webForumDet fria alternativet

:S

Om webForum

34 svar · 691 visningar · startad av Qimen · sida 2 av 2

Frågan, av Qimen

Har inte ni saknat en :S smiley? En mycket vanlig smiley på Irc som i alla fall jag har saknat här på wF, vet att om man bara ber om något så är det inte säkert någon tar sig tid till det. Däför har jag gjort en, kanske inte så bra men man kan ju förbättra den. den blir lite bättre om man har någon av wFs färger i bakgrunden, likadant med de andra smil

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Nej, jag har stört mig på det uttryckssättet länge, nu gjorde du det igen förresten, fast med religiös underton ("herregud vilka idioter det finns").

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

aasah skrev:

Vad är det för fel på den här: :p ? När det gäller busiga smileys som inte har fattat att det är fult att räcka ut tungan ;) har vi ju redan två: :p och :P. Vad ska vi med tre sådana busar till? :q

Den får fram budskapet bättre tycker jag.

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

Mr. N. skrev:

Nej, jag har stört mig på det uttryckssättet länge, nu gjorde du det igen förresten, fast med religiös underton ("herregud vilka idioter det finns").

fan ge dig, du är rätt löjlig nu, tydligen vet du inte vad förkortningar är och vad de betyder ;)

Qimen skrev:

fan ge dig, du är rätt löjlig nu, tydligen vet du inte vad förkortningar är och vad de betyder ;)

Okej, skriv ut din betydelse av förkortningen omg.

Mr. N.: omg = Oh my god
btw, kan du inte det själv? :o

Nu undrar jag vem som är löjlig... :OO
Läs mitt tidigare inlägg så kanske du förstår. (http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=656604#post656604)
Alltså har du skrivit:
Herregud (eller "å, min gud" om man så vill)... nu måste brodern gå in och skydda med en totalt meningslös mening.
Detta tolkar jag som att du sitter och himlar med ögonen, suckar så djupt du kan och beklagar dig över hur dumma vissa människor är.

shit... pallar inte hålla på med dig längre, tycker bara du e totalt löjlig nu.

Kan du inte göra det en gång till, snälla? Jag älskar att läsa mellan raderna.

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Shit, man får visst passa sig för att använda vissa förkortningar här på wf.

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Nu måste jag försvara Qimen lite.

Hur konstigt var egentligen hans svar på detta? Är det så lätt att förstå vad Lofberg syftar på?
Två ord och sen en hel harang med suspekta artister...

Lofberg skrev:

som avatar?

------------------
The best{Van Halen, Skid Row, Mötley Crüe, Scorpions, Blue Öyster Cult, Billy Idol, Faith No More, Iron Maiden, Guns 'n Roses, Hammerfall, Aerosmith, E.L.O., Alice Cooper, Whitesnake, White Lion, ZZ Top, Uriah Heep, Thin Lizzy, Steve Miller Band, Jefferson Starship, Sisters of Mercy, Roxette, Poison, Ozzy Osbourne, Heart, The Pretenders, Saxon, Jon Bon Jovi, Bryan Adams, Gorky Park, Huey Lewis & The News, Hellacopters, Sweet, Judas Priest, Journey, Twisted Sister| Best of synth/disco/pop{Alphaville, E-Type, Ace of Base, Modern Talking|

Blivande: Children of Bodom, Extreme, Warrant, Europe, Yngwie Malmsteen>

The............................................END!

Ja, frågan kanske är väldigt märklig, jag gillar inte en tiondel av det min bror skriver på det här forumet ;) och jag gillar definitivt inte hans signatur (vilket är harangen med artister) och jag har sagt åt honom att byta, men jag reagerade inte över att Quimen hade svårt att först frågan utan över användningen av "eh" i början av inlägg. Jag har ofta hört folk som använder det när de talar och jag får alltid känslan att de tycker att man just har ställt den dummaste frågan de någonsin hört.

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Eh, vem bryr sig?

Mr. N. skrev:

Ja, frågan kanske är väldigt märklig, jag gillar inte en tiondel av det min bror skriver på det här forumet ;) och jag gillar definitivt inte hans signatur (vilket är harangen med artister) och jag har sagt åt honom att byta, men jag reagerade inte över att Quimen hade svårt att först frågan utan över användningen av "eh" i början av inlägg. Jag har ofta hört folk som använder det när de talar och jag får alltid känslan att de tycker att man just har ställt den dummaste frågan de någonsin hört.

Iså fall får du lära dig tolka det på ett annat sätt då jag inte använder det med den betydelsen, och om du nu börjar med en sådan diskussion, ska jag då börja starta en ny diskussion om varför du inte kan stava andras nick? lika löjligt. Därför tycker jag vi lägger ned detta nu. :)

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

LOL, ROFL! OMG va Ni e LLöjliga?? :OO
--

Jag tycker att smilisarna vi har på wF räcker. Däremot saknar jag en :e i MSN Messenger. Men det kanske är fel forum att klaga i? :e

Uppenbarligen har skriftspråket brister, och jag ber om ursäkt för felstavningen. Vi bor ju trots allt i vitt skilda delar av landet och språket är ju som bekant inte helt konsekvent (särkilt inte söder om Stockholm ;)). Men vi sätter punkt för den debatten i den här tråden åtminstone.
Apropå topic så tycker jag att det vore bra med en :S-gubbe att sätta i sina inlägg.

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)