webForumDet fria alternativet

Köp & Sälj

Om webForum

34 svar · 1 851 visningar · startad av Thorsander · sida 2 av 2

Frågan, av Thorsander

Skulle man inte kunna ha en mapp med köp och sälj!? Datorer, Mobiltelefoner, Programvara, Tillbehör, Spel etc... :stud

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20001 215 inlägg

Ja det är nog bäst. Less is more, som det så fint heter. :)

Medlem sedan aug. 2001746 inlägg

Men vad säger ni om att ha olika kategorier av produkter då?
Tex. Datorer, datortillbehör, ljud & bild, mjukvara, mobiltelefoner etc.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Samma sak där, det räcker gott och väl med ett forum för det tycker jag. Det är ju mest ett tillägg till övriga forumen.

Sant!

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

¨Så när kommer detta att bli verkligt??

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Hallo?

Har inte sett röken av detta projekt..

ska det komma upp ett eller inte!?

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

Det är kanske möjlgt men det ligger aningen utanför webForums grundläggande syfte.

Dessutom är det troligt att det måste till lite andra funktioner samt nya regler som måste utformas. Det får t.ex. inte bli så att någon utnyttjar webForum för att tjäna pengar och ansvarsfrågor måste behandlas.

Vi kan dock kika på det och ska man göra verklighet av det så kanske man bör skapa något mera "riktigt" sätt att hantera annonseringar på än vanliga trådar.

Jag misstänker bl.a. att den som annonserar vill kunna plocka bort annonsen när affären är avslutad. Dessa gör ju heller ingen nytta utan blir snarare en nackdel för dem som letar efter något.

Hur går det med planeringen!?
Har ni kommit någon vart?
Blir det ett forum? :)

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

krävs nog lite mer tid för det här tycker jag.. håller med kjell i denna fråga..

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

/me vill inte ha nåt salutorg på wF. Det finns ju andra ställen för sånt ;)

Medlem sedan sep. 200230 inlägg

Händer det nåt? Var en månad sen sista inlägget. Kul och det blir nåt...

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Det finns redan tillräckligt många köp- och säljplatser på nätet enligt min ringa mening ;)

Blocket täcker väl för övrigt de flestas behov :)

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Ja, det är inte något vi i nuläget lägger någon större energi på att fixa till i alla fall.

med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

99mac har en radannonsdel som rullar på ganska bra. Där fyller den förstås ett syfte, många samlade teknikintresserade macare ger en bra köp&säljmarknad. Jag ser egentligen inte hur det skulle bli svårare att moderera än ett vanligt frågeforum här på wF. Frågan är snarare om det är så nödvändigt, eftersom det finns gott om andra ställen att sköta det på. Man skulle kunna nischa in sig på datamarknaden och förbjuda utförsäjning av soffor och sånt för att slippa krångel och ge ett inressantare utbud.

Eller, jag vet inte.. :)

Medlem sedan dec. 1999757 inlägg

Det är väldigt många som genom åren frågat efter en del där man kan sälja och köpa datorprylar men jag tror inte det kommer att bli så stort säljutbud eller så många köpsugna om det ligger innanför webForum. Jag skissar dock (som av en ren tillfällighet :)) på ett projekt som nischar in sig på ett datarelaterat annonseringssystem. Om det blir något av det så ligger det på samma server och då finns ju alltid möjligheten att samarbete mellan databaserna på ett eller annat sätt.

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)