webForumDet fria alternativet

Bkasotvsodnrnig sknaar bydetslee

Småprat

12 svar · 714 visningar · startad av Engine^

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg
Frågan#1

DN skrev:

ldnoon. För nvärrandae cikrulraer på ntäet flöjande e-berv för spkråitnessrerdae: "Eilngt en uneörnskding på ett engskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksotrnävea i ett ord står, det enda som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet." Den som beömadr sig om att gröa vdirae efertfrosknngiar kan srpåa klälan: Richard Shillcock och Padraic Monaghan fårn uvniresitteet i Endibuhrg. Dreas sutdie "Running head: Sublexical units and the split fovea" pbluiecredas tgdiriae i år och inenhllåer sväål udnrebara ctiat ("att identifiera ett ord för lexikal bestämning eller benämning behöver inte nödvändigtvis kräva en full specificering av all information gällande bokstavspositionerna") som fntaaisgegande bgrepep ("förbryllningseffekten").

Läs mer...

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Är det här femte tråden som postas om samma sak nu? ;) :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Femte? Jag tappade räkningen vid ett dussintal. :OO

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

Ojdå... jag har inte läst igenom Caféet så noga idag. Ber om ursäkt för tjatet. :r

Engine^ skrev:

Ojdå... jag har inte läst igenom Caféet så noga idag. Ber om ursäkt för tjatet. :r

Idag :q Pröva med senaste veckan. :p

Det här är ett bra exempel på att man kanske bör göra en sökning, innan man gör ett nytt inlägg. ;)

Medlem sedan sep. 20037 inlägg

ganska...

grymt faktiskt att man kan läsa detta...
:birp

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Engine^ skrev:

Caféet? Försök med språkforumet ;)

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Alltsa, varfor har just den har texten blivit sa omattligt popular? Maste ha sett den postad 5+ ganger pa alla forum och irckanaler jag frekventerar... Och varfor kan inte folk enas om vilket universitet det ar? Har sett Cambridge, Oxford och Edinburgh nu. *huttar med naven*

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Flyttas från Cafét.

celia skrev:

Engine^ skrev:

Caféet? Försök med språkforumet ;)

Tja... jag postade detta i Caféet och det är ytterst sällan jag söker efter inlägg gjorda i Caféet innan jag postar något, men den här gången hade det kanske varit på sin plats ;)

Hursomhelst blev jag imponerad av hjärnans sätt att läsa text på.

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Intressant, även om texten helt klart var störande - man var tvungen att koncentrera sig lite mer än om texten vore korrekt. :D

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)