Nästa onsdag är det bestämt att jag ska hålla ett hyllningstal i svenskan. Nu är det bara så att som vanligt så har man brist på idéer: Vad ska jag hylla?
Jag har funderat på att hylla:
- hyllningstalare i klassen innan mig (de flesta tok-bra tal!)
- en tjej jag känner
Läraren (för bättre betyg) :e
Den avstängda mobiltelefonen (den underbara tystnaden)
2 hål i väggen (för elen som kommer till oss)
Blyertspennan (för all magi som kommer ur den, dess förmåga att störta hela länder i krig eller sammanföra 2 älskande)
Microsoft (de har trots allt gjort en del bra saker)
Fönstret (för dess förmåga att ge oss drömmande blickar ut mot omvärlden)
en hyllning till linjalen (hur skulle vi annars ha delat upp afrika, dragit raka vackra linjer vid husbygge)
molnen (de avtäcker ju solen, ger oss vatten, jagar fram och inspirerar oss att sträva vidare över himlen)
bordshockeyspelaren (vars eviga snurrande och målmedvetna arbeta för att göra mål och föra dig till seger över dina motståndare)
Jag höll mitt hyllningstal i svenska idag, och hyllade en tjej jag känner. (Den Marja & magnusfeldth tyckte att jag skulle hylla.)
Jag hyllade en tjej jag inte träffat och som jag har känt i ett halvår. Talet fick tydligen en riktig effekt på åhörarna, för klassen ville träffa denna tjej, och när de fick höra att hon bodde utanför Falun så ville de skramla till bussbiljett. :)
Gissa vem som är tok-glad nu?
PS. Vill ni se talet, PM:a mig då. Talet är på tok för personligt för att jag ska kunna lägga upp det så publikt som det blir om jag publicerar det här på wF. DS.