.
  • Ni följer gärna med varandra in i duschen.
  • Marsvin är heliga.
  • Ni kör alla glassbil/påpekar att en viss person kör glassbil.
  • När man svarar rätt på något så får man en sill (iaf om man har postat över 2500 inlägg).
  • Ni argumenterar gärna över jackor, helst ska de ha märket "Canada goose" och regna över Stockholm.
  • Har ni inget att göra så skapar ni en fylletråd.
  • Tycker ni att ni har för lite inlägg så använder ni gärna citat + smiley-metoden eller skriver *trams*.
  • Att skapa en tråd på en fredags-/lördagskväll som senare spårar ut i diverse barnförbjudna konversationer är väldigt vanligt.
  • När ni vill att folk ska tro att ni förstod ett skämt som i själva verket var urdåligt skriver ni :birp.

Och nu har vi kommit till det nästan slutliga momentet: Sammanfatta sammanfattningen. Orden i fetstil var:
Gratinera, glödlampa, duschen, marsvin, glassbil, sill, jackor, fylletråd, trams, barnförbjudna och urdåligt. Och nu dags för det absolut sista momentet, nämligen att sammanfatta sammanfattningen av sammanfattningen:
Vad f*n är det ni gör här hela dagarna? Och varför vill jag också göra vad-det-nu-är-ni-gör-hela-dagarna?

Om något inte stämmer i listan så ber jag om ursäkt och hoppas att det aldrig kommer att upprepas. §e

Medlem sedan jan. 2004618 inlägg

Jag blev sugen på en öl till. :bire

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Det vi gör här i Café webForum är att vi umgås (på mer eller mindre konstiga sätt). ;) :)

Mika3l skrev:

Det vi gör här i Café webForum är att vi umgås (på mer eller mindre konstiga sätt). ;) :)

Jepp, har märkt det. Umgås med AB-länkar och bävrar. ;)

AB-länkar och bävrar är bara en liten del av det hela.
Har du hört talas om t.ex Läderbengt? ;)

Mika3l skrev:

AB-länkar och bävrar är bara en liten del av det hela.
Har du hört talas om t.ex Läderbengt? ;)

Neej! Det måste jag söka på genast :e

Medlem sedan sep. 2002538 inlägg

:birp: heliga marsvin.

Ah, Läderbengt!

Undrar om verkligen alla fattar allt som skrivs här (veteraner inkluderat).
Själv så kan jag inte säga att jag förstår allt, trots att jag har varit här rätt länge. ;)

Medlem sedan maj 20002 993 inlägg

Mika3l skrev:

Undrar om verkligen fattar allt som skrivs här (veteraner inkluderat).

Den där meningen är åtminstone lite svår att fatta! :o ;)

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

*trams* :e

Medlem sedan maj 20021 141 inlägg

:birp

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

*trams*

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Re: wF - Sammanfattning

altack skrev:

Mmmm, har vart på wF ett liiiiiiitet tag, och här är mina erfarenheter från caféet:

• Ni älskar att gratinera folk.
  • Det krävs 95 medlemmar för att byta en glödlampa.
  • Ni följer gärna med varandra in i duschen.
  • Marsvin är heliga.
  • Ni kör alla glassbil/påpekar att en viss person kör glassbil.
  • När man svarar rätt på något så får man en sill (iaf om man har postat över 2500 inlägg).
  • Ni argumenterar gärna över jackor, helst ska de ha märket "Canada goose" och regna över Stockholm.
  • Har ni inget att göra så skapar ni en fylletråd.
  • Tycker ni att ni har för lite inlägg så använder ni gärna citat + smiley-metoden eller skriver *trams*.
  • Att skapa en tråd på en fredags-/lördagskväll som senare spårar ut i diverse barnförbjudna konversationer är väldigt vanligt.
  • När ni vill att folk ska tro att ni förstod ett skämt som i själva verket var urdåligt skriver ni :birp.

Och nu har vi kommit till det nästan slutliga momentet: Sammanfatta sammanfattningen. Orden i fetstil var:
Gratinera, glödlampa, duschen, marsvin, glassbil, sill, jackor, fylletråd, trams, barnförbjudna och urdåligt. Och nu dags för det absolut sista momentet, nämligen att sammanfatta sammanfattningen av sammanfattningen:
Vad f*n är det ni gör här hela dagarna? Och varför vill jag också göra vad-det-nu-är-ni-gör-hela-dagarna?

Om något inte stämmer i listan så ber jag om ursäkt och hoppas att det aldrig kommer att upprepas. §e

Det mesta stämmer nog, men du glömde att wF-medlemmarna i cafét ofta visar upp en underfundig och vitsrik humor samt en rörande varm nätgemenskap som fungerar trots att få av oss sett varandra :birp

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

:stud :P

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Det där med sillen stämmer ju inte även om det är en lockande rolig idé..

En sill förtjänar man i livet, inte på nätet..
Min sill dödades av @nders btw.

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

:birp

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

tycker att det saknas en utförlig hyllning till en viss medlem/moderator :OO

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Re: wF - Sammanfattning

altack skrev:

[...]

*trams* :birp

Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

allvarligt talat, jag fattar ingenting

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)