webForumDet fria alternativet

Winamp 5

58 svar · 1 638 visningar · startad av Corp · sida 2 av 3

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag funderar seriöst på att byta ner mig från 2.91 till en version som inte startar från första början i playlisten varje gång. Räcker det att köra en av 2.8x-versionerna då eller måste jag sträcka mig tillbaka ännu längre? Kan inte komma ihåg när problemet började dock.

JerpaMedlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Cannabis_Tomten skrev:

hmm nu fungerar 5.0.. men jag gilalr 2.82 mer den var inte lika trög :P

Håller med dig, allt efter 3an blev segare.. Spelade ingen roll att man graderade dator det gick lika segt ändå.. men v2.xx *poff* så fanns den där

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Dryden skrev:

Jag funderar seriöst på att byta ner mig från 2.91 till en version som inte startar från första början i playlisten varje gång. Räcker det att köra en av 2.8x-versionerna då eller måste jag sträcka mig tillbaka ännu längre? Kan inte komma ihåg när problemet började dock.

2.82 är klockren. Där slipper du den där buggen.

:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Dryden skrev:

Jag fattar inte vad du menar? När jag petar igång 2.91 står den precis på den låt i playlisten som just hade slutat spela när jag fimpade den i går kväll... :q

Dessutom, är det så otroligt viktigt med den detaljen för att backa massa versioner bakåt..? ;)

:stefan: skrev:

Dryden skrev:

Jag fattar inte vad du menar? När jag petar igång 2.91 står den precis på den låt i playlisten som just hade slutat spela när jag fimpade den i går kväll... :q

Dessutom, är det så otroligt viktigt med den detaljen för att backa massa versioner bakåt..? ;)

Så ska det funka, men det gjorde inte det för varken Dryden eller mig. Gammal länk.

Och det är faktiskt sjukt irriterande att behöva höra samma låt varenda gång man startar Winamp, tro mig.

Det kan du hoppa upp och klappa dig på. :p

Mr. N. skrev:

Och det är faktiskt sjukt irriterande att behöva höra samma låt varenda gång man startar Winamp, tro mig.

Precis som Mr. N. så tycker jag att det är ordentligt störande med att höra #1 trettioelva gånger om dagen. :OO

En alternativ lösning är ju att lägga in ett knäpptyst spår där, då har man ju fusk-löst problemet så att säga. :i ;)

Mr. N. skrev:

Så ska det funka, men det gjorde inte det för varken Dryden eller mig. Gammal länk.

Aha, då är jag med. Skumt för här fungerar det precis som det ska - skit bakom spakarna på ert håll med andra ord. :e

Å andra sidan börjar ju inte Winamp automatiskt att spela när man startar det så ett tyst spår fattar jag inte heller varför man ska behöva. :p
Det går att besinna sig så man väljer nån annan låt innan man klickar på play eller trycker på X, jag lovar... ;)

Å andra sidan börjar ju inte Winamp automatiskt att spela när man startar det så ett tyst spår fattar jag inte heller varför man ska behöva. :p
Det går att besinna sig så man väljer nån annan låt innan man klickar på play eller trycker på X, jag lovar... ;)

2.82 börjar spela automatiskt när man startar det, det var det första jag irriterade mig att femman inte gjorde, men en plugin löste det. :)

Startar du Winamp sig självt så spelas inte filerna upp. Drar du däremot igång en spellista (.m3u) så börjar filerna att spelas upp. Det är så det har fungerat för mig.

Jag har nu löst problemet genom att lägga in en tom mp3-fil på 0.1 sekunde först i spellistan. Nu blir det 2.91 ett tag till med andra ord. :)

Ja, just det, jag hade en plugin till 2.82 som lägger alla låtar i en playlist när man startar winamp, då började den spela direkt.

...och inte för att det har något med saken som sådan att göra men mitt favoritplugin är Gapless Audio som plockar bort mellanrummen mellan låtarna. Perfekt om man stänger av shuffle och lyssnar på en live-platta. :)

Crossfading Directsound output kan man konfigurera på det sättet. Mycket bra för Jarre-låtar.

mrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg

När det tog bort att man kunde trycka "j" för att söka i playlisten blev jag knäpp... så jag är kvar på 2.91 jag med. Och jag vet att jag inte är ensam om att gilla den funktionaliteten.

m_soderlundMedlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Jag har kört Winamp 2.91 ett bra tag nu, under dels Win 98 SE och under Win XP sen i augusti. Igår bytte jag upp mig till Winamp 5 Pro och måste säga att jag är mycket nöjd! Där 2.91:an kraschade, rullade 5:an på i bästa takt. Winamp 5 Pro ska det vara! :D

mrblondeMedlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Aha!

winamp FAQ skrev:

What happened to the Jump feature from Winamp 2?
Winamp 5.0 is proud to reintroduce the popular Jump (keyboard shortcut J) feature. ;)

Kanske dags att prova femman ändå :)

mrblonde: jag blev inte knäpp, jag blev arg när jag insåg att de flyttat J till Del. Värdelöst. Men femman verkar ha återfått funktionen. Ska låta jobbdatorn vara försökskanin lite senare idag då. :)

TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

5:an roxxar jue! En bättre ver av 2.xx skulle jag säga! Har kört den sen första betan och inte haft ett enda problem.

OveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Hur kommer det sig att alla har problem med detta program? :)

Jag har haft Winamp (tamejfasen nästan varenda version) med mig vid min högersida så länge jag kan minnas och jag har aldrig varit med om några större problem. Hur skumt är det? :D

Jag kör femman nu och den funkar, som vanligt, hur bra som helst.

Samma här - det har funkat klockrent i alla år... Har det buggat ur nån gång har det alltid funnits en nyare version som löst problemet. :)

bluxbluxoMedlem sedan okt. 20034 048 inlägg

Ursh, Winamp versionerna blir allt sämre och sämre :l

Länge leve Winamp 2 :bire

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)