webForumDet fria alternativet

Mobbad vän

Småprat

98 svar · 2 740 visningar · startad av Erik Juhlin

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg
Frågan#1

Hej webForum!

Jag har en vän som jobbar här som har ett problem.
Killen kommer från Småland och är också medlem och moderator för ett flertal forum här, men jag vill inte säga hans namn/nick.

Problemet är att en annan kille mobbar honom hela dagarna. Lurar i honom saker, och nu idag så stoppade mobbaren ner offrets mus innanför sina kalsonger. Så nu får han ha papper på musen för att undvika den äckliga mobbarens baciller.

Vad ska killen göra?

Mvh
En oroande vän

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Kan han inte adoptera en egen sill då??

Medlem sedan jan. 2001795 inlägg

Re: Mobbad vän

Erik Juhlin skrev:

Mvh
En oroande vän

Till att börja med så kanske du skall sluta oroa honom. Försök istället vara ett stöd. ;)

Men om jag är ett stöd för honom, kan inte jag också bli mobbad då? :o

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Slå fanskapet på käften så tänderna flyger, brukade vara min lösning på folk som försökte mobba mig.

Medlem sedan dec. 2002529 inlägg

Jo det kan du bli. Men det får man bortse från.

Medlem sedan sep. 2003901 inlägg

Erik Juhlin skrev:

Va lite MAN och säg ifrån på skarpen.
Mobbning är ett ofog och det ända raka är att konfrontera MOBBAREN och tala om att han gör fel och sårar folk och att hans skämt inte är ett dugg roliga utom för han själv.
(Jag hoppas verkligen inte att du skrattar med honom)
Ofta så mobbar man ju för att man är osäker själv.....letar upp någon som är lite svagare och hoppar på den.

Sen din fråga om du inte kan bli mobbad själv!!?? Har du tendenser att bli det då? Om inte så tycker jag att du får visa lite j*vla anamma, och stå upp för det som är FEL.
Annar är ju du lika mycket mobbare, som tiger tyst.

Medlem sedan dec. 2002529 inlägg

Var lite människa och säg ifrån på skarpen.
Även kvinnor ska säga ifrån.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Erik Juhlin skrev:

..., och nu idag så stoppade mobbaren ner offrets mus innanför sina kalsonger.

Mobbaren kanske trodde att det var en mus?

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

https://www.friends.se sjung en sång och gå och sätt dig vid hans bord när ni fikar och säg hej.

HakanS skrev:

Var lite människa och säg ifrån på skarpen.
Även kvinnor ska säga ifrån.

:) Självklart......
Men i detta fallet så handlade det om en MAN....eller???

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Erik Juhlin skrev:

Det är du, det går inte in bara §e :L

Medlem sedan jan. 2000566 inlägg

Erik Juhlin skrev:

idag så stoppade mobbaren ner offrets mus innanför sina kalsonger.

Jisses!! Kanske dags att fundera på ett annat husdjur. Ett som bits ordentligt, kanske en sköldpadda eller en undulat? §e

Erik Juhlin skrev:

Så nu får han ha papper på musen för att undvika den äckliga mobbarens baciller.

Som om det skulle hjälpa... :OO

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Erik Juhlin skrev:

Jag har en vän...

Bullshit.

Medlem sedan dec. 20003 563 inlägg

Re: Re: Mobbad vän

Rikard skrev:

Erik Juhlin skrev:

Jag har en vän...

Bullshit.

Jag har en ovän?

jeanette skrev:

Mobbning är ett ofog och det ända raka är att konfrontera MOBBAREN och tala om att han gör fel och sårar folk och att hans skämt inte är ett dugg roliga utom för han själv.
Ofta så mobbar man ju för att man är osäker själv.....letar upp någon som är lite svagare och hoppar på den.

Sen din fråga om du inte kan bli mobbad själv!!?? Har du tendenser att bli det då? Om inte så tycker jag att du får visa lite j*vla anamma, och stå upp för det som är FEL.

Jag skulle kunna gå till hans chef och prata, men jag är bara rädd att det blir värre då eller att han går på mig. Och dessutom tror jag inte det skulle hjälpa för det verkar som att även de verkar vara rädda för honom. Han brukar t.ex. gå in på chefens eller VDns rum och fisa utan att de vågar göra något.

Nej jag tror istället jag ställer mig på andra sidan och är med mobbaren. Då gör han inget mot mig i alla fall. Synd bara om offret. :(

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

:OO Kollektiv mobbning!

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Mobbning är bedrövligt :x :( x(

Är detta ett skämt eller? Har sett så många tramsinlägg. Vill bara göra klart för mig...

Erik Juhlin skrev:

jeanette skrev:

Jag skulle kunna gå till hans chef och prata, men jag är bara rädd att det blir värre då eller att han går på mig. Och dessutom tror jag inte det skulle hjälpa för det verkar som att även de verkar vara rädda för honom. Han brukar t.ex. gå in på chefens eller VDns rum och fisa utan att de vågar göra något.

Nej jag tror istället jag ställer mig på andra sidan och är med mobbaren. Då gör han inget mot mig i alla fall. Synd bara om offret. :(

Du måste skämta med mig.... :l :OO

Medlem sedan jan. 20016 874 inlägg

*undrar på när "offret" hör av sig i tråden* :e

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)