Usch :(
http://www.expressen.se/article.asp?id=110571
Alltså sånt här blir man såå arg på. Alltså såna människor som gör sånt här borde få armar och ben avhuggna. Dom är ju uppenbarligen inte värda dom x(
73 svar · 1 732 visningar · startad av Tengblad
http://www.expressen.se/article.asp?id=110571
Alltså sånt här blir man såå arg på. Alltså såna människor som gör sånt här borde få armar och ben avhuggna. Dom är ju uppenbarligen inte värda dom x(
Usch :(
Jag vet inte om jag tycker att det är bättre att råna icke handikappsburna människor. Men visst, det är ju lite fegare kanske, eftersom de har svårare att försvara sig. Men oftast är det ju ändå brutala mord som gäller när man skall sno åt sig lite pengar. :x
Ursprungligen av Brimba Jag vet inte om jag tycker att det är bättre att råna icke handikappsburna människor. Men visst, det är ju lite fegare kanske, eftersom de har svårare att försvara sig. Men oftast är det ju ändå brutala mord som gäller när man skall sno åt sig lite pengar. :x
Så sant som det är sagt men detta fall tyckte jag var extremt eftersom dom ger sig på en handikappad som inte har mycket att försvara sig med.
Sätter man olika värde på olika individers rätt att slippa våldsövergrepp då? Nä, men kanske utsatta människor har gamla trauman som rivs upp.
Bygger tryggheten på förmågan att försvara sig? I så fall är chockskadan större ju starkare man är=tryggare man var.
Det är sjukt... :(
bara för att retas lite ang. olika individer rätt att slippa att få sig en snyting.
Den lagstiftanden myndigheten i Sverige tycker det behövs stärkare skydd i lagen för svagare individer, så i det jämnlika sverige är det värre enligt lagen att ge en kvinna en snyting än att en man blir pucklad på (kvinnofrid), att det moraliskt är förkastlig är en annan fråga.
Så det blir väl till att utvidga kvinnofridslagen till att omfatta alla som inte slår först, aj fan, det fanns visst redan en sådan lag, är visst olagligt att misshandla någon i sverige, och då behövs det ingen speciell lag för det.
En 14-årig pojke och en 17-årig flicka följde efter kvinnan en bit, innan de kastade sig över henne.
Romeo & Juliette i modern tappning? :l :x
Blä. :(
sorgligt sånt här :(
medan den 14-årige pojken överlämnades till socialtjänsten för fortsatt utredning.
Jaha...flickan kan dömas som en vuxen eftersom hon är straffmyndig men pojken kommer undan med "vård i socialtjänsten"? :OO
rensa rabatter i en vecka sen är han ute igen...
Kan sätta min arm och ett ben på att de var invandrare!
Inte så konstigt att jag tror det om man ser lite närmare på statistiken.
har det någon betydelse om de var invandrare, svenskar eller robotar???
Svårt att förstå poängen med ditt inlägg förutom att det kändes väldigt onödigt.
Ursprungligen av mrblonde **har det någon betydelse om de var invandrare, svenskar eller robotar???
Svårt att förstå poängen med ditt inlägg förutom att det kändes väldigt onödigt.**
Det har väl väldigt stor betydelse? Här i Småland har en småstad fått in en massa asylsökande romer som bara är här för att stjäla och göra inbrott. På så vis kan det ha betydelse.
Här i Småland har en småstad fått in en massa asylsökande romer som bara är här för att stjäla och göra inbrott
Att ge människor en chans är sällan fel. Orkar inte ens diskutera detta.
Jag blir bara så ledsen när jag ser sånt här.
Svårt att förstå poängen med ditt inlägg förutom att det kändes väldigt onödigt.
Man borde förbjuda allt onödigt....med detsamma... allra senast i morgon. :)
Hmmmm
Det har väl väldigt stor betydelse? Här i Småland har en småstad fått in en massa asylsökande romer som bara är här för att stjäla och göra inbrott. På så vis kan det ha betydelse.
Fnys! Det var jäkligt lågt.
Ett gäng zigenare kan fövandla vilken liten landsortsidyll som helst till en riktig rövarkula. Det behöver inte hända, men det har hänt, det händer hela tiden och kommer även i fortsättningen att hända.