webForumDet fria alternativet

Radiostyrt flygplan

Datorhårdvara

42 svar · 1 276 visningar · startad av Vide · sida 2 av 3

Frågan, av Vide

Japp, ni tolkade bokstäverna i rätt ordning, jag har köpt ett radiostyrt flygplan. :D Jag och min arbetskompis övertalade varandra (vilket vi för övrigt är väldigt bra på) att köpa ett varsit plan, så snart kommer ni få höra historier om "bortflugna propellerfåglar" eller "Flygplan misstagen för gås, nedskjuten av lokal jägare". ;) Önska mig lycka till nu!

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Sant, det har inte undgått oss att vi kommer att behöva reservdelar.

Frågan är vart man hittar reservdelarna på så snabbt sätt som möjligt.

Varför är det så många skruvar över? :e

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Vide skrev:

Varför är det så många skruvar över? :e

Tänk, tänk :e
Varifrån brukar lösa skruvar komma ;)

Hmm... jag tror jag vet vart dom lösa skruvarna kommer ifrån, dom som sålde till mig kollade tydligen inte kompabiliteten mellan flygplanet och sändaren. Motorn styrs inte av någon servo eller fartkontroll, den skall tydligen vara inbyggd i mottagaren, vilket inte finns på den kontrollen jag köpte. :(

Jaja, jag får väl ta och snacka med dom imorrn och få fram en lösning.

Ytterst tråkigt att man inte fick flyga premiärflyget idag, perfekt väder och allt.

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Vad är det för modell? :)

Det är en "J-3 Grasshopper", egentligen skulle det ha varit en annan sändare, men dom hade inte en sådan hemma, så dom rekommenderade en annan (Futaba Skysport 4 kanaler), vilken jag köpte, och nu fungerar det inte.

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Tänk positivt, planet är helt en dag till :e

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Nicrosoft skrev:

Tänk positivt, planet är helt en dag till :e

:e

Aldrig har jag varit så positiv som jag är nu, den platsar fint i hylla hemma... och man kan ju faktiskt hänga den i julgranen .

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Bra Varför får vi inte se en bild på underverket? Med eller utan gran! Låt grannen hålla det i brist på gran. Men bild vill vi se. Nu!

Argh, det blev ett sådant platt fall när vi kom på att vi inte kunde flyga att vi glömde bort allt annat, men jag skall ta ett litet kort när jag kommer hem efter jobbet, så skall ni få se underverket. ;)

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

Ja.. Det vore roligt med en före och en efter-bild... §e ;)

Nu har jag snackat med dom som sålde paketen till mig, det var helt enkelt jag som var dum i huvudet när jag skulle montera ihop det hela.

Batteriet (och motorn) skulle kopplas in på en servoplats i mottagaren, inte på batteriingången som jag trodde.

Tyvärr så är vädret mycket sämre idag, så troligtvis blir det inte något flyga av så länge det regnar och blåser höstvindar.

Frågan är om man kan hålla sig. ;)

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Vide skrev:

det var helt enkelt jag som var dum i huvudet

Det är då lösa skruvar dyker upp ;)

Okej, här kommer en förebild, efterbilder kommer när vi ramlat ur himlen första gången. ;)

[R] Ojdå, det råkade visst komma med en gitarr också!

vides_j-3cub.jpg
Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Tjusig kärra Vide, med tanke på vad du skulle inhandla i annan tråd uppskattar vi att vi får en "före" bild. Har du funnit någon simulator?

Tackar Lasp! :)

Det finns ju en simulator som heter FMS, men oavsett simulator så måste man ha en koppling mellan datorn och sändaren, uttaget på sändaren har jag, men inte någon sladd.

Skall se om jag kan hitta det någonstans.

Dags att klargöra vad som hänt, vi har för första gången kört våra modeller.

Jag lyckades efter ett par krasher hålla mig i luften i dryga tre minuter, vilket jag är väldigt stolt över denna premiärflygning.

Här är några bilder ifrån spektaklet:
http://www.webvide.com/default.aspx?pageid=7

Nu är jag fast i modellflygträsket. :D

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Vide skrev:

Okej, här kommer en förebild, efterbilder kommer när vi ramlat ur himlen första gången. ;)

[R] Ojdå, det råkade visst komma med en gitarr också!

Jag förstår att du med gitarren vill visa vilket jättestort plan du köpt men det måste finnas radiostyrningar som är mindre. Den du har är ju en meter hög. :moose

Nicrosoft, man måste kämpa lite med spakarna för att det skall bli någon sport. ;)

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
148 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)