webForumDet fria alternativet

Sämre än lunar

Småprat

163 svar · 6 276 visningar · startad av lunarwannabe · sida 8 av 9

Frågan, av lunarwannabe

Man kan ju inte ställa in alls mycke prylar här på webforum. Annars är det ganska likt tycker jag. Hur gamla är ni här?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

colione skrev:

Vi verkar inte komma någon vart i det här, jag tycker mig finna en dubbelmoral som du inte tycks finna. Vi kommer uppenbarligen inte längre....

Nej, tycker du att vi har nått slutet på diskussionen så har du nog nått slutet på diskussionen. :)

Felet som jag tycker, är som sagt var, att man tydligen får såga någon när denne skriver en felaktig sak. Bara för att man bryter mot netiketten så ska det inte vara okej att dräpa någon virtuellt....man kommer längre om man är snäll i det läget.

Det är mycket möjligt att man gör.
Men att dubbelregga sig med syfte att med sarkasm försöka "smutskasta" webForum på webForum är ungefär ett lika korkat agerande som att snacka skit om Java inom svinglängds avstånd från sgtpepper i sällskap med ett baseballträ.
Vad beror nu detta på: Ibland orkar faktiskt andra individer inte med att vara diplomatiska, eftertänksamma, förståendes osv. Och även de sistnämnda får man nog ha viss förståelse med.
Jmfr nu tidigare resonemang. Även om de håller tyst alla andra gånger så blir angreppet legitimt när man bryter mot en "grundlag". Men det här kände du väl redan till? :)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Är det inte enklare att inse att man är en planta om man gör liknande saker & sen gå vidare i livet, stolt o stark?

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Rikard skrev:

Det är mycket möjligt att man gör.
Men att dubbelregga sig med syfte att med sarkasm försöka "smutskasta" webForum på webForum är ungefär ett lika korkat agerande som att snacka skit om Java inom svinglängds avstånd från sgtpepper i sällskap med ett baseballträ.
Vad beror nu detta på: Ibland orkar faktiskt andra individer inte med att vara diplomatiska, eftertänksamma, förståendes osv. Och även de sistnämnda får man nog ha viss förståelse med.
Jmfr nu tidigare resonemang. Även om de håller tyst alla andra gånger så blir angreppet legitimt när man bryter mot en "grundlag". Men det här kände du väl redan till? :)

Jo, jag tycker också att tråden är onödig, till och med ganska korkad, men för det fanns inget skäl att sparka på honom. Man måste ju få göra fel, även här, inte sant? :q

Jag tycker fortfarande att angreppen mot honom var tämligen onödiga, men det är ju min ringa åsikt... ;)

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Jag sitter här och tittar på alla inlägg som flödar in.
Riktigt roligt faktiskt.

Jag hinner inte skriva så mycket just nu, men kan säga så mycket att syftet absolut inte var att gömma mig och mina åsikter bakom ett annat nick. Det är ju absurt att tro något sådant. Det hela var en lek med ett känsligt ämne på wF.
En längre plädering kommer senare i afton.

Jag tycker självklart att webForum är betydligt bättre än Lunarstorm. De är inte ens jämförbara faktiskt. Dessutom har jag inte ens ett konto på Lunarstorm (har i och för sig haft ett tidigare).

Sparka på Ni, det tål jag. ;)

colione skrev:

Jo, jag tycker också att tråden är onödig, till och med ganska korkad, men för det fanns inget skäl att sparka på honom. Man måste ju få göra fel, även här, inte sant? :q

Tveklöst.
Låt mig dock, för tydlighetens skull, klargöra. Jag har inga som helst synpunkter på lunarstorm - annat än rent skämtsamt. ;) Det jag har synpunkter på är företeelsen att regga ett nytt nick för att föra fram en åsikt man inte vågar(?) publicera i eget namn -eller vad det nu kan vara för skäl. :)

Jag tycker fortfarande att angreppen mot honom var tämligen onödiga, men det är ju min ringa åsikt... ;)

Om jag får använda ordet "pöbeln" så...
Pöblen dömer oftast mycket hårdare än vad en domstol har gjort. Vilket tydligt ses i vardagslivet.
Pöbelns domar är för- och nackdelen med ett publikt forum. :) Av det skälet är det nog viktigt att man ibland tänker sig för så man inte bryter mot netiketten. Gör man det retar man pöbeln och därigenom så hamnar man lätt i sitsen jag beskrev tidigare - man döms hårt och (o)rättvist.

