webForumDet fria alternativet

Märkligt med möss (ingen datorfråga)

Småprat

11 svar · 364 visningar · startad av Vide

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg
Frågan#1

Sitter och surfar lite som vanligt när jag helt plötsigt märker att min dator har ett lite egendomligt rassel för sig hela tiden. Men till min ganska stora förvåning så försvinner rasslet när jag rör på musen, skrollar eller klickar. :q

Datorn står ju inte ens i kontakt med musens "kör-yta". Den enda kontakten som finns förutom själva sladden är:
Mus -> Skrivbord -> Golv -> Dator

Vad är det då som gör att den slutar rassla, tänker jag, har det med processorkraft att göra (liten fjäril i öster kan styra orkan väster), men det känns lite "långfångat" (far fetched).

Jag har inte problem med min dator, bara händelser som inga problem uppstår i. ;)

Mvh, Vide *Är ingen sjuarmad bandit*

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

oj oj oj....

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Låter klart farligt :stud

Gör som en mig närstående dam gjorde när vattenpumpen i hennes bil gick till de sälla jaktmarkerna.

Hon ökade ljudvolymen på bilradion för att slippa höra rosslet från den döende pumpen :e

Hon ökade ljudvolymen på bilradion för att slippa höra rosslet från den döende pumpen :e

Ah, smart, det skall jag testa... :e

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Det lär ju förhålla sig så att din dator upplever höga nivåer av stimulantia från vibrationerna din mus orsakar vid användandet. Som bevis på uppskattning blir den då tyst.

...

Datorporr som leder till datorpurr :q :e

Inget är helt omöjligt för dagens hyperkänsliga möss... :e

Vide har nog funnit datorns G-punkt :e

:e

Det är i sanning en bedrift. Vem hade väl anat att det var Vide som skulle lösa mysteriet med datorns G-punkt?

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Du vill alltså inte ha någon lösning på problemet? Bra, för jag har ingen ;), men däremot vet jag att jag har råkat ut för det själv. Det är som små ticktickticktick vid varje input till datorn, tangentbordet, musen allting genererar små tick. Det inträffade när datorn var mycket nära att ge upp, ungefär efter att explorer kraschat i Windows 95 och allt annat är fryst, då började detta hända för mig.

Skräm inte Vide nu när han har hittat en hemlighet... här ska det inte kraschas något. Möjligtvis så kanske datorn somnar lite grann efter att ha purrat länge ;)

Theon skrev:

Vide har nog funnit datorns G-punkt :e

Jag alltså nu total kontroll över min dator, detta har jag väntat länge på... :e

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)