Steve Vai är en av mina idoler, tätt följd av Joe Satriani.
Kan väl också kalla mig för allätare, exklusive "engelsk pop", svensk "engelsk pop" (typ, kent) och Opera. Men annars lyssnar jag på det mesta. ;)
46 svar · 1 022 visningar · startad av Kitti
Det snackas ju mycket om musik här o så, därför tänkte jag bara lite nyfiket fråga: Va har ni för idoler? Vad lyssnar ni på för musik?
Jag lyssnar på E-Type framför allt! :e
Är en allätare, så jag lyssnar på det mesta; pop, rock, hårdrock, soul, rap, country - you name it! :)
Steve Vai är en av mina idoler, tätt följd av Joe Satriani.
Kan väl också kalla mig för allätare, exklusive "engelsk pop", svensk "engelsk pop" (typ, kent) och Opera. Men annars lyssnar jag på det mesta. ;)
Vet inte om man kan kalla det för idoler, idoler är inte bara de som gör bra musik utan även verkar vara bra människor och då får man väll lista sätta Bono i U2 som en grym lirare,eftersom han gör bra musik också :)
Beatles är mina "idoler", men jag lyssnar mest på metal, typ Hammerfall, Helloween, Iron Maiden, Rammstein, etc etc..
Jocke Berg i Kent. :)
Dessutom beundrar jag Scooter Ward i Cold, han verkar vara en mycket dyster själ. Andra 'idoler' är Manson, givetvis, Jürgen Engler (Die Krupps, de skapade industrimetal) samt Yngwe Malmsteen, mannen med världens snabbaste korvfingrar.
Who?
the Who ... är några av mina idoler som annars även innefattar Black Sabbath, Accept, Robin Trower, Jimi Hendrix, Motorhead ... m.fl ;)
Jag måste nog säga att The Clash är grunden för allt bra inom musik. Idoler är kanske inte rätt ord dock, gudar är mer korrekt. Förutom Clash spelas mycket Sonic Youth, Stone Roses, Ramones och Pavement för tillfället.
Bryan Adams - grym låtförfattare och en helyllegrabb till människa! Han engagerar sig i många saker, exempelvis bröstcancerforskningen, antikampanjer för valjakt, han hatar krig, stödjer Greenpeace och Amnesty. Bara för att nämna några. Han är vegan också och det är säkert bra, även om jag själv inte är det. Bryan är min idol och har så varit i 12-13 år! :bire
Foo Fighters är mina favoriter bland mycket annat iofs!!
The Luscious Four är helt kalrt med i topp tio oxå!!
Jag skulle ta en kula för Joakim Thåström.
Har inga direkta idoler inom musik..
men jag skulle gärna träffa Bruce Dickinson igen, grymt cool och rolig snubbe. :)
Lite musik jag gärna lyssnar på..
Slipknot, Hypocrisy, Slayer, Bathory, Hammerfall, Helloween, Iron Maiden, Wolfpack, Hellacopters,
Ozzy, Therion, King Diamond, Anthrax, Manson, Avril Lavigne, Creed, Metallica, Type 0'Negative m.fl
När Janne Schaffer eller Göran Sölscher hanterar sina gitarrer blir det mesta annat för en stund ganska ointressant :)
Lyssnar på:
Peter Gabriel
Annie Lennox
Toto
plus några fler...
Har inga idoler, lyssnar på det mesta med vissa få undantag.
Idoler: Johann Cruyff, Carles Puyol, Luis Enrique
Vad jag lyssnar på för musik? Typ allt utom Schottis, Polka och Metal. ;)
Inga direkta idoler, men här är lite av vad jag lyssnar på ;)
System of a down, Refused, Slipknot, Hammerfall, Helloween, Iron Maiden, Ozzy, Metallica, Black Sabbath, Busta Rhymes, MBMA(Mobbade barn med automatvapen), D6AA, Cypress hill m.fl
/ Mikul
Slipknot... :)