Jag skulle rekommendera att du byter nätaggregatet mot ett på 300-350W åtminstone. Annars kan du råka ut för instabilitetsproblem (slumpmässig omstart av datorn osv)
Grafikkortet är en snikmodell, trots att det heter Geforce4 så motsvarar det ungefär en Geforce2 GTS i prestanda.
Du får ett mycket bättre kort om du lägger på ett par hundringar till och skaffar ett Geforce4 Ti4200 (går att hitta med 64Mb minne för ca 1500-1600kr). Geforce3 Ti500 kan också övervägas, om du kan få det billigare än ett Ti4200.
Vet inte vad som skulle vara galet med processorn, förutom att det finns snabbare såklart. Se bara till att det är av modellen "Northwood", och inte något annat.
Jag vet absolut inget om CT HarmonyP4+PX2E-6A, men jag gissar att det är moderkortet? Det kan vara värt att undersöka hurpass hög kvalitet det håller isåfall..
I övrigt så kan du byta till snabbare minne för att höja systemets prestanda ytterligare. :h
Om du ska pyssla med ljud- och videoredigering så är en snabbare hårddisk att föredra. Rekommenderar WD:s hårddiskar med 8MB cache, som är i SCSI-klass om bara en dataström i taget används. Om många skrivningar görs samtidigt och du vill ha högsta prestanda så är det bara SCSI som gäller.
Åh. Ska du *titta* så är det en helt annan femma. Pentium 4 är bra på ett fåtal saker, och det som den är absolut bäst lämpad för är saker som filmredigering. Ska du bara titta på film så är det här paketet larvigt. I så fall är ett paket med en Athlon XP bättre, plus att du får ut bättre prestanda med det billigare DDR-minnet. Som extra bonus så blir det billigare.