webForumDet fria alternativet

Applåd!

Om webForum

12 svar · 562 visningar · startad av Erik Juhlin

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg
Frågan#1

Har länge undrat varför man inte fixat så att när man går in på söklänken från ett forum så är forumet man kom från vald i selectboxen.

Nu såg jag att det var fixat. Sökfunktionen blev genast enklare att använda. Tack! :)

Medlem sedan mars 20007 896 inlägg

Det var massvis av veckor sedan jag fixade det, men jag missade visst att tala om det för medlemmarna. Du, hur som helst, borde fått reda på det om du besöker vissa forum för dig som moderator. ;)

Sökfunktionen kan komma att utveckla sig vidare, så att man kan söka i fler än ett forum åt gången. Jag tittade lite på det förut, och ska göra det igen när jag får tid.

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

SPiN skrev:

Sökfunktionen kan komma att utveckla sig vidare, så att man kan söka i fler än ett forum åt gången. Jag tittade lite på det förut, och ska göra det igen när jag får tid.

Det är nog onödigt eftersom funktionen finns i vBulletin 3.

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

Marcus E skrev:

SPiN skrev:

Det är nog onödigt eftersom funktionen finns i vBulletin 3.

Men inte på wF, eller hur?

Precis, BBC.

Nej, men wF kör vBulletin och planerar att uppgradera till version 3. :i

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Marcus E skrev:

Nej, men wF kör vBulletin och planerar att uppgradera till version 3. :i

Planerar? :q
Det finns en beta-version av den och ingen releasedatum är satt än. Hur kan man planera något då?

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

Om Bush kan slakta irakier med en fingerknäppning så kan man nog planera det mesta.
Marcus E -> Hur mycket vet inte du (eller tror att du vet) om wF:s system?
Dessutom är SPiN utvecklare, så du ska nog inte käfta emot vad han säger. Säger utvecklaren för en sida att sökningen kommer att utvecklas av densamme så är det nog så, jag tror inte att en besökare har tillgång till fakta som inte han har med i beräkningen.

BulletBoyCrime, jag har varit utvecklare, så jag vet nog mer än du om hur wF fungerar.

wF planerade att uppgradera till version 3 när jag var utvecklare (naturligtvis efter att den är klar). Om det är ändrat nu, så ber jag om ursäkt. Ni får naturligtvis dubblicera alla funktioner som finns i trean. Jag tycker dock att det är onödigt.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

SPIN »
Kan man tänka sig att forumid följer med från dom här sidorna också?

• newreply.php
• editpost.php
• report.php

Det följer inte heller med från sidan showthread.php om man kommer till tråden via en länk direkt till ett inlägg (typ: http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=697379#post697379)

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Det skulle vara bra att kunna söka med ord i en viss ordning, typ:
+"Han Solo"
... eller:
"Select into"
o.s.v

(eller har jag missat att det går nu?)

Mvh, Vide

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Eftersom att orden inte ligger samlade utan ligger i en seperat ord-databas så går det nog inte. :l

Web-Tor> Ska ta en titt. Jag fick det förslaget för ett tag sedan, men har varit för upptagen. Jag vet inte heller nu hur mycket tid jag kan lägga på wF, nästa vecka ska man ju börja tänka på universitetet också...

Vide> Ska se om det går att få till. ;)

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)