jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Hmm...
Du skall bara veta att "quirks" mode ungefär motsvarar funktionaliteten i MSIE5/Win inklusive en del av dess relativt grova buggar... :l
I ditt fall kanske det är förhastat eftersom det *finns* en annan lösning
Prova att lägga tillbaka
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
och peta in det fetstilade i cellerna straxt ovanför "omröstning":
<td width="375" class="top" [b]style="background-color:#CCCCCC;"[/b]>
[red]<style type="text/css">
<!--
.style1 {
color: #000000;
font-size: 12;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-weight: bold;
}
-->
</style>
[/red]
<table width="375" height="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" [b]style="background-color:#666666;"[/b]>
<tr>
<td height="20" bgcolor="#CCCCCC"><span class="style5 style1">Omröstning</span></td>
</tr>
Förresten kan du väl ta och flytta upp <style>-taggen till <head> när du ändå är igång - för i <body> får den inte vara omman skall vara noga - även om den inte verkar bidra till problemet just här (den hade jag filtrerat bort utan att fundera närmare på saken i mitt förra inlägg med samma kodförslag ;) )
Tackar Tackar Jarvklo! Det där fungerade alldeles utmärkt... först när jag testade det förstof jag hur du menade :) det fungerar alldeles utmärkt nu :) Flytta uppstyle taggen skulle jag kunna göra! om jag visste hur! min hem.asp består av poll.asp, about.asp, login.asp, nyheter.asp, ssw.asp som inkluderats in i hem.asp vilket resulterar att style taggarna kanske lever sitt egna lilla liv :)
Gahshi.. =/
Nu har frame problemen uppstått igen fast inte på startsidan, det är när man trycker på registrera knappen som dem uppkommer på den nya sidan! Som förövrigt är strukturerad precis som startsidan med bakgrundsfärgerna osv så du beskrev innan Jarvklo! som vanligt fungerar det i IE men inte i Moz det är 5 pixlar som skiljer sig!
Och i IE, så finns en scroller som scrollar sidled! :o
Även fast sidan är mkt mindre än hela bredden!
det verkar uppen bara sig när scrollern till höger finns!
dvs när sidan bli avlång!
Edit, startsidan blir också spatt om man sätter upplösningen till 800x600! det är sscrollbaren som finns i nedre frejmen som bråkar har jag konstaterat! men hur lösa problemet! det måste juhe gå på nått sätt!
http://194.237.241.56/su2/inside.asp
sen trycka på knappen "Regga" som finns vid inloggningsrutan!
(PS, varför finns det olika webläsare?)
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg Hmm...
Kan inte kolla senaste koden - länken du gav funkar inte just nu...
MEN
För några dagar sedan mekades det lite med ett liknande problem i en <iframe> i den här tråden: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=788363#post788363
Kanske du kan testa om det kan lösa dina problem också?
Alltså om du kör med
<style tyle="text/css">
<!--
html {overflow-x:hidden; overflow-y:scroll}
-->
</style>
(eller overflow-x:auto; overflow-y:auto kanske) på alla sidor som kan komma ifråga i undre ramen
I värsta fall får du eventuellt klämma dit en margin-right på html för den sidan du laddar in i övre framen också...
I värsta fall får du eventuellt klämma dit en margin-right på html för den sidan du laddar in i övre framen också
joh, jag satte Scroll = yes och margin-right till 12 och det fungerar skit bra under IE..
fast i mozilla syns in scrollen förns sidan är tillräckligt lång att ska bbörja scrolla! och jag kör efter w3 format på framesen!
ta bort inside.asp i adressen så ska det fungera
jarvkloMedlem sedan juli 20013 378 inlägg BLÄURK!
Den där går jag faktiskt bet på om man måste "göra som man ska" - och styla med overflow: ...
Men ta till fulingen
<style type="text/css">
<!--
html {height:100%}
body {min-height:101%;}
-->
</style>
på varje sida som du petar in i din undre ram...
Den koden gör ju bodytaggen lite för hög i alla lägen i Mozilla, men inte i Explorer (som inte fattar vad min-height är ;) )... Vilket ger dig (nästan ;) ) det du vill ha i bägge läsarna!