Tjenare, det lär bli lille persson som får packa ihop sitt pick och pack och lämna sin regering. Det är ju inte särskilt bra det där ju.
ALLT är centerpartiets fel!, persson ville ju samregera med dom innan valet, men då sa maud "nä, jag vill inte ha mer sossepolitik!". VA! , det är fördåligt!, sverige regeras bäst med sossarna och centern i koalition.
;) Helt korrekt Räven! §e
Allt med G.Persson "är KÖÖÖÖÖRT"! :e
Och nu en sen valfläskvisa... (Mel. Räven raskar över isen) Persson önskar ha kvar makten
Makten smakar gott sa Persson
Å öva makt på Perssons vis
så går allting åt skogen! :e :h
Äntligen lite spänning i svensk politik. Fast jag skulle nog inte vilja att instabiliteten permanentates med nyval vartannat år. Jag skulle vilja se centern, fokpartiet och sossarna i koalition...knappast troligt...men jag föredrar det framför mp, s och v...
En regering med Mp, C och S är en lite lätt udda kombination. Dock vore det förbannat kul om man kunde få se den i verkligheten. Som det ser ut just nu blir det dock nyval. Chansar på att Mp får fler röster i så fall - dom har redan visat att ett litet parti kan ställa till huvudbry i mastodontformat för större partier.