Skulle jag kunna klara av att fixa ihop en sida som man kan gå in och editera mina databasposter i...?
Jag fattar en del av ASP:en men har inte koll på hur man startar upp kopplingen via SQL osv. Min tanke var att kopiera den SQL:en? som sparar i den tänkta databasen för att jobba mig fram därifrån... :l
Är detta rätt forum för min fråga...?
Mvh
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg Jg håller faktiskt på med en webbaserad databasediterare... dock är den inte helt färdig än... än så länge så funkar den så att den söker igen rooten på webbplasten och listar de olíka mapparna som finns där... sedan när man har valt en mapp så kommer det fram en lista på alla .mdb-databaser, och när man har valt en databas så listas alla tabeller, och när du valt tabell så visas alla fält och poster, och än så länge kan du bara ta bort och lägga till fält och lägga till/ta bort poster... men snart skall jag fixa uppdateringen också...
När jag är färdig så lägger jag upp den under wF-script :)
------------------
Kom hem till mig...
hmm hur ser SQL:en ut för den?.
SELECT * FROM * ? ...eller.
för att lista ut alla tabellnamn.
emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Det finns ofta en sådan SQL-funktion, t.ex. "SHOW TABLES" eller "DESCRIBE TABLES", men inte för Access/JET, vad jag vet.
Däremot har ADO funktioner för detta.
'...om man har en koppling som heter conn
set tables=conn.openschema(adSchemaTables) ' adSchemaTables=20
do until tables.eof
response.write tables("TABLE_NAME") & "<br>"
loop
Sedan kan ma ta reda på mycket mer, med openschema-metoden.
Det låter mycket trevligt, Vide :D
Jag tänker nog stjäla den av dig... ;)
Trevligt, trevligt :e