Länk återinsatt p.g.a. grov forumledar-tabbe... :e. Notera denna dag i almanackan för det kommer inte att ske ofta... ;) http://www.ntktv.f2s.com/hacked.jpg
Av någon konstig anledning känns det som om lex_mw kommer att göra "come back" i denna tråd :OO
------------------ /Mvh Tengblad
"Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt av skit"
jo men visst
man var vell tvungen å komma in å hälsa på nu igen
har facktist saknat er lite grann
å jaa de va ja som skickade denna url te tengblad
å så övertalade han mig om å göra comeback så här e ja
nån som har saknat mig
:)
Jag sticker inte under stol med att en av skärmdumparna tillhörde min dator. Jag slarvade med att koppla ner en modemförbindelse igår och har, eftersom jag anser att övriga platser jag ansluter ifrån är tillräckligt säkra, inte brytt mig tillräckligt mycket om säkerheten lokalt. Det är dock förändrat nu.
Jag fick en välbehövlig påminnelse men blir samtidigt rent utsagt mycket förbannad och besviken. Är det sånt här vi ska använda webForum till - då kan vi lika gärna lägga ner verksamheten direkt.
Jag vill upplysa den person som står bakom detta att det är en olaglig handling att accessa en dator till vilken man inte har formell behörighet till. Detta kan således ligga till grund för en polisanmälan. (För tydlighetens skull ska jag tillägga att jag inte avser att göra det.)
Med tanke på vilken information jag har på min dator så har jag en skyldighet att informera min närmsta chef. Om än den företagskritiska informationen är krypterad så är det något jag måste göra.
Återigen, ett "pojkstreck" som kan få oanade konsekvenser? Ursäkta språkbruket nu, men, för helvete, tänk efter innan ni gör något.
Skälet till att denna tråd har postats är att en annan av våra medlemmar har vänt sig till mig och milt sagt uttryckt sin oro över det han/hon ser.
Rikard, tog du skämtet på allvar?
Högerklicka på sidan och kolla källan!
Det ända som händer är att besökaren ser sin egen c-disk!!
Ett skämt som var rätt vanligt för 3-4 år sedan.
Testa själv vet jag, gör ett html doc som länkar till din c-disk och öppna i nytt fönster, hoppsan der var din HD!
Finessen denna gången var att vedkommande hade använd iframe och döpt den till *.jpg istället för *.html.
Men det är fortfarande ett skämt!
------------------
/frankof
Respektlös??!! Jag?!, Nej det är värre än så, förakt kallas det!! klick