webForumDet fria alternativet

När höjs skatten på tomma CD-skivor?

Politik & samhälle

12 svar · 477 visningar · startad av Kristianstad

Medlem sedan dec. 2002841 inlägg
Frågan#1

Hej,

http://www.idg.se/ArticlePages/200310/06/20031006094517_STU/20031006094517_STU.dbp.asp skrevs i oktober.

Vet ni när priset på tomma CD-skivor höjs?

Kan också passa på och fråga: När blir det förbjudet att ladda ner uppehovsrättsskyddad musik?

/ Kristoffer

Medlem sedan sep. 20029 inlägg

Vi får väll hoppas att dom har glömt att dom ska höja priset . :p

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

1 januari tror jag det blir förbjudet att ladda ner. Det ända jag hört om skatten är att den ska höjas efter nyår så nån gång i januari-mars blir det väll.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Jag bryr mig inte särskillt mycket om detta. Jag använder till 99% bara -r skivor och de påverkas inte.

Medlem sedan juni 20034 013 inlägg

1 april är senaste budet, både för skatten och nedladdningsförbudet.

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

Jag har köpt ca 10 lådor med 10 skivor i varje :P På mellandags rean :e ,plus att jag köpte minst 1 ton sånna i spanien :P

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Rodan skrev:

Jag har köpt ca 10 lådor med 10 skivor i varje :P På mellandags rean :e ,plus att jag köpte minst 1 ton sånna i spanien :P

Va ska du me dem till :q

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg

Ingrid skrev:

Rodan skrev:

sälja halva pris :P när skatten höjs =)

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Ett bra initiativ! När man beställer bredband får man oftast endast en digitalkamera eller annat krams på köpet, vilket känns lite löjligt. Men när man nu i framtiden köper CD-skivor, så får man både skola, sjukvård, socialförsäkringar, infrakstrur och barn- och äldreomsorg på köpet!

Det tar sig! ;) ;)

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

Cannabis_Tomten skrev:

Ingrid skrev:

Rodan skrev:

sälja halva pris :P när skatten höjs =)

Det verkar bra tänkt, MEN tänk nu tanken att skatten inte höjs. Då sitter du där med dina ton cd... :e

Medlem sedan dec. 2002841 inlägg

Ett bra initiativ! När man beställer bredband får man oftast endast en digitalkamera eller annat krams på köpet, vilket känns lite löjligt. Men när man nu i framtiden köper CD-skivor, så får man både skola, sjukvård, socialförsäkringar, infrakstrur och barn- och äldreomsorg på köpet!

Köper du bredband får du också skola, sjukvård, socialförsäkringar, infrakstrur och barn- och äldreomsorg på köpet. Det finns ju moms även på bredbandspaketet! ;)

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Det jag lite skojsamt försökte säga är att det staten förlorar på gungorna, tar staten in på karusellerna. Man sänker en skatt här, och höjer en skatt där. Man höjer en socialförsäkring här, och sänker en där.

I slutändan är det ändå arbetaren som får betala. Om han sedan gör det via höjd skatt på CD-skivor, moms, skattsedeln eller höjd avgift till barnomsorgen spelar egentligen inte så stor roll, staten ser ändå till att få in sina pengar.

Arbetaren är ändå den som i slutändan får stå med notan i handen när kalset ska betalas. :) ;)

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Rodan: Är det -rw du köpt då och inte vanliga -r?

287 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
160 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)