Hjlälp kkan man väl aldrig få för mycket av? :p Jag har numera satt ihop en egen emoticon-grej till nConverspluginene..jag ska skriva ett nytt inlägg med uppdaterade länkar....
ICQ vs. MSN Messenger (eller Trillian?)
75 svar · 2 486 visningar · startad av Kristianstad · sida 4 av 4
Nu när ja använder Miranda så vill ja ta bort MSN hur gör man det i xp det ska ju gå på nått sett?!
Om du inte använder outlook är det bara att radera mappen så försvinner dte hela....om du däremot använder outlook så kan det slöa ner det hela ganska mycket då den letar efter messengern vid uppstart...
ahhh....Bara för det så råkar ja köra Outlook, men finns det inget annat sätt?
Det beror lite på om du har SP1 ska det gå att tabort genom att klicka på remove windows components i Lägg till/ta bort program menyn. Då får du upp en liten lista med lite grejer ta bort bocken för Messengern.
Öppna Regedit (Kör -> Skriv sedan regedit) Leta rätt på denna nyckel (om du har den som autorun):
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Ta bort denna -> MSMSGS
Sen så går du till kör rutan igen och skriver (kopiera):
rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection %systemRoot%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
Och för att tabort installerings och avinstalleringsinfon skriv:
rundll32 setupapi,InstallHinfSection BLC.Remove 128 %systemRoot%\INF\msmsgs.inf
Den kommer att lägga til sig igen om du installerar SP1 så gå till följande:
C:\windows\INF
Denna mapp är dock gömd så se til att du visar dolda filer....leta rätt på sysoc.inf.
I den ska du sedan hitta raden:
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7
Ta bort prdet hide men ha kvar kommatecknen:
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7
Så där...nu ska den alltid synas i den där remove windows component grejen....niko eller någon kan säkert skriva ihop ett mysigt skript som fixar allt det här.. :p
smart-icq till mirc tycker jag är bättre än icq själv.
msn är bättre när det gäller kontak med seriösare folk :)
colione skrev:
Det beror lite på om du har SP1 ska det gå att tabort genom att klicka på remove windows components i Lägg till/ta bort program menyn. Då får du upp en liten lista med lite grejer ta bort bocken för Messengern.
Öppna Regedit (Kör -> Skriv sedan regedit) Leta rätt på denna nyckel (om du har den som autorun):
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run Ta bort denna -> MSMSGSSen så går du till kör rutan igen och skriver (kopiera):
rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection %systemRoot%\INF\msmsgs.inf,BLC.RemoveOch för att tabort installerings och avinstalleringsinfon skriv:
rundll32 setupapi,InstallHinfSection BLC.Remove 128 %systemRoot%\INF\msmsgs.infDen kommer att lägga til sig igen om du installerar SP1 så gå till följande:
C:\windows\INFDenna mapp är dock gömd så se til att du visar dolda filer....leta rätt på sysoc.inf.
I den ska du sedan hitta raden:
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7Ta bort prdet hide men ha kvar kommatecknen:
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7Så där...nu ska den alltid synas i den där remove windows component grejen....niko eller någon kan säkert skriva ihop ett mysigt skript som fixar allt det här.. :p
Hehe...ska testa det där sen!
Jag testade att ladda ned Miranda men när jag skulle installera det fick jag ett felmeddelande om att jag hade fel variant av Operativsystemet... :(
Verkar inte fungera för win98 för min del...?
Vilken fil ladddade du hem den exekverbara eller zip-filen?
Download Miranda IM 0.2.1
To Upgrade, just overwrite/install over the existing installation. View ChangeLog.
For use on win9x/Me/NT/2K/XP
Installer - miranda-im-v0.2.1.exe (410043 Bytes)
Zip Compression - miranda-im-v0.2.1.zip (382355 Bytes)
Source Code - mirandaim0210src.zip (1094811 Bytes)
Testade dessa.. inget av dem fungerade...
Det är fruktansvärt skumt, den ska nämligen funka på win98, ME NT 2000 och XP
Trillian är det definitiva svaret för mig. Efter att länge ha använt Messenger har jag gått över till Trillian. Trillian är kanske lite mer avancerat men samtidigt ger det en frihet att ändra det mesta.
Jag själv kör nu Trillian Pro med ett flertal plugins, därbland nyheter, mp3-spelare och mail. Sedan har jag också ett svart/blått metallic skin. När man ställt in Trillian efter sin smak fungerar det utmärkt. Smidigt, enkelt och "cleant" utan en massa krimskrams. :bire
wmaster skrev:
Trillian är det definitiva svaret för mig. Efter att länge ha använt Messenger har jag gått över till Trillian. Trillian är kanske lite mer avancerat men samtidigt ger det en frihet att ändra det mesta.
Jag själv kör nu Trillian Pro med ett flertal plugins, därbland nyheter, mp3-spelare och mail. Sedan har jag också ett svart/blått metallic skin. När man ställt in Trillian efter sin smak fungerar det utmärkt. Smidigt, enkelt och "cleant" utan en massa krimskrams. :bire
Kan man få trillian att göra så att kontaktlistan sparas och hämtas från icq databasen?
Ja det lkan man med alla (?) senare ICQ-kloner. Men frågan kvarstår, kan man få trillian på svenska?
tillmar skrev
Kan man få trillian att göra så att kontaktlistan sparas och hämtas från icq databasen?
Kan tyvärr inte svara på det, använder aldrig ICQ. Om jag inte minns helt fel så finns det också någon slags "support" för svenska till Trillian.
colione skrev:
Den kommer att lägga til sig igen om du installerar SP1
Det verkar som om den lägger till sig om man installerar SP2 också! *grr* *hata* *fördömmer* :bla
Men det är bara att "avinstallera" igen!
// Nippe