webForumDet fria alternativet

By Marie och min polisanmälan!

Småprat

168 svar · 10 921 visningar · startad av Timmy · sida 3 av 9

Frågan, av Timmy

Jag vill först och främst säga till dom på Webforum att ni borde tänka er för innan ni låter folk posta min email och ip-nr. Flera personer vars ip-nr jag sparat har försökt knäcka min brandvägg bara för mitt ipnr stod här! Om By Marie vill abuseanmäla mig får hon göra det. Jag hotar inte henne utan jag förklarar fakta. Jag tänker inte ge henne min hemsidesadress för hon kan ändra "sin"

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Quid skrev:

Vad är det som hindrar henne ifrån att ändra sin sida utan att se på din?

Nu förutsätter du att Timmy besitter förmågan till normalt logiskt tänkande.

Fråga dig själv, tycks Timmy vara den logiska, resonerande typen? :)

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Åh! Åt helvete med Farmen och Big Brother!

*poppa popcorn*

Öl någon? :birp

Medlem sedan maj 20021 141 inlägg

bymarie skrev:

Jag orkar inte med det här.. fattar inte vad jag har gjort den här killen..
Men det är som någon sa.. vad hindrar mig att ändra på min sida även om jag inte får se hans?
Jag står fast vid att jag har gjort min sida i mitt eget huvud.. det tog långt mer än 6 timmar som han sa att han gjorde sin på.
Så länge han inte ger mig bevis på att hans sida ens exsisterar så tar jag inte ner min...

Har du själv gjort sidan så ska du inte ta ner den alls. Nevah.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

sgtpepper skrev:

Quid skrev:

:e

Phorpher skrev:

*poppa popcorn*

Juice? jatack :D

Medlem sedan dec. 2002789 inlägg

bymarie skrev:

Så länge han inte ger mig bevis på att hans sida ens exsisterar så tar jag inte ner min...

Hade det varit fredag idag så skulle jag skåla för uttalandet ovan men då det är måndag idag säger jag bara stå på dig och låt han inte skrämma dig.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Mr Nils skrev:

hm. SCO någon? =)

Tänkte på det redan i ByMaries tråd och nu blev det ju bekräftat ;) :p

Nåja, jag instämmer f.ö med Aleborg om att man bör ta det lilla lugna med Timmy. För vem vet, han kanske kan kräva licenspengar av alla som besökt hennes site?

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Gäller det http://www.bymarie.net/ så kan jag nog säga att jag sett snarlika sidor vid ett par tillfällen redan så direkt unik design är det inte.
Jag ser fram emot vad polisanmälan kommer att ge, verkligen spännande blir detta! :D

Vad gäller tonen i den här tråden så kan man bara gråta, men tur i oturen är ju att den "attackerade" personen är en lika god kålsupare som "veteranerna" & därmed känns det som det kvittar.

Men men... När kommer nästa drag i denna härva? När kommer polisens uttalande? Kan inte nån maila mig så jag inte missar nått med FAKTA??? Orkar fan inte ligga här i sandlådan o borsta sand ur ögonen..

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

sgtpepper skrev:

Quid skrev:

:e

Phorpher skrev:

*poppa popcorn*

En bira hitåt... :birp

Medlem sedan feb. 2001256 inlägg

Timmy..

HTML-kod kan ALDRIG skyddas eftersom den inte uppnår verkshöjd på långa vägar.. Har haft ett antal sidor som jag gjort både personliga och såna som jag gjort för företag som rippats rakt av även med bilder osv..

Du kan lika gärna ta och lägga ner din polisanmälan och hoppas att by marie inte gör en motanmälan för olaga hot. Så som dina mail till henna varit formulerade så kan hon mycket väl göra detta...

Tänk över din situation ett par dar och ta sen det enda beslut som är vettigt..

Lägg ner...

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

OK, TIME OUT pojkar och flickor!

Är uppriktigt sagt trött på när "censur" som inte kan ett "censur" om lagen försöker tolka den.

Detta är mina kommentarer såsom juridikstuderande med specialinriktning inom intellectual capital mangagement.
(redigering: för den som inte vet vad ICM är så handlar det om att skydda immaterialrättliga tillgångar för företag... och privatpersoner...)

