webForumDet fria alternativet

Avdelningen wF-humor!

Småprat

50 svar · 2 608 visningar · startad av Bire · sida 2 av 3

Frågan, av Bire

Funktionen som hänvisas till i detta inlägg är avstängd. Se inlägg längre ner för förklaring. /Rikard Vi har högre makter online tydligen... KÄLLA :moose Tack Utvecklargruppen!!!

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Qimen skrev:

dho skrev:

Hur fungerade den här funktionen egentligen?

Man fyllde i sitt medlems id i en adress, sen plockade "anden" fram allt den hittade om dig :p

Vi som gillar att göra saker på så enkelt sätt som möjligt, klickade på länken i medlemmens profil. ;)

Medlem sedan dec. 19997 740 inlägg

och vi andra brydde inte oss så värst mycket. :e

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

@nders skrev:

Qimen skrev:

dho skrev:

Man fyllde i sitt medlems id i en adress, sen plockade "anden" fram allt den hittade om dig :p

Vi som gillar att göra saker på så enkelt sätt som möjligt, klickade på länken i medlemmens profil. ;)

Hehe visste jag inte, det var någon som tipsade om det på irc *tittar på stoffe-2k* :birp

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Qimen skrev:

dho skrev:

Jo, så långt är jag med. Tänkte mer på vilka kriterier som användes för att bestämma vad som skulle komma med i listan. :)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

dho skrev:

Qimen skrev:

dho skrev:

Jo, så långt är jag med. Tänkte mer på vilka kriterier som användes för att bestämma vad som skulle komma med i listan. :)

Ett användarnamn följt av ett eller ett par ord varav det första i en speciell ordklass? ;)

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

Synd man missade den funktionen.. :l

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Piiip skrev:

Synd man missade den funktionen.. :l

Precis min tanke. :l

Men det kommer kanske fler chanser. :p

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Kan man tänka sig att server tar upp detta när det är väldigt få medlemmar anslutna. Länken skulle du kunna finnas till de färdiga "Andescripten" på ens egen profilsida!

Medlem sedan dec. 20021 804 inlägg

*snyft*
Men jag då?.. Jag ville ju prova...
*snyft*

:birp

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Och vad är det här för ny grej nu då? :e

Mika3l skrev:

Om trådförfattaren anser att saken är löst så kan man välja att markera det genom att klicka på en länk i det inlägg som löste problemet el dyl.. @nders har såledels löst mitt problem i denna tråd. ;)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Bire skrev:

Mika3l skrev:

Om trådförfattaren anser att saken är löst så kan man välja att markera det genom att klicka på en länk i det inlägg som löste problemet el dyl.. @nders har såledels löst mitt problem i denna tråd. ;)

Ok! :moose

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

Bire skrev:

Mika3l skrev:

Smidigt! Då saknas bara att "(löst)" läggs till i slutet av trådtiteln - sedan kan vi börja ha nytta a v den nya funktionen på allvar. :bire

trexter skrev:

Bire skrev:

Mika3l skrev:

Smidigt! Då saknas bara att "(löst)" läggs till i slutet av trådtiteln - sedan kan vi börja ha nytta a v den nya funktionen på allvar. :bire

Som jag har förstått saken så är detta enbart ett första steg till en fullt fungerande feature så det kommer nog så småning om ;)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Bire skrev:

Mika3l skrev:

I'm the problem solvah, twisted problem solvah! :P

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Synd man inte hann se om anden hade något att säga om mig... :x

Så kul att se att en löst-funktion är under utveckling. :)

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

trexter skrev:

Bire skrev:

Mika3l skrev:

Räcker det inte med att det står [L] brevid svarsräknaren? ;)

R// Tydligen bara på förstasidan. :q

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Mika3l skrev:

Makt tror jag det kallas. :e

För övrigt missade jag alla smaskiga detaljer om bassebhu som anden hade att erbjuda.

bassebhu: 0 records found :birp

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Ok, dags för en utvecklare att förklara lite? Jag känner på mig att Patrik/Brimba kommer att göra en noggrannare förklaring på ett mer lämpligt ställe, också. :)

wF-anden ( wFism ) var en rolig funktion som letade i inlägg efter mönstret: "[USERNAME] har|är text". Den radade således också upp det den hittade om medlemmen, till exempel: "Rikard är en kärring" ( :p ) eller "Bire har en båge".

Funktionen tog mycket kräm eftersom att det gjordes fruktansvärt många databasanrop, som gjorde att servern säckade ihop. Funktionen kommer troligtvis tillbaka i en mer bantad och "snällare" version. Håll tummarna.

Det här med lösta/olösta trådar är en fiffig funktion som har arbetats fram under helgen, där man kan ange vilket inlägg i tråden som accepterades som svar på frågan. Detta kommer inte att fungera i alla forum troligtvis, som det gör för tillfället, utan bara i de mest relevanta. För att se vilka trådar som är lösta respektive olösta kan man, om ni tittar under relateratlänkarna i varje forum, klicka på en länk för att sortera trådarna. Om man vill ha den här inställningen permanent så finns det en inställning i varje medlems kontrollpanel för att ha funktionen påslagen för jämnan. Funktionen fungerar, men är inte helt klar. Förbättringar kommer att göras.

Är ni nöjda med svaret och förstår ni hur det fungerar? :)

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Kan också tillägga att i sökfunktionen kan man numera göra sökningar på endast lösta problem/trådar. En vacker och användbar feature, hoppas vi. Håll till godo! :)

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)