"Jag sitter lite körigt till, kan jag ringa upp dig?" brukar vara en effektiv försäljningsdödare alternativt "Du vet vilket nummer du har slagit nu va? (vet de inte får man väl upplysa dem) Bra, gör en anteckning om att aldrig någonsin mer ringa det numret tack."
"Jag sitter lite körigt till, kan jag ringa upp dig?" brukar vara en effektiv försäljningsdödare alternativt "Du vet vilket nummer du har slagit nu va? (vet de inte får man väl upplysa dem) Bra, gör en anteckning om att aldrig någonsin mer ringa det numret tack."
Själv brukar jag bara säga "Nej" och lägga på luren.
men är jag på bra humör kan jag ibland tänka mig att leka lite med dem. T ex en ringde upp mig och ville ha en minut av min tid, jag sa att han fick 30 sekunder på sig att övertyga mig. Efter 30 sek pratade han fortfarande och verkade helt oförstående när jag förklarade att han inte hann övertyga mig på utsatt tid. Sen lägger man på. :)
En ringde till mig igår från Statshyptek eftersom jag är medlem i Röda Korset (???). Jag lät nog lite stressad när jag svarade för han frågade om han ringde olämpligt? Han föreslog sen att han "kunde ringa tillbaka vilken annan dag som helst". Det höll jag med om :p Hoppas nu bara den dagen ligger låååångt fram i tiden!