CeeronMedlem sedan aug. 2000378 inlägg När man öppnar en databas med typ RS så brukar jag skriva
RS.Open SQL, Connect, 3, 3
Vet dock inte va 3, 3 betyder mer än att det e nåra funktioner typ som gör att jag får göra lite som jag vill ;)
Min fråga e då, finns det andra siffror (ja det finns det, har sett det :P)
Men undrar i vilka sammanhang man ska ha vad... T ex nån annan siffra om man bara ska lägga till något lr bara hämta något... Har siffrorna något o göra med prestandan, säkerhet osv?
Mvh // me
KoggenMedlem sedan juni 2002169 inlägg Undrar också
Jag använder själv oftast 1, 2 men jag skulle gärna se hela listan, och vad de alla betyder. Jag har letat på nätet, men hittills inte hittat någon komplett förteckning.
Inte ens i en ASP reference bok jag köpte fanns dom med - lite dåligt....
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Sök efter en fil som heter adovbc.inc. I den finns alla konstanter som används vid databasöppningar.
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Man får kika lite på Devgurus eminenta sidor, där finns mycket att tugga i sig.
mvh,
CeeronMedlem sedan aug. 2000378 inlägg Jo dom kommer ju därifrån men fortfarande har jag ingen direkt aning om vad som gör vad...
Eftersom Koggen här uppe brukar använda 1, 2 undrar man ju om det e nån skillnad egentligen :P
E det inte någon som kan lite snabbt skriva upp dom vnaligaste o varför dom används där?
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Här är filen http://member.webforum.nu/3382/adovbs.txt
De olika siffrorna bestämmer vilken slags läsning och låsning man vill ha till databasen.
KoggenMedlem sedan juni 2002169 inlägg Tack @nders, precis vad jag letat efter. Bra sida det där :-)
Engine^Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg RecordSet.Open ([Source], [ActiveConnection], [CursorType], [LockType])
Klicka vidare för att veta allt om dessa Properties :)