webForumDet fria alternativet

Fotoframkallning via Internet

Fotografering

7 svar · 559 visningar · startad av Icebreaker

Medlem sedan juni 2000516 inlägg
Frågan#1

Hej!

Tänkte framkalla några av mina bilder från min digitalkamera. Tänkte testa Colormailer men dom hade bara Online betalning med MasterCard eller Visa kort, vilket jag inte har. Så jag undrar om någon har ett annat företag att rekommendera som har andra betalningsmöjligheter, typ postförskott.
Företaget ska självklart leverera bilderna i fin kvalité.. vill inte ha nått skräp :)

Medlem sedan juni 2000516 inlägg

Såg nu att Fotolabo (http://www.fotolabo.net) verkar leverara bilder hem med faktura. Kanske skulle testa dem? Nån som har erfarenhet av Fotolabo?

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Pekar uppåt på framsidan, kolla FAQ:en, det finns andra också.

Medlem sedan apr. 20001 521 inlägg

Colormailer är mitt förstahandsval numera ...
Är väldigt nöjd med kvalitén på mina bilder därifrån!
Du får väl låna ngns kort och betala med !!!

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Jag beställde en fotoalmanacka från https://www.extrafilm.se . Betalning sker i efterhand via postgiro. Dessutom var kvaliteten på almanackan riktigt bra, trots taskig scanner och lite ojämna orginal. Positiv överraskning, alltså. Beställde tisdag morgon och fick den idag (fredag). Det kallar jag service.

Medlem sedan maj 200231 inlägg

Ang Fotolabo

Jag har bara hört gott om deras framkallning av digitala bilder till riktiga foton.

Har själv bara använt dem en gång och blev jättenöjd. Billigt och snabbt.

Medlem sedan apr. 2001463 inlägg

Fotolabo

Väldigt bra framkallning av bilder från dator till papper.
Har själv använt dem flera gånger och haft gott resultat alla gånger. Enda lilla missen har hitintills varit att bilden hade blivit framkallad lite snett på pappret. Inget allvarligt, bara att beskära bilden med någon millimeter på sidorna.

Väldigt bra kvalité, och snabb leveranstid.
Rekommenderas av mig i alla fall.

RED[ Och priset är superbt... ]

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Jag kan fortsätta berömma Fotolabo.
Jag har beställt över 250 kort därifrån och alla har varit perfekt kvalité. Leveransen har alltid varit väldigt snabb och deras program för att överföra bilder är enkelt och snabbt.

361 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
230 ms — ändringar (db)