1, HTML-kod som har upphovsrättligt skydd? Glöm det, den nivån kommer du inte upp till.
2, Att ens jämföra din kod med hennes är intressant då både asp-kod och php är serverbaserade, så jag undrar hur du kan uttala dig om hur hennes kod ser ut. Att HTML-koden kan vara lik när det gäller tabeller är knappast nåt konstigt, har ni använt samma html-editor eller liknande är detta väldigt troligt.
3, Bymaries design är knappast på en sådan nivå att man kan kalla den för originell, om din ser någorlunda likadan ut, så är inte den heller originell.
4, Mycket riktigt finns fängelse med i straffskalan på brott mot upphovsrättslagen. Men om du kollar upp lite rättsfall kan du se risken att bli dömd till fängelse. (redigering: de som har risk att dömas till fängelse är kanske piratkopierar på industriell nivå)
5, Dryga böter? Lycka till. Det är två saker som du får ersättning för. Det ena är för uppkommen ekonomisk skada - har du nån sån? Knappast. Det andra är ett ideelt skadestånd, men chanserna för dig att få något sådant är också mindre än naken-jannes "trollstav" vid - 20 grader.
6, Du har bevisbördan för allt du hävdar. Bymarie behöver inte säga nånting.

För att summera: Ta varandra i hand och sjung We shall overcome.

Ni har en design som är lika, OK, fine, det är ingen originell design så det är bara att acceptera. Ta nu ett djupt andetag, och inse att ute i världen finns folk som svälter ihjäl, mördas pga deras åsikter och förtrycks pga deras hudfärg. Med andra ord:
DAGENS I-LANDSPROBLEM!

Mycket bra uttalande magnusfeldth :bire

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

magnusfeldth slår huvudet på spiken och borde bannemej få Nobels freds- och juridikpris! :)

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

dryden, du vet att jag satsar på att få alla nobelpris samtidigt samma år!

Medlem sedan sep. 2003901 inlägg

Tack magnusfeldth.....

:birp

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Jag såg nu att min nya design (https://www.tor.nu/butter) var lik bymarie.net och du ska sätta henne i fängelse!

Jag har inte heller beskärt min layout (hur man nu gör det)!? Tänk om min kod är samma som din?

SNÄLLA TIMMY GÅ INTE TILL POLISEN! Jag gör vad som helst för att slippa fängelse!
Skriv inte heller till gruvsjo.com eller nån annan jättepopulär sidan med tre inlägg om dagen för då kommer jag bli trackad på Internet och ingen kommer vara min konpis! SNÄLLA!!!! :x

Om jag inte har några originalfiler kvar - är det kört då? Någon som vet. *kramiz*

Medlem sedan juli 20022 537 inlägg

Web-Tor skrev:

Jag såg nu att min nya design (https://www.tor.nu/butter) var lik bymarie.net och du ska sätta henne i fängelse!

Jag har inte heller beskärt min layout (hur man nu gör det)!? Tänk om min kod är samma som din?

SNÄLLA TIMMY GÅ INTE TILL POLISEN! Jag gör vad som helst för att slippa fängelse!
Skriv inte heller till gruvsjo.com eller nån annan jättepopulär sidan med tre inlägg om dagen för då kommer jag bli trackad på Internet och ingen kommer vara min konpis! SNÄLLA!!!! :x

Om jag inte har några originalfiler kvar - är det kört då? Någon som vet. *kramiz*

Jag lovar att vi på wf kommer göra allt för att försvara dig :e
Du ska inte behöva bli polisanmäld :o

:birp

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Jag vet inget om webdesign eller så, men :bire magnusfeldth, så "knäckande" :e !!!

Är såpan redan slut? WC-Anka letar vidare... ;) :p

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Web-Tor skrev:

Nejnej, det ska vara "kjaaamiz" ;) :birp

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Tror ni att polisen lägger alla ouppklarade mord åt sidan för att ta tag i en så här viktig sak?

Det vore skönt om vi kunde klara ut det här innan jul eftersom jag ska resa bort då.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)