**Matti:**Det enda jag inte håller med dig om är detta:
Ni lurar folk. Sedan måste kännas bra för samvetet när man kan hävda att man "hjälper folk".
Detta stämmer inte på mig i alla fall. Jag jobbar inte på detta sättet och det är inte meningen att man skall göra det heller.
Om någon känner sig lurad så beror det med största sannolighet på en oseriös distributör. Återigen: Alla kunder har 30 dagars pengarna tillbaka-garanti
Det är inte meningen att man skall använda Herbalife hela sitt liv bara för att man inte kan något om kost. För de allra flesta är detta vändningen som gör att de får den energin och känner sig så tillfreds med sitt nya jag att de automatiskt förbättrar sin kost.
Matti skrev:
När jag läste Jaktjannes inlägg framställde han regelbunden motion som ett dåligt / jobbigt alternativ när han nämnde det i samband med nutrilett.
Riktigt så menade jag inte, utan att regelbunden motion också har viktminskande funktion.
Alla tre alternativen har en viktminskande funktion men vilken som är bäst är individuellt.
Ett dåligt alternativ - absolut inte, men många kanske tycker att det är jobbigt och inte anser sig ha tid vilket jag tycker är synd men det stämmer inte in på mig.
Jag motionerar regelbundet, springer 1,5 - 2 mil i veckan så jag tycker att motion är kul :h
Betydligt fler skulle behöva det även de som inte har viktproblem ;)
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Jaktjanne, sorry. Tolkade inlägget fel (vilket är bra). Tyvärr har jag sett alltför många personer som talar om motion och nyttig mat som helt otänkbara alternativ "Va? måste jag röra på mig? finns det inget kosttillskott jag kan ta?" och "det är ju jobbigt att äta nyttigt". Citaten är inte ordagranna men det är den känslan man får när läser dessa inlägg (som förekommer då och då när diskussionen handlar om diverse pulverdieter eller tvshop-prylar).
Jag ber om ursäkt. :)
Återigen: Alla kunder har 30 dagars pengarna tillbaka-garanti
Jag tror inte att de som köper herbalifes produkter förstår att de kan få tag på samma saker i vanliga matbutiker betydligt billigare. 30-dagars pengarna-tillbaka-garantin är därför värdelös. Problemet är ju inte att produkten inte "fungerar" - i princip allt fungerar så länge det får personen att äta mindre än han/hon förbrukar (eller mer än han/hon förbrukar om målet är viktuppgång) - problemet är priset. Kan jag få se hela innehållsdeklarationen för t.ex. proteindrinken? Alltså allt som den innehåller, kolhydrater/protein/fett per 100 g och kcal per 100 g samt priset och storleken på en måltid?
Det är ju inte omöjligt att någon av Herbalifes produkter kan fungera som en hyffsad MRP.
Skall skriva av innehållsdeklarationen och postar den här när jag får tid.. Det står tydligt på förpackningen men jag har ingen digitalkamera hemma för tillfället.
Mycket jobb och träning just nu. Höstsäsongen sätter ju igång på lördag ;)
McDMedlem sedan mars 20002 520 inläggHehe vilken häktisk diskussion :)
Mycket trevligt faktiskt... (börja inte slåss bara :e)
Jag tror jag vet vad problemet ligger någon stanns ...
1 # Företagets namn är svartlistat hos många.
2 # Sjävla sättet att sälja varorna! Många har översålt produkterna dvs sagt saker som de inte gör.
Fungerar dom då?
Ja, det gör det precis som vilken annat boddy pulver som helst men inte blir man smalare eller tjockare av det! MEN det kan vara bra för tex mig som äter alldeles för ensidig kost! o få i sig lite extra miniraler vitaminer.
Grejen är den att jag ALDRIG skulle köpa detta när jag kan köpa betydligt mcyket billigare alternativ. I det första läget kanske mulitvitiamintabletter för en 35 kr för en burk på ica.
