XHTML-validatorn på W3C, klagar givetvis på attributet width i td-elementet. Nu undrar jag vad detta innebär? Måste jag skapa en css-klass (i stylesheeten), för varje längd (6%, 54%, 15%, osv...) och sedan anropa dem så här:
Tack för svaret! Det där gick undan utav bara hel-e :)
Men vad är bäst att göra? Är inte tanken med XHTML (d.v.s. XML) att man skall kunna separera innehåll och presentation??
På detta sätt behåller man ju designkoden på samma ställe som innehållet?
Jag antar att det egentligen är en smaksak och att jag har att välja mellan det alternativ du föreslog och det som jag nämnde i mitt första inlägg? Men vilket tror du är bäst?
Anledningen till att jag undrar över en sådan här (ganska trivial) sak, är att jag vill koda enligt standarder och konventioner in i det längsta, när det gäller denna site.
Det blir lite smidigare när man har fler selektorer att "leka med" - eller hur?
Jaja - Nu är det ju tyvärr inte så att man kan köra som "det är tänkt" vad gäller CSS2 på grund av detta "lilla" problem, så man får pula med workarounds istället...
Den enklaste (och i mitt tycke kanske smidigaste) workarounden är (som du säger) att ha en klass (eller ett id) för varje kolumn på första raden i tabellen och sedan koppla bredderna till dessa klasser (id:n) från sin CSS-fil.