SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg
muskot skrev:
Har man varit aktiv på forumet i flera år borde man väl inse att att MSN-problem inte ska ligga i Caféet? Bara för att man inte skriver "jag vet att detta är fel forum, men..." behöver det inte vara omedvetet.
Exakt, och precis som du kan läsa i tråden strax under ditt inlägg om att tråden är felpostad så klickar man i ett sådant fall på länken "Rapportera till moderatorn" eller så struntar man i den helt om man hellre vill det. Tittar du på de svar som kom i den tråden så är det inte många som handlar om det faktiska problemet, som dessutom inte ens har med programmet msn att göra utan ett "fel" som Bire gjorde då han reggade sig.
MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Återigen, jag skiter om trådarna är felpostade. Tycker att trådflyttandet många gånger bara blir löjligt (se bara http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=79041&pagenumber=1).
Jag tyckte bara att det var konstigt att ingen opponerade sig eller rapporterade (eftersom det nästan alltid sker annars).
SsolbulleMedlem sedan mars 20015 287 inlägg muskot: hela denna tråd handlar väl indirekt om idiotin i den tråd du länkar till. För övrigt den larvigaste tråden jag sett på detta forum.
Angående olika forum så tycker jag att forum av denna modell är oslagbara gentemot den typ med trådar som du nämner att TBGv2 har. Man får i sådana forum ingen överblick o måste in i varje svar för att se om det innehåller något läsvärt.
Om man sen jämför wf med eforum så måste jag säga att eforum har en del avdelningar som klår wf, däremot tycker jag det strular väldigt mycket tekniskt sett.
muskot skrev:
Återigen, jag skiter om trådarna är felpostade.
Men opponera dig om när det sker flyttningar eller inte det måste du ändå? Det är väl aningen motsägelsefullt tycker jag iaf.
MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Det var inte det som var poängen, jag vet inte hur jag ska förklara det för dig.
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inläggAlla på wF (förutom ett fåtal) borde läsa reglerna en gång till, speciellt de som är relativt nyregistrerade. Tror det hade hjälpt imot sådana här saker.
zipp3r: Tycker inte du ska blanda in det som händer på #webforum, dels för att den kanalen inte har något med wF.nu att göra och dels för att du kanske själv inte är guds bästa barn alltid ;)
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inläggVad det hela handlar om är att det finns så många som ideligen orkar sitta och gnälla på än det ena och än det andra som de tycker är skit med webForum men ingen eller väldigt få av de som gnäller vill göra något åt saken för att det skall bli bra.
Det skapas med jämna mellanrum trådar om hur mycket tramsande det är i Cafét och att en massa olika saker är så otroligt dåligt och att det är så mycket bättre på andra forum men ändå stannar folk kvar här av någon anledning.
Är det nåt som man inte tycker om i exempelvis Cafét så är det väl bara att strunta i att läsa den tråden eller hela det forumet om det nu är så dåligt och så mycket tramsande där. Svårare är det inte.
Det underligaste är att om man tittar vilka som är online så ser man de som gnäller mest på Cafét i just Cafétrådarna.
QimenMedlem sedan juni 20015 009 inlägg
SirPeter skrev:
Vad det hela handlar om är att det finns så många som ideligen orkar sitta och gnälla på än det ena och än det andra som de tycker är skit med webForum men ingen eller väldigt få av de som gnäller vill göra något åt saken för att det skall bli bra.
Det skapas med jämna mellanrum trådar om hur mycket tramsande det är i Cafét och att en massa olika saker är så otroligt dåligt och att det är så mycket bättre på andra forum men ändå stannar folk kvar här av någon anledning.
Är det nåt som man inte tycker om i exempelvis Cafét så är det väl bara att strunta i att läsa den tråden eller hela det forumet om det nu är så dåligt och så mycket tramsande där. Svårare är det inte.
Det underligaste är att om man tittar vilka som är online så ser man de som gnäller mest på Cafét i just Cafétrådarna.
Ofta så att många klagar, istället för att ställa upp för wF och komma med förbättringar och själv sköta sig bättre. Och som Sirpeter säger, om en person gör ett fel, varför ska då tio personer skriva att den personen gjort fel?
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg
:stefan: skrev:
Skarre: Snälla, förväntar du dig verkligen seriösa svar..? :q
Om så är fallet tror jag inte ovanstående svar ökar dina chanser att få dylika svar.