Jaktjanne testa det får du se... lovar att du får samma resultat ät mer grönsaker ät mcyket hårtbröd och sen kanske en vitamindryck (finns billiga mulitvitamin drycker). Gör att du får samma resultat fast betydligt mcyket billigare!
O du får inge glömma motion :e
BBendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg Jag undrar vad kostnaden ligger på för detta eftersom det allmänt betraktas som dyrt? Hur står sig Herbalife i en prisjämförelse med t.ex Nutrilett eller Modifast?
i början på denna tråd frågade någon varför man inte nyttjade denna hokus pokus kur inom sjukvården
Enligt min läkare används bl.a Nutrilett på minst en överviktsenhet, tror det var Karolinskas men är inte säker. Det är ju inget hokus-pokus utan ett hjälpmedel för de som av olika skäl inte klarar av att laga så fettsnål mat som behövs för att gå ner i vikt och samtidigt få i sig de nödvändiga näringsämnen kroppen behöver.
Bendro: Överviktsenheten på Huddinge Universitetssjukhus använder bla Nutrilett i sin behnadling har jag läst på flera seriösa sidor, hittade dock ingen källa nu tyvärr.
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg
Matti skrev:
"Hör upp, kom och köp Mattis vitaminberikade minimjölk+(tm), endast 50 kr / litern. Minimjölk+(tm) innehåller fullvärdigt vassle - och kaseinprotein samt nyttiga långsamma kolhydrater som håller dig pigg hela dagen. Drick 3 liter minimjölk+(tm) dagligen för att gå ner i vikt - det är så enkelt! Nu kan du få den där sexiga tvättbrädan du alltid har drömt om - beställ nu! Minimjölk+(tm) innehåller rikligt med vitamin A som ökar hudens och slemhinnornas motståndskraft. Minimjölk+(tm), endast 0.05% fett! Gå ner i vikt redan idag!
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,283946,00.htm
"Kontrollgruppen genomförde en traditionell 800 kcal-diet. Två andra grupper fick antingen endast dricka mjölk eller byta ut två av tre måltider mot mjölk. Kontrollgruppen gick i snitt ner 1,7 kilo, mjölkbantargrupperna tappade 9,4 respektive 7,0 kilo."
De snodde min idé! Vilka jävlar!
De snodde min idé! Vilka jävlar!
Hehe, fast din idé var ju baserad på minimjölk och här körde dom med valfri mjölk, så jag tror fortfarande att din idé har framtiden för sig. Får jag bli oberoende distributör av Mattis minimjölk+? Kan vi ha stora säljmöten där vi applåderar och mässar som värsta frikyrkan? Snälla!! :e
PaceMedlem sedan juni 20019 024 inläggIntressant tråd! :D
Jag blir lika övertygad om motsvarande produkters exeptionella förmåga när det finns...
* En bild på en leende doktor i vit rock med utländskklingande namn verksam långt bort där man inte kan nå honom.
* En "före"- och "efter"-bild.
* Utförliga och roman-långa texter som berättar om hur många människor produkten hjälpt.
* Anne från Californa som gått ner 40 kilo på tre minuter genom att käka något puvler för 20 kronor grammet.
Jag tycker också det är roligt att läsa att företaget bakom Herbalife besitter 22 års kunskap från forskning och kinesisk visdom. Och resultatet är att blanda beståndsdelarna i vanlig husmanskost till ett vitt pulver som man packeterar och säljer jävligt dyrt. :e
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 506 inläggDet verkar ha varit tungt för Niklasson i höst, han har nu haft mer än ett halvår på sig att skriva ner alla ingredienser men har ännu inte lyckats... hur mycket prylar kan det vara egentligen? :q
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inläggEfter att ha pratat med säkra källor på Sahlgrenskas diet/kostrådgivare så har jag fått just klarhet i att Herba Life klassas inofficiellt som hokus-pokus inom sjukvården.