Det jag reagerade mot i din argumentation är hur du fick det till att bli dubbelmoral. Vilket jag egentligen fortfarande inte förstår. :)
Skälet är att jag anser att den tråd du nyttjade som exempel, och som råkade vara min den här gången, har ett grundsyfte att vi oftare ska bemöda oss med att berömma varandra i vardagsdiskussionerna. Att det sätts som motpol i, vad jag har bedömt det som, en netikettöverträdelse - vilket jag anser är en form av extremfall - var vad jag inte fick ihop. Jag tycker att det är att som att jämföra äpplen och päron.
Hade du däremot använt tråden som motpol i en diskussion där det enbart hade handlat om att man förespråkar att vi skulle vara mer elaka mot varandra då hade jag hängt med. ;)

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Rikard skrev:

Om jag får använda ordet "pöbeln" så...
Pöblen dömer oftast mycket hårdare än vad en domstol har gjort. Vilket tydligt ses i vardagslivet.
Pöbelns domar är för- och nackdelen med ett publikt forum. :) Av det skälet är det nog viktigt att man ibland tänker sig för så man inte bryter mot netiketten. Gör man det retar man pöbeln och därigenom så hamnar man lätt i sitsen jag beskrev tidigare - man döms hårt och (o)rättvist.

Så behövde jag inte skriva det själv!

Rikard skrev:

Tveklöst.
Låt mig dock, för tydlighetens skull, klargöra. Jag har inga som helst synpunkter på lunarstorm - annat än rent skämtsamt. ;) Det jag har synpunkter på är företeelsen att regga ett nytt nick för att föra fram en åsikt man inte vågar(?) publicera i eget namn -eller vad det nu kan vara för skäl. :)

Ett nyregistrerat nick måste ju inte vara i företeelse att dölja ens åsikter som man inte vågar stå för, det kan ju lika gärna användas för att utöka den sarkastiska biten, do you copy? ;) Det gör ju dessutom inget att han dubbelreggar om han sedan avregistrerar nicket igen efter han har nåt dit han ville...eller? :q

Tysken skrev:

Det jag reagerade mot i din argumentation är hur du fick det till att bli dubbelmoral. Vilket jag egentligen fortfarande inte förstår. :)
Skälet är att jag anser att den tråd du nyttjade som exempel, och som råkade vara min den här gången, har ett grundsyfte att vi oftare ska bemöda oss med att berömma varandra i vardagsdiskussionerna. Att det sätts som motpol i, vad jag har bedömt det som, en netikettöverträdelse - vilket jag anser är en form av extremfall - var vad jag inte fick ihop. Jag tycker att det är att som att jämföra äpplen och päron.
Hade du däremot använt tråden som motpol i en diskussion där det enbart hade handlat om att man förespråkar att vi skulle vara mer elaka mot varandra då hade jag hängt med. ;)

Jag får det tämligen enkelt att bli en dubbelmoral genom att man i ett fall förespråkar en kamratligare ton, men om man gör en regelöverträdelse så är det helt okej att var elak. En snällhet ska väl finnas hela tiden, :) det var det jag antog att du förespråkade i din tråd men på ett lite annorlunda sätt (genom små snällheter i vardagen till att börja med.) Hade jag fel?

colione skrev:

Ett nyregistrerat nick måste ju inte vara i företeelse att dölja ens åsikter som man inte vågar stå för, det kan ju lika gärna användas för att utöka den sarkastiska biten, do you copy? ;) Det gör ju dessutom inget att han dubbelreggar om han sedan avregistrerar nicket igen efter han har nåt dit han ville...eller? :q

Jo, men då ligger man också i gränszonen till netikettbrott och får också räkna med pöbelns angrepp - vilket har klargjorts med all önskvärd tydlighet i denna tråd. ;)

colione skrev:

Jag får det tämligen enkelt att bli en dubbelmoral genom att man i ett fall förespråkar en kamratligare ton, men om man gör en regelöverträdelse så är det helt okej att var elak. En snällhet ska väl finnas hela tiden, :) det var det jag antog att du förespråkade i din tråd men på ett lite annorlunda sätt (genom små snällheter i vardagen till att börja med.) Hade jag fel?

