Två tomater var ute och gick.
Och så sa den ena tomaten: Kom vi går över vägen bort till affären.
Den andre tomaten gick också över men blev överkörd.
Då sa den andre: Kom ketchup, nu går vi! :e
Vad ni ni för roliga historier?
119 svar · 3 466 visningar · startad av Selle
Två tomater var ute och gick.
Och så sa den ena tomaten: Kom vi går över vägen bort till affären.
Den andre tomaten gick också över men blev överkörd.
Då sa den andre: Kom ketchup, nu går vi! :e
Vad ni ni för roliga historier?
Okej :r
Men jag e sugen på historier! ;)
Jag kan bara en historia och den är så lång att mina barn somnade när jag försökte lysa upp deras tillvaro med den :e
Det var i början av femtitalet och det var i Roslagens ytterområden mot "ave"
Gubben Österman satt och drack sitt morronkaffe i köket och kände som vanligt efter en stund att magen visade tecken på att behöva avskild tillsyn. Nu var det så med Österman att han reagerade på kaffe på två sätt, antingen med det lilla eller med det stora och eftersom det lilla i Östermans fall mest kunde liknas vid magnifika åskknallar, krävdes avskildhet i båda fallen. Östermans hade nyligen fått sin lilla stuga moderniserad med WC, men inte riktigt vant sig vid nymodigheten ännu varför stegen styrdes mot utedasset i enlighet med god tradition. Vad Österman inte visste var att Fru Österman dagen innan haft ett samtal med hemvärnschefen och lovat honom utedasset som övningsobjekt för sprängteknisk exercis. Österman satte sig alltså i sitt gamla kära hemlighus för att låta naturen ha sin gång. Han hade dörren öppen mot havet och njöt av brisen när en för uppgiftens behov alldeles för stor mängd dynamit detonerade och utedasset med sin sista gäst, gick till väders med dunder och brak. När röken lagt sig och hemvärnsmännen belåtet skådade frukten av sitt verk, fick de till sin stora förvåning se spillrorna efter byggnaden röra sig. Mitt i bråten reste sig Österman på skälvande ben med fjölringen om halsen. Halvblind och heldöv av det pyrotekniska experimentet, ruskade han på sig och mumlade för sig själv " Det va allt en stor Iycka att jag inte släppte av den där rökaren i köket" :r
Orkade ni läsa klart :q
En blond liten flicka kommer hem från skolan en eftermiddag. Hon springer till sin mamma och säger: "Mamma, idag i skolan lärde vi oss att räkna. Alla andra flickor lärde sig bara att räkna till 5, men lyssna på mig: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10!! Bra va, eller är det inte?" "Ja älskling, mycket bra" "-Är det för att jag är blond? frågade flickan." "Ja älskling, det är för att du är blond"
Nästa dag kommer den blonda flickan hem från skolan och
säger: "Mamma, i skolan idag så lärde vi oss alfabetet. Alla andra flickor kom till bokstaven D, men lyssna på mig: A,B,C,D,E,F,G,H,I,J,K!! Det är bra, eller är det inte? "Ja älskling, mycket bra!" "Är det för att jag är blond mamma?" "Ja det är för att du är blond älskling"
Nästa dag, kommer hon hem från skolan och gråter: "Mamma, idag åkte vi och skulle simma. Alla andra flickor hade inga bröst, men titta på mig! Hon visar upp sina imponerande 80 D för sin mamma. "Är det för att jag är blond mamma?" "Nej älskling, det är för att du är 25!"
LOL :e :e :e
SirP: Hahahahaha! :e
Är man liten när man är 25? Då vill jag inte veta vad jag är... ;)
Theon: Riktigt bra! :e
SirPeter skrev:
En blond liten flicka kommer hem från skolan en eftermiddag. Hon springer till sin mamma och säger: "Mamma, idag i skolan lärde vi oss att räkna. Alla andra flickor lärde sig bara att räkna till 5, men lyssna på mig: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10!! Bra va, eller är det inte?" "Ja älskling, mycket bra" "-Är det för att jag är blond? frågade flickan." "Ja älskling, det är för att du är blond"
Nästa dag kommer den blonda flickan hem från skolan och
säger: "Mamma, i skolan idag så lärde vi oss alfabetet. Alla andra flickor kom till bokstaven D, men lyssna på mig: A,B,C,D,E,F,G,H,I,J,K!! Det är bra, eller är det inte? "Ja älskling, mycket bra!" "Är det för att jag är blond mamma?" "Ja det är för att du är blond älskling"
Nästa dag, kommer hon hem från skolan och gråter: "Mamma, idag åkte vi och skulle simma. Alla andra flickor hade inga bröst, men titta på mig! Hon visar upp sina imponerande 80 D för sin mamma. "Är det för att jag är blond mamma?" "Nej älskling, det är för att du är 25!"
:e :e :e :e :e
kan inte mer än att hålla med rallywebbis
Det var en gång en bonde som inte kunde skilja på sina två hästar...
En dag besökte han sin granne, frågade vad han kunde göra för att se skillnaden.. Han fick till svar att han skulle göra ett märke i den ena hästens öra, vilket bonden gjorde. Men den andra hästen rev sig i örat och fick ett likadant märke...
Nästa dag gick bonden till sin granne igen och ställde samma fråga. Till svar fick han att han skulle klippa den ena hästens svans. Bonden gjorde detta, men den andra hästen fastnade o fick svansen likadan...
Tredje dagen kommer en glad bonde till grannen och säger: "Nu kan jag äntligen se skillnad på mina två hästar - den svarta är nämligen 20 cm kortare än den vita!!"
Va tyckte ni om den?? :)
cool :e
Kitti: Riktigt rolig! :e
SirP: :e :e :e :e :e :e :e
Kitti: :e
SirPeter: :e
ROFL!
Två tomater var ute i en båt och fiskade när den ena plötsligt skrek: Senap!!
Förklaring: Se napp :OO
OveRRide: Hehe! :)
Den va ju bra! :D