webForumDet fria alternativet

Vad sägs...

Småprat

17 svar · 507 visningar · startad av obelix

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg
Frågan#1

Ska vi skicka en Julgran till det Israeliska folket som en försoningsgåva för det hemska konstverket §e :L

Det fanns väl en fin sådan till salu på Blocket har jag för mig... :e

Ps. detta är ingen polistisk tråd för den som tror det :moose
Den som tror det bör slå upp ordet politik... :stud :p :e

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg
Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Man skulle kunna låta ett fotografi på Ariel Sharon få segla omkring i det blodröda badet. Enligt honom skulle ju det vara en hyllning till honom. Då blir han säkert glad. Eller...?

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

UlfT skrev:

Man skulle kunna låta ett fotografi på Ariel Sharon få segla omkring i det blodröda badet. Enligt honom skulle ju det vara en hyllning till honom. Då blir han säkert glad. Eller...?

Nä, nu blev det politik.
schhhh.

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Jag tycker det är löjligt att de bryr sig överhuvudtaget! Man ska inte förstå sig på konst!

UlfT skrev:

*LOL* Att ingen har tänkt på det :L

Ingrid skrev:

UlfT skrev:

Nä, nu blev det politik.
schhhh.

Nope, det bidde ett förlag om hur man ska hylla en människa på rätt sätt :i :e

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

obelix skrev:

Ingrid skrev:

UlfT skrev:

Nä, nu blev det politik.
schhhh.

Nope, det bidde ett förlag om hur man ska hylla en människa på rätt sätt :i :e

Ska bli kul och följa denna tråd och se hur man lyckas hålla politiken utanför :e

filippo skrev:

Ska bli kul och följa denna tråd och se hur man lyckas hålla politiken utanför :e

Det handlar ju bara om hur man tolkar ett konstverk. ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Modern konst brukar jag tolka med en lång gäspning. Sedan somnar jag om och när jag vaknar upp har upphovsmakaren förhoppningsvis hittat på något vettigt med sitt liv. ;)
Jag menar, när folk står och fördjupar sig i en målning där konstnären målat ett svart streck på en vit duk och menar att den symboliserar friheten för fiskarna i de Grönländska korallreven som tillsammans med kviderrlittfåglarna i Amazonas förmår att ge enorm energi till solens inverkan på Joakim von Anka...

Edit:... plus en massa svåra och konstiga ord som de pluggade in vid morgonkaffet. ;)

Dryden skrev:

Modern konst brukar jag tolka med en lång gäspning. Sedan somnar jag om och när jag vaknar upp har upphovsmakaren förhoppningsvis hittat på något vettigt med sitt liv. ;)

Men gammal naturalistisk konst blir ju också ganska tråkig. Varför göra något som man gör så mycket enklare med en kamera? Och det har dessutom gjorts under flera hundra år.

Dryden skrev:

Jag menar, när folk står och fördjupar sig i en målning där konstnären målat ett svart streck på en vit duk och menar att den symboliserar friheten för fiskarna i de Grönländska korallreven som tillsammans med kviderrlittfåglarna i Amazonas förmår att ge enorm energi till solens inverkan på Joakim von Anka...

Du försöker verkligen leta upp avarter. ;) Annars finns det oerhört mycket modern konst som verkligen berör folk. Inte minst det aktuella konstverket av Dror Feiler, bekräftar detta.

Äh jag är.... skeptisk. ;)

Det här fick mig att tänka på Del I och Del II i "Har folk för mycket fritid"-trådarna. ;)

Medlem sedan juli 2002309 inlägg

Hur var det? Han hörde en röst som sa åt honom att förstöra konstverket. Kanske en psykiatrisk undersökning då är på plats.
Det är väl då bara för konstnärerna att säga att det var en röst som dom hörde att göra konstverket.
*Ironi*

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Konst är det väl att hålla fred också.
Kanske är det "Konst" att respektera andra.
Jag går på obelix linje, vi sänder en Grann Gran, bara det är något som sticks för Grannar tycks dom inte kunna med.

Medlem sedan jan. 20014 973 inlägg

Ja, en psykisk undersökning vore nog på sin plats. Om han reagerar impulsivt och förstör allt han inte tycker om, då passar nog snubben bättre på hispan...

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Dryden skrev:

Modern konst brukar jag tolka med en lång gäspning.

Vad för konst gillar du?

Erik Juhlin skrev:

Dryden skrev:

Modern konst brukar jag tolka med en lång gäspning.

Vad för konst gillar du?

Överlag gillar jag inte konst, men det finns säkerligen undantag. Men, jag har otroligt svårt för den typen av konst som jag dels har länkat till och dels sådan konst som jag redan beskrivit. Konst för mig är kyrkväggsmålningar från 1300-talet och Mona Lisa-tavlan. Konst är enligt mig inte att klistra ostbågar i en husvagn eller att ställa några dussin skor med smör i på en fjälltopp. Det är bara sjukt. Likaså är det inte konst att rita ett streck på en vit duk och... ja, läs mitt tidigare inlägg. ;)

Nöjd så? :)

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Själv tycker jag att modern konst är mer intressant än porträtt på kungar och damer.

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
144 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)