1 januari tror jag det blir förbjudet att ladda ner. Det ända jag hört om skatten är att den ska höjas efter nyår så nån gång i januari-mars blir det väll.
Ett bra initiativ! När man beställer bredband får man oftast endast en digitalkamera eller annat krams på köpet, vilket känns lite löjligt. Men när man nu i framtiden köper CD-skivor, så får man både skola, sjukvård, socialförsäkringar, infrakstrur och barn- och äldreomsorg på köpet!
Ett bra initiativ! När man beställer bredband får man oftast endast en digitalkamera eller annat krams på köpet, vilket känns lite löjligt. Men när man nu i framtiden köper CD-skivor, så får man både skola, sjukvård, socialförsäkringar, infrakstrur och barn- och äldreomsorg på köpet!
Köper du bredband får du också skola, sjukvård, socialförsäkringar, infrakstrur och barn- och äldreomsorg på köpet. Det finns ju moms även på bredbandspaketet! ;)
Det jag lite skojsamt försökte säga är att det staten förlorar på gungorna, tar staten in på karusellerna. Man sänker en skatt här, och höjer en skatt där. Man höjer en socialförsäkring här, och sänker en där.
I slutändan är det ändå arbetaren som får betala. Om han sedan gör det via höjd skatt på CD-skivor, moms, skattsedeln eller höjd avgift till barnomsorgen spelar egentligen inte så stor roll, staten ser ändå till att få in sina pengar.
Arbetaren är ändå den som i slutändan får stå med notan i handen när kalset ska betalas. :) ;)