Inte ett smack...
Har varit sjukskriven sedan maj/juni i fjol...
Väntar på att se om F-kassan har råd att rehabilitera mig, eller om det blir sjukpension...
Annars så tar nog hundarna den mesta av min tid...
97 svar · 2 949 visningar · startad av oelbal
Det är alltid kul att få insikt i vad andra pysslar med, så nu måste jag fråga: vad gör ni på dagarna? Vad arbetar ni med/vad pluggar ni?
(Var nu inte så fantasilösa att ni bara skriver ett ord och inget mer, berätta gärna mer om vad yrket innebär alternativt berätta om vad ni förväntar er för jobb efter att ni gått ur skolan. Om ni är beskrivande så blir det intressantare läsning. :)
Jag börjar:
Pluggar datavetenskap första året (av fyra) på Högskolan i Skövde. Njuter just nu av det fattiga livet som student. När (och om) jag tagit min magisterexamen så har jag ingen aning om vad jag ska göra, men tankarna har gått till att söka jobb utomlands om inte arbetsklimatet ser bättre ut än vad det gör nu. Yrke har jag ingen aning om, nätverkstekniker kanske?
Inte ett smack...
Har varit sjukskriven sedan maj/juni i fjol...
Väntar på att se om F-kassan har råd att rehabilitera mig, eller om det blir sjukpension...
Annars så tar nog hundarna den mesta av min tid...
Jag har precis börjat plugga data och systemvetenskap på it-unversitetet i Kista. Sen händer det även att man jobbar extra på Ica för att tjäna mera pengar.
Jag arbetar som programmerare och pysslar nästan uteslutande med e-handel. I nuvarande system använder vi VB / ASP / xml+xsl, men väntar på att våra uppdragsgivare ska pynta upp en massa cash så vi får börja köra med .NET istället. ;)
Läser första året på Borgarskolan i Malmö (NVNA).
Och det är ingen annan som går där?
Ser fram emot att skrika kolon-e. ;)
Jobbar som Nätverkstekniker/Tekniker/Datalärare/Konsult
Nätverksdelen/Teknikerdelen innefattar fyra nät av olika slag och storlek med både Novell och NT/Win2000 på serversidan och på klientsidan är det NT/2000/XP över lag.
Utbildar inom de flesta områden från grundnivå till lärarutbildning.
Konsultbiten är allt från utbildning till kompletta nätverk.
Går i nian i min jättefina :OO skola i samhället med alla trevliga invånare :OO , Vålberg.
Håller på(har gjort jäkligt länge heter det väl egentligen ;) ) att starta företag med webbis( :f ).
Ska väl göra ett gymnasieval till vintern också, blir antingen teknik, natur(med datorinrikting) eller media. Vill gå på Hyper Island efter det.
Har under 21 år jobbat med:
* Många år jobbat med övervakning av medelstora till stora datorer, som man kört lager- och ekonomisystem.
* Har jobbat som programmerare för ovannämnda lager- och ekonomisystem. Samt Y2K-projekt.
* Jobbat med drift av lager- och ekonomisystem i stordatorer.
Har i maj blivit uppsagt från jobbet, och går på arbetsfri uppsägning. Man kan kalla det semester. ;)
Jag sitter i en "bunker" utan någon större kontakt med omvärlden förutom genom ett antal kameror och monitorer. Min huvudsakliga uppgift är att glo på skärmar så att systemen funkar, flukta lite med kamerorna och koordinera jobb(säga åt andra vad dom skall göra). Jobbar i stort sätt bara nätter, det är lugnare då.. :)
Kanske skall klämma in var man jobbar också, Luftfartsverket/Arlanda
Jobbar som systemutvecklare. Utvecklar för det mesta ett Content Management-system men växlar med att ibland jobba med konsultprojekt. Som t.ex. nu så utvecklar jag ett telefonsäljstöds-system samtidigt som jag är projektledare för ett online DVD-uthyrningsprojekt. :)
Och så kör jag bil till jobbet!
