webForumDet fria alternativet

[img]-taggen?

Om webForum

9 svar · 613 visningar · startad av Rikard

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg
Frågan#1

På webForum begär vi bara två saker av våra medlemmar. Vi undanber oss sådant som kan ställa ansvariga inför rätta och vi förnedrar inte varandra i forumen. Ett ganska rimligt krav från vår sida och borde inte vara speciellt knepigt att efterleva. Utöver det finns det ett antal regler utformade genom åren, för allas trevnad och webForums existens.

Tyvärr blev ursprungstråden med samma rubrik, som nu är raderad, ett praktexempel på vad vi inte vill ska ske.
I normala fall hade vi låtit ansvarig moderator och forumledare agera, med tanke på att dessa funktioner är de verkställande organen på webForum. En organisation som har fungerat synnerligen väl med ytterst få undantag genom åren.
När den person som vi har tillsatt som forumledare blir utsatt för personangrepp publikt i forumet, då har trådens diskussion gått på tok för långt. Varpå vi som ansvariga tvingas att agera.

Samtliga berörda personer kommer att bli kontaktade angående respektives agerande via e-brev.

Vi förväntar oss nu att samtliga debattanter kan återföra diskussionen till det den egentligen handlade om. I nästa inlägg finner ni ett utdrag ur originaltråden och förhoppningsvis har vi fått med det mesta som var/är relevant med tanke på trådens ursprungsrubrik.
Håll nu diskussionen till ämnet.

Rikard
ansvarig, webForum

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Jag tycker om förslaget om förhandsvisning, som på Aleborgs wf-galleri.

Jag beklagar att jag missade att få med det vid första postningen.
Äras den som äras bör:

PeW skrev:

När jag satt med modem var det ett mindre h-e med trådar som innehöll bilder. Vidare är det inte särskilt stilrent. Aleborg har i sitt galleri-forum en funktion med thumbnails på uppladdad bild - så tycker ivf jag att det borde vara även på (hela) wF, inte minst med tanke på de som sitter med modem.

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Det går att kopiera, radera, flytta, rensa och slå ihop trådar. Ändå väljer ni att ta bort originalinläggen och ersätta dem med citat. Varför?

F.ö. tycker jag att man ska kunna visa bilder i samtliga forum. Modemanvändare kan välja att inte visa bilderna genom att ändra i inställningarna.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag håller med PeW.

Medlem sedan jan. 20032 356 inlägg

Feltryck ;)
Ber om ursäkt!

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Rikard skrev:

Jag beklagar att jag missade att få med det vid första postningen.
Äras den som äras bör:

PeW skrev:

När jag satt med modem var det ett mindre h-e med trådar som innehöll bilder. Vidare är det inte särskilt stilrent. Aleborg har i sitt galleri-forum en funktion med thumbnails på uppladdad bild - så tycker ivf jag att det borde vara även på (hela) wF, inte minst med tanke på de som sitter med modem.

Medlem sedan apr. 20012 427 inlägg

Re:

Tråden stängs.

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)