webForumDet fria alternativet

Bästa spelet genom tiderna?

Datorspel

55 svar · 1 577 visningar · startad av Mr. N.

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg
Frågan#1

Vilket är det bästa spelet genom tiderna, alla plattformar, alla genrer? Vilket spel har du haft mest kul med?

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Det jag har haft mest kul med är nog "Indiana Jones - Fate Of Atlantis". Ett rätt långt äventyrspel som jag och en kompis spelade under väldigt lång tid innan vi klarade det, helt utan fusk och såna besvärligheter. Sen försökte vi göra om saken lite senare med "The Dig", men då var vi så gamla att vi kunde få tillgång till walkthroughs och då försvann hela poängen med spelet och det tog slut rätt snabbt. ;)

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Jag får aldrig nog av Half-Life... men sen finns ju gamla klassiker som Civilization, Worms och Wolfenstein 3D. Jag har svårt att bestämma mig.

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Måste faktiskt säga att EASports FIFA och NHL serier skapat mycket glädje genom åren! Så det är helt klart en storfavorit!

Medlem sedan apr. 20003 424 inlägg

Mina stor favoriter just nu är:
Operation Flashpoint, STCC2, Collin Mcray rally2, Delta Force Black hawk down (Har iof bara spelat demot men men)

Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

bästa spelet genom tiderna måste ju vara Rainbow Six

men just nu spelar jag mycket Battlefield 1942, Unreal Tournament 2003 och demot på Delta Force Black Hawk Down

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Heroes of Might and Magic I - IV :D

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Det är farligt att säga spel som man tycker är roliga just nu, känns som man måste ha avslutat spelet samt låta det smälta ett tag innan man verkligen känner om det va bra ;)
Counter-strike är det som har hållit längst för mej och gett mej väldigt många roliga stunder, spelar det inte längre men det är ändå färskt ju. Annars måste jag nog gå tillbaka till NES alternativt SNES för att hitta dom riktigt guldklimparna.

Medlem sedan apr. 20003 424 inlägg

Det är farligt att säga spel som man tycker är roliga just nu, känns som man måste ha avslutat spelet samt låta det smälta ett tag innan man verkligen känner om det va bra ;)

Ok om det ska vara så :)
Så är mitt favorit Spel Operation Flashpoint har ägt det sen det kom ut och gillar det fortfarande ett av de bästa och mest realistisca spel jag spelat faktisk, Och det har ju fått väldigt bra kritik m.m. Nu finns det även 2 Expansion pack till det :) tyvärr har jag inte haft råd att köpa något av dem :(

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

1900-tal: Command and Conquer. Kampen mot NOD på en 486 var riktigt, riktigt kul när man var liten. Efterföljande versioner (Red Alert mfl) lyckades aldrig återskapa känslan som originalet hade.

2000-tal (hittils): Operation Flashpoint. Uppdraget i skogen. Hur tufft som helst.

Medlem sedan juni 20003 076 inlägg

Gein skrev:

Annars måste jag nog gå tillbaka till NES alternativt SNES för att hitta dom riktigt guldklimparna.

Stämmer bra: Punch Out, Metroid, Zelda
Åhh! det var tider det! :)

Medlem sedan aug. 20002 272 inlägg

Ett enda ord behövs...
NOSTALGI :e

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Följande spel har tillsammans spenderat tusentals timmar med mig vid spakarna (jag kom in ganska sent i det här med spel och datorer öht):

- Chuck Yeager Air Combat (flygsim)
- Stunts (bilspel)
- FIFA '96 (fotboll)
- FIFA World Cup '98 (fotboll)
- Counterstrike (pang)
- FIFA Fotbolls-VM 2002 (fotboll)

Olyckligt nog kom FIFA Fotbolls-VM 2002 en väldigt varm sommar... :)

Om jag nu måste välja något av ovanstående så är det nog FIFA '96 jag har haft mest glädje med. Var som ett barn på julafton när jag kutade runt på Londons gator för att hitta tillbaka till spelbutiken där jag först såg det. Att sedan komma hem och spela det var ännu mer enormt (!) och det blev ett antal tusen timmar svärandes och jublandes framför skärmen. Hade det gått igång under Win2k hade jag nog fortfarande spelat det. :OO

Medlem sedan mars 20015 287 inlägg

Age of Empire!!!

Medlem sedan maj 20021 141 inlägg

Zelda till supernintendo
hur bra som helst.

Lemmings till Amiga...

Nu spelar jag mest AvP2. Askul å spela online.

Medlem sedan dec. 2001873 inlägg

Bruce Lee, Fort Apocalypse, Pharaose Course, Monty On The Run... Det finns ju massor! :e

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Leisure Suit Larry (Larry Laffer)I? Det bästa som finns ju. Man skal ju se till att få alla poäng!

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

MS Röj :e

Nejdå, Delta Force serien är bäst, har spelat från ettan tills nu.

Medlem sedan jan. 2000566 inlägg

Bruce Lee, Fort Apocalypse, Pharaose Course, Monty On The Run...

Mmmm.... det var tider det. Även Loderunner var förbaskat kul till VIC64:an.

/R

Medlem sedan juni 20003 076 inlägg

Inte att förglömma: The Last Ninja, commodore 64 :)

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)