Jag läser just nu 3:e året på datalogiprogrammet på Mälardalens högskola. Från början hade jag tänkt mig en magisterexamen, men eventuellt bygger jag på med lite mer kurser för att istället ta en civilingenjörsexamen, eftersom steget dit inte är så stort. Mina dagar består mao av programmering i allehanda språk och plattformar samt matematik i alla dess former. I vår kommer jag dock att ta ett break och vara hemma med Anna istället, men troligen passar jag då på att ta några distanskurser. Så jag lär bli kvar på högskolan tills jag antingen blir utkastad eller tar examen :e
Jag ser inte någon direkt framtida karriärstege utan hoppas att jag får fortsätta lära mig mer och fördjupa mig inom något av genren inom datavetenskapen. Om det blir i form av en ren yrkesroll på något företag eller fortsättning inom den akademiska världen får framtiden utvisa.
Jag tar tillfället i akt att plagiera PeWs förklaring förutom att jag går fjärde året på Datalogiprogrammet, Mälardalens Högskola och att jag inte tänker vara hemma med Anna i vår (men gärna, när hon uppnått lämplig ålder; tar henne på en dejt §e ;) )
Min karriär går ut på att bli rik.. Ungefär.. ;)
Phorpher skrev:
... och att jag inte tänker vara hemma med Anna i vår (men gärna, när hon uppnått lämplig ålder; tar henne på en dejt §e ;) )
GLÖM det! ;)
Jag jobbar i huvudsak som säljare av beg & nya delar till bilar & snöskotrar på https://www.falubildemontering.se & sysslar förutom försäljning med avregistrering av bilar, inköp av delar till lagret, övergripande administration, marknadsföring, etc etc.. Lite allt möjligt i ett mindre företag alltså.
Har sysslat med ljudteknik både live & studio innan. Kört värdetransportsövervakning/budbil, truckförare, dödgrävare/vaktmästare på kyrkogård, lagerarbete, tryckeriarbete, mm.. Max 3 år på samma ställe har varit mitt motto ;)
Fritiden pillas det väl lite dator mest för husbehov numera då det är mindre skoj längre...
PeW skrev:
Phorpher skrev:
... och att jag inte tänker vara hemma med Anna i vår (men gärna, när hon uppnått lämplig ålder; tar henne på en dejt §e ;) )
GLÖM det! ;)
FETGLÖM det!!!
---
Jag är numer utkastad från högskolan... ;)
På dagarna pussar jag på lilla Anna och nöjesarbetar lite på skolan där jag annars arbetar heltid. Jag är alltså gymnasielärare i matematik och filosofi och gjorde en avstickare under ett år för att försöka mig på en akademisk karriär. Det var dock inte riktigt min melodi utan har istället på senare tid allt mer börjat intressera mig för specialpedagogik och har just nu hela min tjänst inom särskolan. Jag stormtrivs! :D
Man kan se det som att vi vet hur världen ser ut där utanför, så det behöver hon inte erfara själv. Förresten så behöver hon ta hand om sina gamla föräldrar så hon kommer inte ha tid med sånt där larv :p
Arbetar som programmerare på en webb- och reklambyrå och arbetar i
huvudsak med programmering i ASP men gör också mycket javscript, css och xhtml.
Framtida mål: Bli bättre på .NET. ;)
Befinner mig i en nedåtgående spiral av misslyckade tentor på informationsteknologiprogrammet. Samtidigt som jag försöker hålla mig flytande genom att jobba på en cykelaffär. Att sedan lönekontoret skitit i att dra skatt från min lön hela året har resulterat i en kvarskatt på runt sjutusen spänn som jag nu måste spara till samtidigt som CSN antagligen inte kommer att skicka några bidrag till mig.
Men jag hoppas på en uppgång inom en snar framtid, vafan, Half-Life 2 släpps ju snart, då är mina bekymmer ur världen. :e