webForumDet fria alternativet

nickName ... the story about... :)

Småpratur Café webForum

91 svar · 2 987 visningar · startad av Guppen · sida 3 av 5

Frågan, av Guppen

\--------------- \NYFIKEN\ ---------- Cloe undrade var "Guppen" kommer utav... Under mina dagar här är det flera namn som har fått mig att bli nyfiken!! :e Så.. kom igen!! Berätta va tusan ni valde just ert namn för!!! :p Helst ni forumledare... :e "Jag har kallats guppen av mor & far sedan liten... Hm.. för att jag \guppar\ :e Helst innan jag somnar :OO ...rastlös liten rackare." De

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

tror det har nåt att göra med Lord Zingo

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Smeknamn för erik, tilldelat mig för massa år sedan. De flesta kallar mig för erka irl

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Bire skrev:

<-- Heter lika IRL..
Hette "Skywalker" här ett tag, men Rikard bestämde att jag inte fick det så jag bytte tillbaka

Varför?

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

På den gamla goda tiden (innan många av er ens var födda) hamnade jag i ett litet vänskapligt slagsmål. Då jag märkte att jag var på väg att förlora, tog jag en stor fin tugga på motståndarens hand/arm. Då kom de andra på mitt smeknamn (vet inte om dom tyckte den andra var en träskalle eller inte). :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

När jag skaffade e-post första gången (1996) så hade Algonet den begränsningen att mitt anv.id bara fick vara sju tecken långt. "d" som i Daniel och "ryden" som i Rydén blev dryden helt enkelt. Sedan har det hängt med.
Hette DrydenFuckFace på Lunarstorm ett tag men sedan kom de på att mitt nick innehöll "fuck" så då fick jag vackert byta. :e

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

vi var små..
kollade på film med polare...
monstret i filmen hade ett häftigt namn som jag ville ha som nick..
min kompis sa att han "tagit det först".. ;)
vi tjafsade lite grand...
så kollade vi på film igen... (double take)
dennis rodman som jag tyckte var otroligt cool, hette Yaz...
så jag blev yaz, när det var dags att lira bilspel på datorn...
...med liten bokstav, ja ;)

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Fråga vart N. har fått sitt nick ifrån.. jag har ännu inte fått veta :(

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Jag läste nån gång för ett par år sen Internetdetektiverna, där huvudfiguren kallade sig Zmaster. Så det blev bara det. :h
Saknar ett riktigt bra nickname som e ovanligt men bra, förslag mottages :OO

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

o låt mig gissa... du är med i en klan som heter AMD? :P

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg
Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg
Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

För ett tag sen gick en mycket bra TV-serie kallad Percy Tårar som var grymt kul.. Kapten Klänning frågar där Fugelsang (han som ska åka upp i jyyymden) om han är en såndär "jymdspion". Så först hette jag Jymdspionen. Eftersom det var så långt att skriva blev det till slut Jymdis.

Medlem sedan mars 2001895 inlägg

Intressangt läsning hur folk har snappat upp sina nicks. Guppen hade ju en intressangt historia om sitt namn.

Själv kommer mitt nick från, ja det säger väl sig själv, från mig själv. Två-tre år med tre tänder i munnen och lite agr ton när någon påpekade att jag hette Erik, jag röt till så gått det gick och sa: "Jag heter inte Elik, jag heter Ejick"

That's it

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Gein skrev:

Fråga vart N. har fått sitt nick ifrån.. jag har ännu inte fått veta :(

Höh! Det får ni aldrig veta! Moahahahaa! :e Endast ett fåtal utvalda känner till ursprunget, men mitt nick på wF är inte fullständigt. Jag brukar kalla mig Mr. N. Mukkas i olika sammanhang, var nära att inte få något betyg i åttan pga att alla inlämningsuppgifter och prov var undertecknade med det namnet ;).
Historik:
Någon gång i femman eller sexan var mitt favorituttryck "Muck", detta vidareutvecklades till efternamnet Mukkas. Dubbel-k-stavningen är en sorts uppror mot min lågstadielärare som påstod att ingenting stavades med två k på rad. Detta blev sedan N. Mukkas, där N. är en mycket exceptionell bokstav. Under sjuan kom så titeln Mr. till, jag har för mig att Mr ska skrivas utan punkt, men det har jag ju upptäckt först på senare tid och det går ju inte och ändra nu :q? Numera använder jag Mr. N., Mr. N. Mukkas och även bara N., och punkten är mycket viktigt.

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

När blir jag en av de få utvalda :q

Medlem sedan mars 20021 889 inlägg

Min brorsa hette "trex" i ett datorspel. Sedan plankade jag det och utvecklade det till "trexter". Under en kort tid har jag också kallat mig "trexster" eftersom ingen annan på ICQ använde det, dock kunde ingen stava det! ;)

Japp, så kom mitt nickname till. Fint va?

:)

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

flat-eric :)

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Grekisk historia förtäljer att Theon var fader till den visa Hypatia. Så är det också här även om hypatia inleder sitt nick gement :D

Medlem sedan nov. 2002302 inlägg

Mitt nick kommer från att jag heter Ohlsson i efternamn. Jag behövde helt enkelt ett nick när jag skulle chatta första gången och då fick det bli ohlle i brist på fantasi. Några år senare fick jag helt plötsligt för mig att ändra till oHLLe eftersom att jag tyckte att det såg mycket häftigare ut. Och ja, här är vi nu.

Medlem sedan sep. 20011 086 inlägg

Mitt har jag snott från Thåström
:-)

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.4bcf49fe
134 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)