Och tacka böveln för det!
Hör och häpna!
136 svar · 2 301 visningar · startad av Rikard
Men jag tycker det liknar mer måndag... Känns så i alla fall :x
Vem är böveln?? :q
I enlighet med vår livslånga varandra-uppmuntrande-anda måste jag tillägga att @nders är killen hela dagen!
Fredagen alltså.
Nu får ni f-n ta och ge er!
Jag har äntligen börjat vänja mig vid att den dag jag tittar i almanackan och ser ordet "fredag" ska jag sluta tro att det är så. Det kan vara vilken annan dag som helst utom fredag.
Ska ni rubba min världsbild totalt?
Vilken världsbild? :q
Den världsbild som säger att det inte är fredag idag, dvs min.
Det e tisdag enligt mina obekräftade källor...
Bara för att vilken veckodag som helst kan bära namnet fredag, betyder det för böveln inte att inte en fredag kan göra det?
heter det inte bövelen? :q
För böveln heller!
Rikard skrev:
Garbo skrev:
Vem är böveln?? :q
Det tål att utredas. :i
Den, till skillnad mot Bödeln, hänger folk. :)
@nders skrev:
Bara för att vilken veckodag som helst kan bära namnet fredag, betyder det för böveln inte att inte en fredag kan göra det?
Nuuu tror jag att jag börjar förstå!
Är det idag man ska dricka brännvin och spela hårdrock? :D
@nders skrev:
pettsson skrev:
heter det inte bövelen? :q
För 17 bövlar! Var får ni allt ifrån? :l
Från hypatias världsbild eller cyprys obekräftade källor. :l
Jag hoppas i alla fall att det är tisdag, för på fredag den här veckan så måste jag ner till idrottshallen och hjälpa till och bära fram bordtennisbord. Och det vill jag inte!
Så det är tisdag! :e
hypatia skrev:
@nders skrev:
Nuuu tror jag att jag börjar förstå!
Är det idag man ska dricka brännvin och spela hårdrock? :D
Det är väl det som gör att morgondagen känns som en söndag (eller kanske som en måndag) :q
Jag gick just och frågade eleverna, i korridoren utanför, vilken dag det är idag. De hävdade bestämt att det är fredag.
Det måste väl vara ett nästan lika starkt argument som vilken dag som är vanligast vid en sökning på Google?
En sökning på Google ger 964,000 träffar på "fredag" och endast 229,000 på "tisdag".
Jag känner mig helt övertygad nu! :bire