webForumDet fria alternativet

Första gången ni var inne på Internet...

Småprat

41 svar · 551 visningar · startad av skyman

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg
Frågan#1

Gräv djupt i era hårddiskar.
vad såg ni då?

------------------
/sprungit ifrån polisen

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Porr såklart!

------------------
Peter D

Medlem sedan jan. 20012 437 inlägg

Porr!

... och den som säger något annat ljuger!

------------------
Peter D

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Hmm första gången fanns det inga bilder att kolla, iaf inga bilder som hann laddas fram innan man var tvungen att koppla ner 12.8 modemet och gå och lägga sig. :e

------------------
//Alian Luxman=the BabelFish
"Love thine enemies...it really pisses them off."

gå och lägga sig.

Det kan man göra i graven!

------------------
Peter D

Medlem sedan jan. 20001 006 inlägg

Lustig fråga, jag minns faktiskt exakt vad jag såg första ggn.

Det var en klasskamrat som hade med sin Amiga 1200 till skolan (detta bör vara ca. 6-7 år sedan), det vi tittade på var bilder av skivade personer. Tror det var avrättade fångar som de hade fryst ned och sedan skivat i centimetertjocka skivor från topp till tå. Undrar om bilderna fortfarande finns kvar nånstans..

[r]
Ahh.. var tvungen att leta lite. Personen i fråga var tydligen Joseph Paul Jernigan, avrättad för mord 1993. Han skivades i inte mindre än 1878 skivor.

Redigerad länk

/j

[Redigerat av Batboy den 29 jul 2001]

Redigerat med anledning av webForums regler Tillägg A.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med SirPeter alternativt admin@webforum.nu.

SirPeter
Forumledare, webForum

Medlem sedan juli 20011 222 inlägg

första gången jag var på internet chattade jag på aftonbladet. lääääääääänge sen... :e

------------------
"Fools learning fools to speak. Times have changed, don't you know the new beat?

www.spelbasen.net

[McMiller is no more...Visslaren is now :) ]

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Oj.. Helt omöjligt att svara på. :)

*blankt*

------------------
Tro inte att du är så stor att andra ter sig små. Konfucius

Trevlig bilder det där Batboy! :x
Passar bra som aptitretare innan grillningen, eller vad säger du?

------------------
Peter D

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

www.sunet.se
Den sidan var inte mycket roligare då.

Medlem sedan mars 2001344 inlägg

porr: knappast var väll elva när vi fick internet..

------------------
Generation tre, generation nolltre

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Första gången jag använde Internet var på jobbet. Det var långt innan det blev populärt och allt var textbaserat. Vi kollade in valresultaten då jag jobbar på tidning och vi ville få in dem så fort som möjligt då vi inte ville jobba så sent.

Min första hemsida byggde jag på våren 1995 så jag hade väl använt Internet innan det också (typ årsskifte 94-95). Det första jag uppsökte var en webbchat. Innan dess var det FirstClass servrar som gällde.

Porr hittade jag aldrig, fick fråga min kusin om vart man kunde hitta sånt då jag var nyfiken. Nu får man allt upp i ansiktet vare sig man vill eller inte (via spam-mails).

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

Medlem sedan mars 2001444 inlägg

ja tror de va www.torget.se chatten, elle nått sånt, www.ztv.se va nog oxå rätt poppis då :)

------------------
"ähh jag kommer inte på nån"

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Tror det måste ha varit i början av 1996 och jag surfade typ in på Yahoo för att söka på nått skumt som satanism. "Regelbunden" tillgång har jag haft sedan 1998 och ett brett band sedan 1999 :) Men snart får jag återgå till modem... ska flytta inom en månad :(

------------------
F.Sundström
Den som söker skall finna!

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Var i början av 93 vill jag minnas, det gick sakta iaf :( och fanns väl inte direkt mer än text då heller. Det har hänt en del sedan dess märker man om man tänker tillbaka lite. På den tiden fanns det typ tre telefonnummer som man kunde ringa upp (sthlm,gbg o malmö) så det var dyrt kan man lugnt säga. Tror att jag hade ett 9600 modem då. ;)

Medlem sedan maj 2001787 inlägg

Kollade på Ericssons sidor -94 (jobbade där då). Allt var svart text med grå bakgrund.

------------------
"signatur"

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Det borde ha varit våren -94, då vi hittade nåt intressant i skolans 3.11-datorer - nåt som hette Mosaic..?
Vi fick hur som helst igång det, hittade en sökmotor (kan det ha varit gamla hederliga Webcrawler redan då?) och sen var man liksom fast... ;)
Internet hemma (Tele2s Connect2Internet) skaffade farsan ett år senare (Q vart helt addicted) och när jag 1997 flyttade till Jönköping och en studentkorridor med fast lina - ojojoj... :e

------------------
It's better to burn out than to fade away!
There can be only one!

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg

Minns inte ...

------------------
Mvh. Wiberg

Medlem sedan juli 20012 450 inlägg

Den slicade mannen vad riktigt äcklig...

------------------
/sprungit ifrån polisen

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)