Japp. Jag förspråkade inte kamratligare ton. Tonen är redan kamratlig i mångt och mycket. :)
Det jag förespråkar är att vi ska ta detta ett steg vidare och göra något som är relativt ovanligt i vardagslivet, faktiskt kosta på oss att börja berömma varandra mycket mer. Man gnäller ofta när man tycker det är fel. Men hur ofta kommenterar man att man tycker att någon har gjort något bra? :)

Att alltid vara trevlig mot varandra är en sak. Att dessutom kosta på sig att säga saker som "det där uppskattar jag", "underbar humor", "du är ju för go'" eller en så enkel sak som att skriva "Vad glad jag blev när du skrev det där" tycker jag är att ta steget betydligt längre. För mig är det stooor skillnad på de två sakerna.

PS
Jag såg nog allt: "Tysken skrev:" Humor... :e

Rikard skrev:

Jo, men då ligger man också i gränszonen till netikettbrott och får också räkna med pöbelns angrepp - vilket har klargjorts med all önskvärd tydlighet i denna tråd. ;)

Jo, det har tydligt framgått av dina inlägg....men som saggt delar vi inte åsikt där. ;) Vi kommer nog int heller komma överens, så därför så borde vi fortfarande ha släppt det här....

Rikard skrev:

Japp. Jag förspråkade inte kamratligare ton. Tonen är redan kamratlig i mångt och mycket. :)
Det jag förespråkar är att vi ska ta detta ett steg vidare och göra något som är relativt ovanligt i vardagslivet, faktiskt kosta på oss att börja berömma varandra mycket mer. Man gnäller ofta när man tycker det är fel. Men hur ofta kommenterar man att man tycker att någon har gjort något bra? :)

Att alltid vara trevlig mot varandra är en sak, att dessutom kosta på sig att säga saker som "det där uppskattar jag", "underbar humor", "du är ju för go'" eller en så enkel sak som att skriva "Vad glad jag blev när du skrev det där". Jag tycker att det är att ta steget betydligt längre. För mig är det stooor skillnad på de två sakerna.

Visst är det så, men ingen uppfyllde direkt något av alternativen i den här tråden. Eller?

Rikard skrev:

PS
Jag såg nog allt: "Tysken skrev:" Humor... :e

Lite oseriositet och tvetydighet måste man ju få kosta på sig ibland? :p ;) :e

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Oj vad mycket som skrivs per inlägg här! Jag kan i alla fall säga att jag ogillar Lunarstorm ganska starkt (efter att ha varit hyperaktiv medlem hos dem i slutet av 2001 och början på 2002)..

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

m_soderlund skrev:

Oj vad mycket som skrivs per inlägg här! Jag kan i alla fall säga att jag ogillar Lunarstorm ganska starkt (efter att ha varit hyperaktiv medlem hos dem i slutet av 2001 och början på 2002)..

Skulle vara trevligt att höra någon anledning till ditt starka ogillande. Eller är det bara för att alla andra säger att "lunarstorm suger och består bara av en massa fjortisar" som du också säger det?

Medlem sedan sep. 20002 921 inlägg

Att folk retar sig på lunarstorm-fjortisarna nu är nog för att dom tröttnat på alla misslyckade raggningsförsök på dessa minderåriga. Ack ja..det är inte lätt att alltid få till det ;)

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Jag har faktiskt inte förstått det här riktigt.