Med andra ord: lägg ner! :l
När det gäller min uppmaning till SirPeter förväntade jag mig inget svar överhuvudtaget eftersom det var just en uppmaning. Och vem är du att be mig lägga ner? :q
Skarre skrev:
När det gäller min uppmaning till SirPeter förväntade jag mig inget svar överhuvudtaget eftersom det var just en uppmaning.
Du får inget svar heller så det är lugnt. :p
SkarreMedlem sedan apr. 20012 427 inlägg
Jymdis skrev:
Vill förövrigt kommentera svågerpolitik lite till.
Det förekommer på webforum, utan tvekan. Det är lite synd, särskilt när man ser hur vissa med 5000+ inlägg får tramsa hur mycket dom vill, medans folk med 10 inlägg är världens idioter om dom skriver en smilie på fel ställe.
Vissa personer har alldeles för mycket makt utan medföljande mognad och ansvarskänsla. Jag blev t.ex. avsatt som moderator efter att ha meddelat Del Pero att jag avsåg flytta en tråd till det forum jag ansåg lämpligast. Det blev till slut ingenting mer än en så kallad "pissing contest" på väldigt olika villkor eftersom jag inte kunde avsätta Del Pero när det blev jobbigt.
Omogna och oförståndiga människor som p.g.a. nepotism anförtros moderator- eller forumledarpositioner och inte behöver stå till svars för sina handlingar är ett mycket större problem än överdrivet trams i Caféet.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inläggDu har fortfarande inte lärt dig ett dugg av vare sig de regler som gäller för medlemmar eller de rättigheter/skyldigheter en moderator har trots att du har signerat det två gånger. :l
Läs igenom igen så kanske det går upp ett ljus.
TtrexterMedlem sedan mars 20021 889 inlägg Får väl gå in och agera dagisfrökan och säga att det inte är den enes fel utan bådas. Så; båda två, bara glöm det och lev vidare... :)
Skarre skrev:
Och vem är du att be mig lägga ner? :q
En person som iaf har vett ;)
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggSkarre »
Var din meningen med den här tråden att hitta ett annat forum (som du anger i ditt första inlägg) eller var det ett sätt att visa ditt missnöje med wF (som resten av dina inlägg tyder på)?
oelbalMedlem sedan jan. 20014 973 inläggLiknande trådar har varit uppe på tapeten många gånger förut, och de går alltid ut på att någon vill visa sitt missnöje på ett spektakulärt sätt. Genom att folk svarade på den här tråden från första början så har trådskaparen uppnått sitt syfte, att röra om i grytan med förhoppningar om att några ska bli förbannade på varandra. Skapa någon form av pajkastning med andra ord...
Skarre, du kan ju alltid kika på http://www.sitepointforums.com/
Men det kommer alltid att finnas idioter på de forum som är öppna. Det är nog något man får leva med. Det vore ju underligt om samtliga de hundratals medlemmar som är aktiva här hade varit genomtrevliga.
Web-Tor skrev:
Gå in på hos en Ferrari-återfösäljare och säg att du tänker göra dig av med din Ferrari och undrar om det finns något annat bilmärke som han kan rekomendera.
Jodå, om du talar om anledningen till att du inte vill ha just det bilmärket kan säkert återförsäljaren hjälpa dig.
Folk som påstår att det förekommer svågerpolitik på wF har rätt. Att påstå något annat är som att påstå att jorden är platt.
Det viktigaste är att det råder öppenhet och att medlemmar, både sådana med negativa och positiva åsikter om wF, får komma till tals utan att bli utsatt för de ena och de andra. För ett forum måste bygga på öppenhet för att utvecklas. Nytt blod måste in och gammalt måste bytas. Med detta menar jag inte att man ska slänga bort allt gammalt, men man måste vara öppen för nya idéer och tankesätt även om man inte gillar dessa. För det är genom en diskussion saker utvecklas.
Jag delar kanske inte din åsikt, men jag kommer att kämpa med alla medel för din rätt att uttrycka den.
VVikingMedlem sedan maj 20003 652 inlägg
Qimen skrev:
Ofta så att många klagar, istället för att ställa upp för wF och komma med förbättringar och själv sköta sig bättre. Och som Sirpeter säger, om en person gör ett fel, varför ska då tio personer skriva att den personen gjort fel?
Om du menar muskot så upplever jag det som om han inte klagar på administrationen utan på medlemmarna...
viking skrev:
Om du menar muskot så upplever jag det som om han inte klagar på administrationen utan på medlemmarna...
Nejdå jag tänker inte främst på han utan mer alla allmänt.