PrästenMedlem sedan dec. 2000537 inlägg Asch!.
Jag höll på och pysslade lite med IIS5.1 inne i Egenskaper-->webplatser-->Arbetskatalog och ändrade lite grejer där. klickade i Läsbehörighet Skrivbehörighet Katalogbläddring. men nu funkar ingenting alls ju :( får felmeddelandet: HTTP 403.1 Otillåten: Förbjuden körningsåtkomst
Internet Information Services på allt liksom , även på http://localhost
skit också!! :P
vad är det jag gjort?.
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Du har troligen tagit bort behörigheterna för användaren IUSR_<datornamnet> från katalogen?
PrästenMedlem sedan dec. 2000537 inlägg jo, men hur får jag tillbaka dem?.
SPiNMedlem sedan mars 20007 896 inlägg Du går in på samma ställe, och lägger till de behörigheterna för kontot IUSR_<datornamn>.
PrästenMedlem sedan dec. 2000537 inlägg du menar läsbehörighet och det, jo har provat det men det funkar inte. :(
det funkar å bläddra i vissa kataloger men inte när man kommer direkt in i localhost. och sen så när jag klickar på en aspx sida så får jag HTTP 403.1 Otillåten: Förbjuden körningsåtkomst
Internet Information Services i felmeddelande
när jag klickar lite i skrivbehörighet och sånt så står det
"Följande undernoder har åsidosatt aktuellt värde för egenskapen
Åtkomstbehörighet som du nyss ställde in. Markera de noder i listan
som ska använda det nya standardvärdet. och så tog jag markera alla och OK, och det var det som gjorde att allt gick åt skogen eller nåt. :(
PrästenMedlem sedan dec. 2000537 inlägg Hahaha, jag tror jag löste det :)
Jag tryckte på Körningsbehörighet och tog "script och körbara filer" och så fick jag upp en varningsfönster där det stod:
Varning-- om du beviljar både skriv och körningsbehörighet, finns det risk för att webplatsen utsätts för illdåd, vill du fortsätta."
hahaha, dom ha humor dom som översatte.