webForumDet fria alternativet

Ny leksak beställd

Fotografering

51 svar · 1 000 visningar · startad av SirPeter

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg
Frågan#1

Jag fick syn på en Che-ez! Spy Z imorse och kunde inte låta bli att beställa en direkt. :)
Är det någon som har en sån eller kan säga något om den som inte står på Cyberphotos sida?

Medlem sedan juli 2001628 inlägg

Snygg o stilren liten sak. Alltid kul med nya leksaker... :)

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

Ett sådant impulsköp gjorde en kompis också. Samma kamera, nu tycker han den är skit o säljer ut den på en internetauktion för 250kr. Den har tydligen ibland fått för sej att sluta funka och ibland har alla bilder han tagit försvunnit.

Garantisaker som sånt där är ju vanligtvis inga större problem, fungerar inte kameran som den skall så går det ju på garantin som tur är.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Får jag bara fråga vad man ska ha en sån till? Spionera? "Osynliga" festbilder? :q

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

sådana kameror har så otroligt dåligt bildkvalitet att det känns väldigt onödigt att införskaffa en...

men det kanske är bara jag som tycker så.... :OO

Pace>> Den är enkel att alltid kunna ha med sig framförallt.

yaz>> Bilderna som jag har sett är helt okej så länge det finns ljus så det räcker.

Medlem sedan aug. 2002386 inlägg

SirPeter, har du fått kameran ännu?? Tycker själv den verkar heltuff, typ för att ha sej med ut på pubben och sånt kul... Tror det det hade fungerat att ta kort tex på pubben eller någon nattklubb, med tanke på bristande ljus i lokalerna???

Berätta typ alla dina erfarenheter med kameran för mej :)

Gein: Var kan jag köpa din polares kamera??

Ha det fint!

//Per

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg
Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

dude, glöm!
Jag ska ha hans kamera :)

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg

Ligger på 460 kr nu :)

Jag har inte fått den ännu tyvärr, kommer troligtvis imorgon hoppas jag. Har dock inte kollat via nätet om den ligger på postkontoret redan men jag hinner ändå inte hämta den ikväll.

folk får sluta bjuda på den... jag köpte dator i söndags och har egentligen inte alls råd till en liten kamera... :(

Med tanke på storleken på kameran och att den kostar precis över tusenlappen så är iaf jag nöjd med resultatet.

tufft! riktigt bra bilder tycker jag, alltså med tanke på pris och storlek på kameran...

Skulle du kunna ta en bild inomhus i ett lite mörkare rum, typ som lite granna skulle motsvara ifall jag tog en bild i skolan eller på pubben...??

I mörka rum är det nog ganska kört eftersom det inte finns någon blixt i kameran.

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

SirPeter skrev:

Med tanke på storleken på kameran och att den kostar precis över tusenlappen så är iaf jag nöjd med resultatet.
citat] okej. måste erkänna att kvaliteten är bra med tanke på kamerans omständigheter.. Jag hade sett ett par skräckexemplar med extremt taggiga kanter o hela köret..

jag tar tillbaks en del av mitt klagande ;)

Jag tycker bildkvalitén är värdelös.

Det är fortfarande "taggit"; kolla bara på bordet, rutschkanan, huset i bakgrunden m.m. Titta dessutom på kontrastomfånget; himmeln mot bakkanten av rutschkanan. Dessutom är det knappt med färgmättnad.

Det klart att det blir taggigt med den upplösningen det är på den Pace, det går ju inte att sitta och jämföra med en 2.1 megapixelkamera för femtusen spänn som är stor som en stövel. ;)

Nej, jag jämför inte alls. Någon skrev att bildkvalitén var bra och det tycker jag definitivt inte.

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)