vill kunna söka i de olika sidorna i vår site inkluderat alla undermappar. Hur skirever jag denna sträng så att det funkar? Som det är nu så säker den bar på filer som ligger direkt i katalogen "amts"
Kan förresten kolla detta också. Jag har skrivit i funktionen att den ska leta efter .html .htm och .asp filer. Men nu har jag filer som slutar med .asp?något Hur gör jag då
Eftersom han inte söker igenom själva sidorna utan bara filstrukturen, filen i filstrukturen heter lankar.asp det är först när sidan executas på servern (när någon besöker den) som querystringen kommer med.
jag vill ju att han ska söka på ordet Hair och visa en länk till den sidan där ordet finns med!! vad han gör nu är att ahan visar en länk till lankar.asp
Jag vill att han ska visa till lankar.asp?kar=musikal
Jo det går men det är lite krångligt. Man kan lösa det på ett flertal sätt. Skicka med en sökparameter från sökscriptet som plockas upp av sidan lankar.asp och visar rätt querystring är ett sätt. Det beror på hur det övrigt är kodat
Den andra frågan behöver du ha mer kod till... jag får fixa det ikväll...
"vill kunna söka i de olika sidorna i vår site inkluderat alla undermappar. Hur skirever jag denna sträng så att det funkar? Som det är nu så säker den bar på filer som ligger direkt i katalogen "amts"
Här är koden för sökfunktionen som jag vill ska söka i alla mappar ingående i siten
\<%
Sub ShowList()
FolderToCheck = server.mappath("\") &"/" & amts & "/"
Dim fs, f, f1, fc, s
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fs.GetFolder(FolderToCheck)
Set fc = f.Files
For Each f1 in fc
Wfile = f1.name
if right(Wfile, 5)=".html" OR right(Wfile, 4)=".htm" OR right(Wfile, 4)=".asp" then
Wfile2 = FolderToCheck & Wfile
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set a = fs.OpenTextFile(Wfile2)
ct = a.ReadAll
a.close
ct2=lcase(ct)
SearchTerm2 = lcase(SearchTerm)
if instr(ct2,SearchTerm2)\>0 then
if instr(ct,"\</title\>")\>0 then
longitud=instr(ct,"\</title\>")
longitud=longitud -1
ct=left(ct,longitud)
longitud2=len(ct)
longitud=instr(ct,"\<title\>")
longitud=longitud2 -longitud -6
ct=right(ct,longitud)
else
if instr(ct,"\</TITLE\>")\>0 then
longitud=instr(ct,"\</TITLE\>")
longitud=longitud -1
ct=left(ct,longitud)
longitud2=len(ct)
longitud=instr(ct,"\<TITLE\>")
longitud=longitud2 -longitud -6
ct=right(ct,longitud)
end if
end if
SearchResponse= SearchResponse +"\<TR\>\<TD\>"+ ct + "" + " \<A HREF=" + "/" + Wfile +"\>»\</A\>\</TD\>\</TR\>"
longitud=0
ct=""
end if
end if
Response.Write ("")
if SearchResponse<>"" then
Response.Write SearchResponse
else
Response.Write ("Tyvärr, så resulterade sökordet inga träffar.</TD></TR>")
end if
Response.Write ("")