I vanliga samhället går i alla fall inte jag och rakkar ned på "fjortisar" när dom försöker söka sig utanför sina egna kretsar (lunarstorm t.ex). Inte heller går jag till dom och slänger glåpord.

Varför inte låta dom vara där dom trivs, måste vi lägga oss i hela tiden. Klart att dom tycker att Lunarstorm är bra, det är ju massor med likasinnade i samma ålder.

*Oförstående*

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Peeer skrev:

m_soderlund skrev:

Skulle vara trevligt att höra någon anledning till ditt starka ogillande. Eller är det bara för att alla andra säger att "lunarstorm suger och består bara av en massa fjortisar" som du också säger det?

Nope - jag baserar inte mina åsikter enbart på vad andra tycker..

Felen med Lunarstorm:

- jag avregistrerade mig, men de har fortfarande mina gästboksinlägg i andras gästböcker och allt sådant kvar

Varför avregistrerade jag mig?
- För många ovettiga personer, plus att det inte var så stor mening för mig att ha kontakt med andra personer via Lunarstorm. Mejl eller ICQ/MSN fungerar mycket bättre då.

- Alla skrev ju som krattor, usch. Här på wF skriver alla i alla fall med begynnelsebokstav och sånt samt att alla här är så trevliga! :bire

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Re: Re: Sämre än lunar

Piiip skrev:

lunarwannabe skrev:

Man kan ju inte ställa in alls mycke prylar här på webforum.
Annars är det ganska likt tycker jag.

1. Det är inte nödvändigt att ställa in massa saker för vi är här för kunskapen

2. Likt!? :o :q

Jag är 15

Erkänner att jag för en gångs skull (osäker på hur det är med särskrivning och skrivihop här) håller med Piiip ;) :e !

Säger bara: :o :o :o :q

Jag ser absolut ingen likhet mellan wF och Lunarstorm.

det går att förstå vad folk skriver här på wF

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Det går att förstå vad folk skriver här på wF

Jo, det stämmer väl oftast. Men inte alltid. ;)

Jag var inne på Lunarstorm och kikade på "nunor" idag. Det var inte så många fjortisar, snarare folk runt 18-20 år. Fjortisarna kanske börjar växa upp?

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Fjortis är inte en ålder, det är ett beteende.

Medlem sedan juni 20001 521 inlägg

Du har så rätt. Där var fullt av fjortisar i 18 års-åldern! :e

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

Gislaved.net skrev:

Du har så rätt. Där var fullt av fjortisar i 18 års-åldern! :e

:e

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

wf-storm.com är en lek och en provokation.

Låt mig få exemplifiera några oskrivna naturlagar.

1. Om man kör vilse med sin bil, lutar man sig närmare vindrutan.

2. Om batterierna i fjärrkontrollen börjar ta slut, trycker man hårdare på fjärrkontrollens knappar (tack Web-Tor).

3. Om man nämner något positivt om Lunarstorm på webForum så reagerar webForum-folket väldigt starkt.

Jag har observerat en klar motståndskraft till Lunarstorm här på webForum. Jag vet inte vad denna kraft beror på eller kommer från. Så fort Lunarstorm kommer på tal så höjs det ett flertal negativa röster från olika håll. WebForum är utan tvekan mer berikat med kunskap än vad Lunarstorm är. Detta till trots konverseras det här emellanåt på en för webForum låg nivå.

Vad kunde vara värre än att någon påstår att Lunarstorm skulle vara likt webForum, fast sämre? Jag var nyfiken och testade. Att jag sedan registrerade ett domännamn, direkt relaterat till tråden, var mest för att visa att det faktiskt genomfördes med glimten i ögat.

Tro mig. Jag högaktar webForum. Jag tycker det är ett väldigt bra forum där det finns rejält med kunskapsresurser.
Lunarstorm är ingenting för mig. Däremot respekterar jag det.

En sak ångrar jag. Det är detta inlägg. Ursäkten riktas direkt åt OveRRidE. Det var inte meningen att Era kommentarer skulle replikeras. Ursäkta.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
140 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
115 ms — ändringar (db)